Mitt konto som jag postade topic med började krångla så jag fick arra ett nytt.
Nåja, tog ner hojjen i molekyler o gick igenom hela bränslevägen och gjorde rent rubbet även om det såg bra ut, la luftfiltret i lite soppa så det fick lösa upp eventuell skit några dagar. Bytte bränslefilter osso eftersom det visade sig vara en icke-öppningsbar modell, hehe...
Sen satte jag ihop allt och hojjen gick som en klocka under kvällen men dagen efter när jag skulle ut o rejsa hade problemet kommit tillbaka, riktigt lack blev jag...
Nu dör den även på tomgång om jag låter den stå en stund, har mixtrat med chocken o provat varenda läge som finns typ. Ju mer öppen chock ju gladare blir han iaf, men inte tillräckligt glad.
Ska prova o byta tändstift annars vet jag inte vad jag ska göra, funderar på om det kan ha varit nåt skit i dunken jag använt för att blanda till soppan, inget jag såg när jag tankade iaf...Kan prova byta bränslefilter igen, har 2 st biltema filter som är lite för stora egentligen men dom kanske passar ändå med lite god vilja.
Update: Har nu bytt tändstift, lite skumt, var 0,7 på det som var och 0,5 på som jag köpte, körde en mellanväg och ställde det på 0,6. Nåja, tändstiftet som var i såg helt ok ut men jag bytte iaf, den startade glatt men problemet kvarstår. Passade på att stoppa in ett biltema filter som var lite väl stort men det verkade funka iaf, ursprungsproblemet KVARSTÅR dock
Nu vettesjuttan vad jag ska prova här alltså...