Dödsfall överallt

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Bara död överallt idag. Först Anna Lindh. Sen hittas den försvunna 16-åringen död på en skogsväg. Men droppen idag är att en 20-åring går in på ett dagis och knivhugger en 5-åring till döds!!! Ska man inte kunna känna att ens barn är säkra?? (vi har barn som e 15, 6 & 4) Fan, vad jag blir trött på allt.

*går o lägger mig och drar täcket över huvudet*

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,359366,00.html

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
I Arvika stad sitter just nu barnen instängda på skolorna för de får inte gå hem själva....

Fy fan!

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Håller med!

Snart vågar man inte gå ut längre. Idioten som dödade 5 åringen fick de ju i alla fall tag på. :kulspruta Hoppas han råkar illa ut!

SVBABE

flyttgalen!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
sv 650-02
Kollade just på Aftonbaladet,
långt ner på sidan stod det en liten notis om 5 åringen, tänk att det är viktigare att skriva om alla som sörjer Anna Lindh.
Visst är det fasansfullt att hon blev mördad men är det inte värre när det går in ett spykfall på ett barnhem och bara dödar i blindo...
5år vad kan hon ha gjoprt någon???
Anna var ju alla fall vuxen...

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Vilken otäck dag detta blivit... :(
Är ju ingen som kan gå helt oberörd av allt detta...

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Foggy skrev:
Inte i Sverige inte - här ska man "vårda" istället för att straffa :mad:
/F.

Det här med att vårda dem måste finnas med men det kan de fan ha i fängelset också.
Plus att straffen måste bli betydligt högre än vad som utdöms, många av straffen är ett hån mot hela vårt rättssamhälle.

Jag har själv en dotter (Allmänt känd i RR forumet som minimeken) som blir 3 nu i oktober och skulle någon lägga ett finger på henne, så vill ingen inte vara i den personens kläder, för jag skulle leta upp fanskapet.

Och ni som kommer med det nu att du kan inte göra på det viset du åker in och dyligt, personen ifråga har isf redan fördärvat mitt och mina närståendes liv för all framtid....

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
tyvärr så tror jag vi kan vänta oss att det bara blir värre o värre eftersom barn råkar ut för mer och mer under uppväxten,även självmorden kommer att fortsätta öka.vad vi ska göra åt det,ja återgå mer till det gamla kanske? jag vet inte alls.
bor i sundsvall så det här med 16åringen är nära,hon var dessutom kusin med mitt ex så hon är rätt nere....

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
håller med dig svbabe även 16åringen vart ju tyvärr rätt bortglömd,men det är ju lite förståligt.

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
Det är verkligen en tragisk händelse med Anna Lindh
Hon har ju varit Sveriges ansikte utåt...
Den 11:e september har varit en hemsk dag genom hela historien...

Förstår inte vad som händer längre!
Vill inte va mer om mer hemskt!

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
SVBABE skrev:
Kollade just på Aftonbaladet,
långt ner på sidan stod det en liten notis om 5 åringen, tänk att det är viktigare att skriva om alla som sörjer Anna Lindh.
Visst är det fasansfullt att hon blev mördad men är det inte värre när det går in ett spykfall på ett barnhem och bara dödar i blindo...
5år vad kan hon ha gjoprt någon???
Anna var ju alla fall vuxen...

Håller delvis med. Vem håller en tyst minut för 16-åringen eller 5-åringen??? Det blir bara små notiser i tidningarna...Tyvärr..

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
fattas bara att dom där med blöja på huvudet al quida eller hur det stavas spränger ett kärnkraftverk så är dagen fulländad NOT!
händer för mycket,nån måste säga stopp o våga säga att vi ska ta i med hårdhanskarna inte bara mesa på vård vård vård bla bla bla finns inte ens platser till hälften av dom som är psyk-störda.låt dom istället jobba i gruvan i kiruna under stark bevakning då gör dom nytta kostar inget speciellt och får göra sig av med lite aggresioner.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jo men det är ju större när en kändis dör(inte för mig) speciellt en politiker(inte heller för mig) så jag håller med er menade inte att jag inte gjör det utan att andra ej gör det,jag vart besviken både på notisen om 16åringen o 5åringen.

SVBABE

flyttgalen!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
sv 650-02
Ja längst ner på sidan stod det om 5åringen och tjejen på 16år som blev hittad i skogen kan väl knappast ha lagt sig där och dött själv eller??
Fan vad dåligt av media!!!!! :mad:

Lyssnar jag på fel kanal eller har ni hört nått om dem på radion??
nu är det iaf om Anna på den jag lyssnar på...

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
tyvärr säger dom inte mycket där heller,var pojkvännen som mördade 16åringen,han och en kompis sitter anhållna nu(kompisen för skyddande av brottsling)

SVBABE

flyttgalen!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
sv 650-02
Så det var så iaf, fan vad hemskt!!!läste nått om det i mörjan på veckan men sen släppdes ju han så då visste man ju int nått igen...
Finns inte ord för vad man skull evilja göra med dem!!!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vilket samhälle vi lever i. Det är nästan så att man inte vill föda barn för jag skulle inte vilja se mina barn växa upp i ett sånt här samhälle...

Mr Ks Syrra

Snart är det över........
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
vingar
Ja, idag - 11 sept - blev det bara FÖR MYCKET

Anna Lindh........
16- åringen........
5 - åringen.......
funderingarna är många......

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
exiteme skrev:
Håller delvis med. Vem håller en tyst minut för 16-åringen eller 5-åringen??? Det blir bara små notiser i tidningarna...Tyvärr..

Jag håller med, på universitetet höll de spontan tyst minut för Anna Lindh men inte ett ord om 5 åringen som blev nerstucken. I mina ögon är det brottet betydligt grövre om man nu överhuvudtaget kan rangordna mord. Barnen är det käraste man har här i livet.

Det är en skam för media att ägna så väldigt lite uppmärksamhet åt de övriga offren.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Holger skrev:
fattas bara att dom där med blöja på huvudet al quida eller hur det stavas spränger ett kärnkraftverk så är dagen fulländad NOT!
händer för mycket,nån måste säga stopp o våga säga att vi ska ta i med hårdhanskarna inte bara mesa på vård vård vård bla bla bla finns inte ens platser till hälften av dom som är psyk-störda.låt dom istället jobba i gruvan i kiruna under stark bevakning då gör dom nytta kostar inget speciellt och får göra sig av med lite aggresioner.

Nu ska vi inte glömma bort att det är regeringen som drar ner på antalet vårdplatser, stänger avdelningar så psykiskt sjuka hamnar på gatorna och så vidare. Jag försvarar inte vad just denna människa(?) gjort, tvärtom så ser jag gärna hans huvud på ett fat. Men hade regeringen satsat lite mer på psykvård så kunde man hålla sådana dårar gravt medicinerade i sluten vård. Där de gör minst skada, förutom för sej själva.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0