Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Ska börja med att erkänna att jag inte är nån vidare fordonsmekare, så har vi det avklarat.
Suzukin har stått några år i malpåse och nu har jag börjat återställa henne till forna dagars glans.
Det som är gjort hittills är sett över bränslefilter och soppakran, rengjort luftfilter (KN), bytt olja och oljefilter, rivit förgasare och rengjort och bytt till nya iridium stift.
Förgasarna såg ut som att de legat på botten av havet med fullt av grönt slem
Jag tog oxå bort en strypplatta som hindrade spjällen från att öppna helt.
Nu när jag fått ihop allt så startar hon men behöver lite startgas vid första kallstarten. Sedan varvar hon ok upp till 5000-6000 varv där hon lägger av och tappar varv. Tomgången är helt körd oxå. Hon dör direkt om jag inte ger lite gas.
Behöver jag riva förgasarna och gå igenom igen? Jag misstänker att jag kan ha slarvat med rengöringen av pilot skruvarna.
Är det något annat som kan behöva justeras iom att jag tog bort strypningen?
Suzukin har stått några år i malpåse och nu har jag börjat återställa henne till forna dagars glans.
Det som är gjort hittills är sett över bränslefilter och soppakran, rengjort luftfilter (KN), bytt olja och oljefilter, rivit förgasare och rengjort och bytt till nya iridium stift.
Förgasarna såg ut som att de legat på botten av havet med fullt av grönt slem
Jag tog oxå bort en strypplatta som hindrade spjällen från att öppna helt.
Nu när jag fått ihop allt så startar hon men behöver lite startgas vid första kallstarten. Sedan varvar hon ok upp till 5000-6000 varv där hon lägger av och tappar varv. Tomgången är helt körd oxå. Hon dör direkt om jag inte ger lite gas.
Behöver jag riva förgasarna och gå igenom igen? Jag misstänker att jag kan ha slarvat med rengöringen av pilot skruvarna.
Är det något annat som kan behöva justeras iom att jag tog bort strypningen?