Dödsfall överallt

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
goodfella: I vilket fall som helst är det lika onödigt...men ja förstår va du menar...

Det känns nära tillhands att ta fram d kända orden: Survival of the fitest....hur kontroversiellt det än kan tykas.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
håller med om att media glömmer de vanliga offren här, en 5åring som blir mördad är ju hemskt illa.
Visst förstår man att det inte är en världsnyhet, men att tjata att Anna lindh är död varje kvart hela dagen utan några speciella nyheter i fallet ledsnar iaf jag på.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Silwer skrev:
håller med om att media glömmer de vanliga offren här, en 5åring som blir mördad är ju hemskt illa.
Visst förstår man att det inte är en världsnyhet, men att tjata att Anna lindh är död varje kvart hela dagen utan några speciella nyheter i fallet ledsnar iaf jag på.

Jag håller med om att det är lika illa när en 5-åring blir mördad men det är ju hotet mot öppenheten som är det stora med mordet på Anna Lindh, hur kommer det se ut efter det här?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jo men de tragglar ju bara igenom varenndra person de kan komma på "hur kännde du när du fick hör att Anna Lindh var död?", jag har svårt för media, de skapar nån slags hysteri kring det hela.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Silwer skrev:
jo men de tragglar ju bara igenom varenndra person de kan komma på "hur kännde du när du fick hör att Anna Lindh var död?", jag har svårt för media, de skapar nån slags hysteri kring det hela.

Förstår vad du menar.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Silwer skrev:

Det är väl därför det är helt korrekt att kalla alla mediafjantar för idioter? :confused: :p :crash :rolleyes:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag måste ändå tycka att media gör rätt. Vi kan inte låta det bara passera att en offentlig representant för det svenska folket huggs ner på allmän plats. Det är en sliten kliché, men den är sann: vi måste värna om demokratin.

Dessutom tycker jag absolut inte att ni ska tänka att ni inte vill sätta barn till världen. De brottsliga handlingar som skett nu kan inte vara annat än utslag av enskilda, psykiskt störda personer som knappast är representativa för befolkningen. Vad vi behöver är väl i stället fler människor i samhället, som får en bra uppväxt och sunda värderingar. De kan i sin tur kan bidra till att skapa ett samhälle där så få individer som möjligt mår dåligt och där de som gör det får hjälp.

Jag är lärare och jag ser hur ungdomar i 12 - 15-årsåldern tänker och känner. De är bestörta över det som hänt. Vi avbröt nästan alla vanliga studier i dag och ägnade i stället dagen åt att prata om hur sådant kan hända och vad man ska göra åt det. Eleverna hade mycket sunda åsikter och bra förslag, så jag tror inte att någon av oss behöver oroa oss över framtiden. Majoriteten av befolkningen, även barn och ungdomar, har en sund inställning till livet och andra människor.

På sätt och vis är det makabert, men jag tror händelser som dessa kan stärka folks samhörighet och leda till fler etiska diskussioner, samt att folk verkligen ger sig ut och tar itu med problemen. Sedan är jag folk nog att veta att entusiasm dör ut ganska fort, men jag hoppas att den tas till vara medans den finns där.

Live long and prosper!

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
elakt å säga men de med lindh kunde dom har förubyggt genom att ge ploisen mer pengar i budgeten då kanske hon haft en livvakt
mer pengar till polisen att bekämpa riktigt brottslighet å inte bara fortåkare

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jenny, det där var det vettigaste jag läst på länge!

Synd att jag inte går i skolan nu och skulle haft dig som lärare.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Macho Woman skrev:
Jag måste ändå tycka att media gör rätt. Vi kan inte låta det bara passera att en offentlig representant för det svenska folket huggs ner på allmän plats. Det är en sliten kliché, men den är sann: vi måste värna om demokratin.

Dessutom tycker jag absolut inte att ni ska tänka att ni inte vill sätta barn till världen. De brottsliga handlingar som skett nu kan inte vara annat än utslag av enskilda, psykiskt störda personer som knappast är representativa för befolkningen. Vad vi behöver är väl i stället fler människor i samhället, som får en bra uppväxt och sunda värderingar. De kan i sin tur kan bidra till att skapa ett samhälle där så få individer som möjligt mår dåligt och där de som gör det får hjälp.

Helt riktigt att det är enskilda störda personer, i varje fall med 5 åringen och 16 åringen, Anna Lindh vet man väl inte än. Men normal är han ändå inte. De är inte representativa för samhället på något sätt men vi kommer att se fler attacker av liknande slag då samhället inte längre har råd att hysa eller medicinera sådana människor som egentligen inte borde gå lösa överhuvudtaget.

Mvh Blip

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
pini skrev:
elakt å säga men de med lindh kunde dom har förubyggt genom att ge ploisen mer pengar i budgeten då kanske hon haft en livvakt
mer pengar till polisen att bekämpa riktigt brottslighet å inte bara fortåkare

Det är en jäkla skillnad på trafikpolisen och Säpo (även om man inte kan tro det ibland).

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
K-Micke skrev:
Och vad i helvete vill du ha sagt med det??

Vid sådana här tillfällen...

Psykfall som springer omkring på stan därför att staten inte har pengar, skär ner, omprioriterar etc. så de inte sitter inlåsta. Vidare kan man börjar fundera på om de då kommer ut o mördar/attackerar folk...varför ska skattepengar gå till dessa?

Nä det vore bäst om vi klättra upp i träden igen och lät naturen ha sin gilla gång.

När jag blir riktigt trött och förbannad på hur det ser ut idag och att alla inte får den hjälp d behöver..om de nu ska få det..då kan dessa tankar komma upp.

Vad mer ska jag säga...Jo det var ett kromosomfel att människan blev "intelligent".

Last edited:

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Jävligt trist altihopa. 4 tragedier strålade samman idag.
Det är den 11 sep o alla minns väl vad som hände då :(
Anna Lind blev kniv huggen o avled.
16 åringen funnen död.
Och 5åringen som oxå blev knivhuggen:(
Fyfan asså!
Det som känns som känns mest för mig är 16åringen som dödades. Hon bodde ju inte alls långtifrån här där ja bor. Kompisarna mina försökte dra ut mig på den festen men ja tackade nej. Jag tror ja har sett den tjejen på stan nångång o måste säga att detta känns förjävligt. Hon hade ju hela livet kvar:(.
Sjuka jävlar det finns asså! tyvärr.

Tankar går till familjerna o vännerna till offren.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
AtlantiZ skrev:
Jävligt trist altihopa. 4 tragedier strålade samman idag.
Det är den 11 sep o alla minns väl vad som hände då :(
Anna Lind blev kniv huggen o avled.
16 åringen funnen död.
Och 5åringen som oxå blev knivhuggen:(
Fyfan asså!
Det som känns som känns mest för mig är 16åringen som dödades. Hon bodde ju inte alls långtifrån här där ja bor. Kompisarna mina försökte dra ut mig på den festen men ja tackade nej. Jag tror ja har sett den tjejen på stan nångång o måste säga att detta känns förjävligt. Hon hade ju hela livet kvar:(.
Sjuka jävlar det finns asså! tyvärr.

Tankar går till familjerna o vännerna till offren.

11 september var en tragedi för 2 år sen.

Man blir ganska less när man får höra allt som händer. Mycket tråkigt har hänt i år redan och med alla dessa uppvaknanden tycker man ju att nånting verkligen borde hända. Men INGENTING händer, samma text på löpsedlarna ett par dagar och sen är det dags för nästa nyhet.
Idag är det ganska svårt att få med sig ett vapen ombord på ett flygplan. Det krävdes hundratals liv och två enorma byggnader för att korrigera den bevakningen.
Hur många utskrivna psykfall som inte blivit friskförklarade skall ha ihjäl fler personer innan någonting händer på den punkten?

Nästan så illa att man ibland önskar ett samhälle likt det i "Demolitionman" enda kruxet där var ju att man inte fick hångla eller knulla :D

750RR

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Sjukt!!

Just ang d som hänt,, men ja anser nog att en 5-åring som helt till 100% aldrig gjort nåt fel är värre än anna,, visst fan e d åt helvete med alla 3 morden,men 5 åringen smäller högst i mitt hjärta!!!
Skönt att dom fick tag på idioten!!! Hoppas han hamnar på en RIKTIG ANSTALT, inget jävla fjoll. Förr eller senare så får dom reda på va han gjort o du kommer ham att gå åt. Rätt åt han!!
5 jävla år!!!!!! Psykfall!! tur att man inte bodde i arvika o sprang in i den där idioten,, då hade man ju suttit för mord nu!!Fan!!

Vet inte va ja ska säga,,,,

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...