Döden på bulten-drabbade mig.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Obeskrivligt tråkigt! Verkligen tragiskt.
Beklagar å det djupaste.

För varje sommar som går blir jag mer och mer övertygad om att man endast ska köra på bana med en billig hoj som man har råda att trilla med.

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
Tragiskt att läsa, blir alldeles kall i kroppen. hoppas att alla vi som läser det här tänker till både en och två ggr när vi sätter på oss hjälmen nästa gång!!! Så lätt att man tar till den gamla "det händer inte mig" tanken....

Otroligt tragiskt att förlora en vän när man är ute för att umgås och ha trevligt... :( :gråta

V.I.F

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Wonderboy skrev:
2486647 Gå en SMC-kurs och vipps lär du dig massor, men du kommer garanterat att köra fortare, visserligen med mer erfarenhet intryckt i ditt sinne, men det tar liksom ut varandra när du kör snabbare och ofta galnare.

Eller tvärtom. Efter kursen och en till bandag så har intresset för att åka gata försvunnit helt. Jag sitter bara och tänker på vad som kan gå illa på dessa vägar så det blir nog bara bana för mig nästa år.
Men det kan vi kanske ta i en annan tråd.

Beklagar sorgen.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Mycket tråkigt och ännu en är borta från sin familj, anhöriga, kära och vänner.

Förstår att du lägger hjälmen på hyllan och lovar din dotter det du gjort.

Hoppas även du får stöd att komma över det som hänt.
En tanke går till Mickes nära, och familj

/Liwa1, Nitrous och Leja

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Tråkig läsning! Kan inte tänka mig hur svårt det måste vara för dig. Det räcker med dödsolyckor nu. Kör försiktigt där ute!!!! V.I.F, Micke.

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
En klen tröst, skadan är ju redan skedd men kanske man kan sammanfatta människans svagheter lite såhär:

En varelse som trotsar allt den vet om sin dödlighet och ersätter det rationella
tänkandet med ett känslomässigt kaos...

Bakom ratten/styret blir många förbytta och ersätter bevarelsdriften med självhävdelse, "se mig, jag syns, jag märks, jag finns..."

Tyvärr blir besluten ibland irrationella med ödestigert resultat.

Ta väl vara på er därute och tänk på de närmaste i stället för prestige gentemot övriga trafikanter.

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Tragiskt...
Starkt av dig att berätta....
Tankar till hans nära o kära...
RIP

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Mr Helmut skrev:
2486729 Bulten borde stängas!

Otroligt tråkigt att du behövde mista din bästa kompis:(

Nu vet jag inte om du skämtar eller är ironisk. I vilket fall kanske det här inte är tråden att göra det i?

Om du menar allvar så vore det inte bättre att förbjuda hojar som går snabbare än 110km/h? Man får ju faktiskt inte köra fortare.

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
rfb skrev:
2486205 Micke, 48, dog igår vid 15:00 på bulten.

Micke och jag var ute på det som skulle bli årets sista "åka", då båda har mycket jobb och annat som tar tid, båda vi har familj och barn.

Vi stannade vid rosenhills café igår vid kvart i tre, gick ett varv och kollade in alla hojar, kom överens om ett varv på bulten, och en tillbaka för en kopp kaffe.

Solen skiner, livet leker, jag har min helt nya hoj, och känner mig allmänt glad, Micke startar sin TL1000S, som han har lärt sig att njuta utav, även om hans hojåkande började i våras, när han provkörde en av mina hojar.

Vi beger oss av från caféet, åker lite kurvor, i relativt sakta mak, då min hoj är ny, ska inte varvas ur och har bara 50 hästar...så kurvorna går rätt fort, men hastigheterna är inte höga alls.

Vi kommer ifatt en blå Ford Focus, direkt efter en kurva, så fort jag har lite sikt, kör jag om, Micke tvekar och väntar, han väntar men blir troligen hetsig, ska köra om trots kurva och olyckan är ett faktum.

Vobbel eller inte, något gick snett, då jag precis kommit över krönet ser jag inte olyckan, fortsätter ett par kilometer utan att förstå vad som hänt...vart tog Micke vägen?

Efter ytterligare ett par kilometer vänder jag, åker lugnt tillbaka och kollar i dikena och avtagsvägarna, han kanske behvöde pissa? Vad vet jag, plötsligt ser jag det som gör mig rädd, det står flera hojar, bilar samlade i en kurva, precis vid torvindustrin, och jag förstår att något hänt.

Hoppar av hojen, kastar hjälmen, och förstår inte varför ingen vill hjälpa Micke, han ligger där och ingen hjälper honom, är folk dum i huvudet?

Jag springer fram och på en tiondels sekund förstår jag att det är slut.

Micke är död. Inga tvivel. Han finns inte mer.

Chocken kommer inte direkt, jag ringer min fru, jag ringer min chef och en annan polare då jag förstår att jag kommer kollapsa snart och inte kunna köra hem direkt.

Mitt livs stora fascination tog slut igår. Hojåka, som blev mitt livs intresse den dagen jag tog lätt-mc kort, och varit det jag suktat efter har nu tagit en vän, lyckan stal sig själv.

Jag förstår att det gick snabbt, att Micke inte hann plågas. Det är jag tacksam för.

Det låter patetiskt, jag vet själv att man läser dessa inlägg på SH, sen kör man skiten ändå.

Gör inte det. Det är inte värt det.

Själv lägger jag nu hjälmen på hyllan, hojåka är över, blev ett löfte till min dotter igår, pappa ska inte åka hoj igen.

Kör försiktigt, tänk på varandra, lämna alltid tjejen, frun, dottern, sonen med ett leende på läpparna när ni åker ut. Det kan vara över sen.

Mycket tråkigt.

Må han vila i frid.

Mvh

Colossus

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
:mad: FAN snart måste detta ha ett slut!!!! Hoppas alla anhöriga klarar sig bra. V.I.F.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln