Dödspiloter

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Stor Elak Twin
Nu är jag faktiskt lite sur,.. Det skrivs en massa om folk som kör ihjäl sej men sanningen är den att ni får fanimej snart skylla er själva.
Jag bor precis brevid en 70 sträcka i utkanten av Örebro och har idag räknat till 35 st som dragit ur hojen på minst 4 växel med en hastighet av cirka 170-220 km/h

För i HELVETE era babianarslen ge fullständigt faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan i att leka på småvägar jag har ingen jävla lust att sopa upp en söndersmetad människa när den kommer wobblande in i min trädgård.. ska ni leka gör det på bana eller motorväg men för satan det finns en anledning till 70 skyltarna...

Antingen håll hastighetsgränserna eller ta konsekvenserna av en begravning.
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Antingen håll hastighetsgränserna eller ta konsekvenserna av en begravning.

Medhåll, jag har svårt att känna sympati för folk som kraschar pga. för hög hastighet:fatta!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Usch då. Jag håller med om att det är konstigt att folk "ojdå, nu tänker man till" så fort de får höra att någon har dött till följd av mc-körning. Det är faktiskt farligt som helvete att köra motorcykel. Man kan dö varenda gång man kör. Det behöver det väl inte dö någon för att man ska förstå?

Fast det där med 70-väg, jag kör alltid för fort på just 70-vägar, ofta lite mindre fort om det ligger hus nära vägen.
Motorvägar undviker jag i möjligaste mån.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Eftersom babianarslen är rosa så tar jag direkt åt mig, kallas ju trots allt för Pinky :mad:.

Du kommer aldrig bli av med "fartdårarna" tyvärr.
Lösningen på ditt problem är att flytta längre från vägen, alternativt högt upp i ett träd eller nåt :tummenupp.

HELS

Precis så långsam som det ser ut
Gick med
15 Dec 2006
Hoj
F4i "sport deluxe"
Väl talat... leka gör man i skogen.

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Stor Elak Twin
Jag har själv kört och åkt i hastigheter som skulle vid en krach inte ens en tandläkaren kunna räkna ut vem jag var, men aldrig nånsin på områden där kåkar står längs vägarna.,.
Jag fattar inte hur man tänker att man vågar dra ur en båge eller bil för den delen om det som på denna väg kan komma en unge utfarandes ifrån en sidogata...

visst det är tjusning med fart åkte över 300 för 15 år sedan på båge men då på område där enbart mitt o förarens liv var på spel,

Har sett nog med död och blod i mitt liv för att merparten av er skulle spy tarmarna ur er så för satan ta det lugnare,.....,,.

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Stor Elak Twin
Eftersom babianarslen är rosa så tar jag direkt åt mig, kallas ju trots allt för Pinky :mad:.

Lösningen på ditt problem är att flytta längre från vägen, alternativt högt upp i ett träd eller nåt :tummenupp.

Tanken har slagit mej,, men sanningen är den att jag blir illa berörd av att se unga människors dödsannonser i lokaltidningen hade en arbetskamrat som körde ihjäl sej för 2 år sedan i lugna 64km/h när han tvärbromsade för ett djur bågen slog runt bågen över sej och kroppspulsådern gick av,, död inom 10 sekunder...

tro mej,,, finns inget glamoröst med döden,,, bara blod och gråtande människor,.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

Upp i träden e väl ingen bra lösning. Då kan ju babianerna komma efter en... :mattias

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
70 vägarna brukar ju vara dom goaste att köra på
Vem fan vill ligga och gasa på en motorväg

Var var det du bodde då
man vill ju alltid hitta nya roliga småvägar att gasa på

:hojraket

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
står det att han bor i ett villaområde?

Njae, men jag slog ihop:

Jag bor precis brevid en 70 sträcka i utkanten av Örebro
och
Jag fattar inte hur man tänker att man vågar dra ur en båge eller bil för den delen om det som på denna väg kan komma en unge utfarandes ifrån en sidogata

Visst låter det som att det är för snabbt med nästan 200km/h där, men det låter mer som att det borde vara en 50-väg, med ungar springandes kors och tvärs.

Meen jag gissar på att trådskaparen överdriver lite och att det finns en infart till villaområdet från 70-vägen, med kanske stopplikt eller rödljus?

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
Håller med att det finns många galningar i den här staden, jag bor nära Hertig Karls Allé och hör dagligen hojar som drar 1-3an ut och då är det 50 väg :huvet

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Jag bor oxå efter en 70sträcka, o det går undan här hemma oxå, men jag har byggt staket o prylar, så mina barn o hund inte smiter ut på vägen. Jag blir åksugen när alla R maskiner kommer farande, å skulle nån klota så blir förhoppningsvis inte min familj drabbad, men alla jävla timmerbilar o andra stora fordon håller absolut stumt förbi, där är man lite orolig, huset står 25m från vägen. Få en timmerbil plöjandes genom kåken är inte vad jag längtar efter.....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept