Silwer skrev:håller med om att media glömmer de vanliga offren här, en 5åring som blir mördad är ju hemskt illa.
Visst förstår man att det inte är en världsnyhet, men att tjata att Anna lindh är död varje kvart hela dagen utan några speciella nyheter i fallet ledsnar iaf jag på.
Silwer skrev:jo men de tragglar ju bara igenom varenndra person de kan komma på "hur kännde du när du fick hör att Anna Lindh var död?", jag har svårt för media, de skapar nån slags hysteri kring det hela.
Silwer skrev:jo men de tragglar ju bara igenom varenndra person de kan komma på "hur kännde du när du fick hör att Anna Lindh var död?", jag har svårt för media, de skapar nån slags hysteri kring det hela.
Macho Woman skrev:Jag måste ändå tycka att media gör rätt. Vi kan inte låta det bara passera att en offentlig representant för det svenska folket huggs ner på allmän plats. Det är en sliten kliché, men den är sann: vi måste värna om demokratin.
Dessutom tycker jag absolut inte att ni ska tänka att ni inte vill sätta barn till världen. De brottsliga handlingar som skett nu kan inte vara annat än utslag av enskilda, psykiskt störda personer som knappast är representativa för befolkningen. Vad vi behöver är väl i stället fler människor i samhället, som får en bra uppväxt och sunda värderingar. De kan i sin tur kan bidra till att skapa ett samhälle där så få individer som möjligt mår dåligt och där de som gör det får hjälp.
pini skrev:elakt å säga men de med lindh kunde dom har förubyggt genom att ge ploisen mer pengar i budgeten då kanske hon haft en livvakt
mer pengar till polisen att bekämpa riktigt brottslighet å inte bara fortåkare
goodfella skrev:Det är en jäkla skillnad på trafikpolisen och Säpo (även om man inte kan tro det ibland).
K-Micke skrev:Och vad i helvete vill du ha sagt med det??
AtlantiZ skrev:Jävligt trist altihopa. 4 tragedier strålade samman idag.
Det är den 11 sep o alla minns väl vad som hände då
Anna Lind blev kniv huggen o avled.
16 åringen funnen död.
Och 5åringen som oxå blev knivhuggen
Fyfan asså!
Det som känns som känns mest för mig är 16åringen som dödades. Hon bodde ju inte alls långtifrån här där ja bor. Kompisarna mina försökte dra ut mig på den festen men ja tackade nej. Jag tror ja har sett den tjejen på stan nångång o måste säga att detta känns förjävligt. Hon hade ju hela livet kvar.
Sjuka jävlar det finns asså! tyvärr.
Tankar går till familjerna o vännerna till offren.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|