Dödspiloter

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Håller med att det finns många galningar i den här staden, jag bor nära Hertig Karls Allé och hör dagligen hojar som drar 1-3an ut och då är det 50 väg :huvet

Går för närvarande inte alls att köra fort på Hertig Karls Allé.
Jag körde genom hela den sträckan idag, fick krypa fram i laglig hastighet.

Sedan tog jag siktet ut mot Eker/Kil, det är en riktigt fin 70-väg, den vägen inbjuder stundtals hastigheter på 200km/h +++

Last edited:

Willy_wheel

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Stor Elak Twin
Går för närvarande inte alls att köra fort på Hertig Karls Allé.
Jag körde genom hela den sträckan idag, fick krypa fram i laglig hastighet.

Sedan tog jag siktet ut mot Eker/Kil, det är en riktigt fin 70-väg, den vägen inbjuder stundtals hastigheter på 200km/h +++

Visst.. bara som reminder så släpper älgarna sina fjolingar nu glöm inte det när en älg på 150 kg ställer sej på vägen,,, mysig högerböj efter rakorna efter gärderna utanför eker,,, vill du veta hur många eftersök det gått på trafikskadat vilt längs den sträckan och grävevägen så kommer du nog lägga dej på -100

Men visst kör ihjäl er så mycket ni orkar men jävlar inte ett ord om att polisen jagar er och det är så nice att wheeeeelaaa, Kör så fort ni vill o kan men gnäll sen inte när ni kör åt helvete och jag lovar att det finns ett varmt ställe för den som kör ihjäl en annan människa när ni bara ville leka lite på 30-90 väg,.,. det finns banor att leka på gör det där för allas säkerhet inte minst eran egen,,

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Vart är det du bor så man vet vart man ska ta det lungt så man slipper detta när man kommer hem från en brassa fan runda på bakhjulet genom drottninggatan samt knäskrap ute på 30 vägarna.

Edit: :yoparty

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Visst.. bara som reminder så släpper älgarna sina fjolingar nu glöm inte det när en älg på 150 kg ställer sej på vägen,,, mysig högerböj efter rakorna efter gärderna utanför eker,,, vill du veta hur många eftersök det gått på trafikskadat vilt längs den sträckan och grävevägen så kommer du nog lägga dej på -100

Men visst kör ihjäl er så mycket ni orkar men jävlar inte ett ord om att polisen jagar er och det är så nice att wheeeeelaaa, Kör så fort ni vill o kan men gnäll sen inte när ni kör åt helvete och jag lovar att det finns ett varmt ställe för den som kör ihjäl en annan människa när ni bara ville leka lite på 30-90 väg,.,. det finns banor att leka på gör det där för allas säkerhet inte minst eran egen,,

Ja, Polisens sida brukar rapportera mellan 5-10 viltolyckor/vecka/distrikt :gnissla
Men som tur är har det inte varit så många med MC inblandade.

Förövrigt håller jag med dig fullt ut, vi har 50 på vägen förbi oss, så sakta kör inte ens bussen :mad:

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
Jag undrar när regeringen ska ta sitt förnuft till fånga
Och fatta att 3 hundratusen lösspringande älgar i skogarna är för mycket
Med den nollvision man vill uppnå

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Jag undrar när regeringen ska ta sitt förnuft till fånga
Och fatta att 3 hundratusen lösspringande älgar i skogarna är för mycket
Med den nollvision man vill uppnå

Hoppas det var "Ironimode on" där
Det finns inte 300 000 älgar i Sverige :mad:
Älgar, rådjur, rävar, grävlingar och glöm inte vargarna :D
Kossor, hästar, hundar och mötande MC, you name it...

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag är faktiskt positivt överraskad över vilken hänsyn de flesta hojar tar där jag bor. Bor på landet i en liten miniby med 20 hus, och byn ligger mitt på en ca 1 km lång raka. Det är gött om roliga kurvor längre bort på vägen, så en fin sommardag som idag kommer det ca 20-30 hojar och körbi (Och just idag ca 20 Mazda Miator:va ). Väldigt sällsynt att nån inte saktar ner genom byn:tummenupp . De som aldrig saktar ner är alla jävla lastbilar som inte orkar få upp farten igen. Hela kåken skakar när de dundrar förbi.

Kör själv inte 70 på 70 väg, men anpassar farten efter sikt mm. är det 50 så håller jag det, för min egen skull OCH av hänsyn till boende.

Trodde när jag flyttade till huset att det skulle susa förbi bågar mest hela dagarna, men de allra flesta saktar ner ordentligt genom byn som sagt.

Plus i kanten till alla Skövdebor som kör igenom Vreten:yoparty

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jag har själv kört och åkt i hastigheter som skulle vid en krach inte ens en tandläkaren kunna räkna ut vem jag var, men aldrig nånsin på områden där kåkar står längs vägarna.,.
Jag fattar inte hur man tänker att man vågar dra ur en båge eller bil för den delen om det som på denna väg kan komma en unge utfarandes ifrån en sidogata...

visst det är tjusning med fart åkte över 300 för 15 år sedan på båge men då på område där enbart mitt o förarens liv var på spel,

Har sett nog med död och blod i mitt liv för att merparten av er skulle spy tarmarna ur er så för satan ta det lugnare,.....,,.

Genom samhällen och förbi bebyggelse håller man hastighetsbegränsningen oavsett om det står 50 eller 70 på skyltarna, basta.

Men jag blev lite nyfiken på vad du körde för hoj som gjorde 300 km/h 1992.

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Genom samhällen och förbi bebyggelse håller man hastighetsbegränsningen oavsett om det står 50 eller 70 på skyltarna, basta.

Men jag blev lite nyfiken på vad du körde för hoj som gjorde 300 km/h 1992.

Dessutom körde han inte, han åkte. Finns väl knappt en hoj idag som gör 300 med passagerare..?

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Som jag alltid har sagt.

Det är farligt att leva man kan dö.

Livet skulle för mig vara lite tråkigiare om jag ibland inte fick gasa på ordentligt.

Man vet ju att det är livsfarligt men man kan fan inte låta bli ibland

Just vad jag tänkte skriva..men tänkte att tiga är guld:D

Kunde inte låta bli:D

Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Nix inge ironi mode angående älgar
fick det från jägarförbundets hemsida
och dom borde väll vetta

http://www.jagareforbundet.se/viltvetande/artpresentation/algpopulation.asp

OK, de borde väl veta :) Menade kanske mera den övriga texten...

Som jag alltid har sagt.

Det är farligt att leva man kan dö.

Livet skulle för mig vara lite tråkigiare om jag ibland inte fick gasa på ordentligt.

Man vet ju att det är livsfarligt men man kan fan inte låta bli ibland
Men gör du det där det är 70 :va

Last edited:

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
OK, de borde väl veta :) Menade kanske mera den övriga texten...

Men gör du det där det är 70 :va

Tyvärr så är väl 70 sträckor ganska trevliga att gasa på. Däremot är jag ganska lungn på 30 & 50 sträckot om det nu ger några pluspoäng.

Jag och många andra är som alkolister. Vi bara måste:huvet :huvet

Jag borde inte ha kvar körkortet:rolleyes:

Mr Machooman

Fullspeed!!!
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K8
Nu är jag faktiskt lite sur,.. Det skrivs en massa om folk som kör ihjäl sej men sanningen är den att ni får fanimej snart skylla er själva.
Jag bor precis brevid en 70 sträcka i utkanten av Örebro och har idag räknat till 35 st som dragit ur hojen på minst 4 växel med en hastighet av cirka 170-220 km/h

För i HELVETE era babianarslen ge fullständigt faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan i att leka på småvägar jag har ingen jävla lust att sopa upp en söndersmetad människa när den kommer wobblande in i min trädgård.. ska ni leka gör det på bana eller motorväg men för satan det finns en anledning till 70 skyltarna...

Antingen håll hastighetsgränserna eller ta konsekvenserna av en begravning.
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

...förstår denna upprördhet! Var faktiskt ute med hojen idag men tog det hyfsat lugnt ändå. Vi åkte söderut, genom St Mellösa & Odensbacken riktigt skön tur faktiskt. Det är inte efter den vägen du bor? Hojta till på Örebro/Karlskoga tråden om du vill ta en tur, hänger gärna med!

Ciao

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Monster 620 S.ie

Älg på 150kg = babyälg :D

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
Oj kunde det vara farligt att köra för fort
Det hade jag ingen aning om :rolleyes:

Vad hade du väntat dej för svar på en sån här tråd ?

Ja du sa det själv! Alltid en massa oseriösa inlägg, o nu var det givetvis du som var tvungen att lägga in en.

Synd att en del försöker paja någons tråd med oseriösa inlägg.

De va bättre förr här på sporthoj.com

Tolf

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu är jag faktiskt lite sur,.. Det skrivs en massa om folk som kör ihjäl sej men sanningen är den att ni får fanimej snart skylla er själva.
Jag bor precis brevid en 70 sträcka i utkanten av Örebro och har idag räknat till 35 st som dragit ur hojen på minst 4 växel med en hastighet av cirka 170-220 km/h

För i HELVETE era babianarslen ge fullständigt faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan i att leka på småvägar jag har ingen jävla lust att sopa upp en söndersmetad människa när den kommer wobblande in i min trädgård.. ska ni leka gör det på bana eller motorväg men för satan det finns en anledning till 70 skyltarna...

Antingen håll hastighetsgränserna eller ta konsekvenserna av en begravning.

Det finns två anledningar till att du är arg.

Antingen 1. Du får inte köra själv, alltså blir du pissförbannad på alla som kör förbi och varvar lite

eller 2. Dina ungar/hundar/katter/svampar eller va fan du har i trädgården har du dålig koll på så de kanske springer ut på vägen framför en såndär dåre.

Vilket det än är så försök inte skylla en sån här tråd på att du inte vill 'sopa upp' nån för folk som kör ihjäl sig har ALLTID fått skylla sig själva att de gav sig ut i trafiken. Om du nu 'bryr' dig, testa att engagera dig i nåt trafikprojekt eller nåt i så fall, såna här trådar gör bara att fler gasar förbi dig. Hade jag vetat var du bodde hade jag blåst förbi på bakan varje dag i två veckor framöver. :tummenupp

Ja du sa det själv! Alltid en massa oseriösa inlägg, o nu var det givetvis du som var tvungen att lägga in en.

Synd att en del försöker paja någons tråd med oseriösa inlägg.

De va bättre förr här på sporthoj.com

Tolf

Jaa, förr slapp vi såna här 'moral'trådar. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati