Förr trodde jag att hojen dog när den blev varm, men så är inte fallet.
Utan den dör när jag håller konstant fart efter nån minut.
Däremot kan jag köra utan problem om jag gasar o bromsar mycket, inga problem att varva ur hojen.
När jag håller jämn gas så känner jag hur motorn tappar effekt och farten saktar in.. provgasar lite och den blir ryckig.. fortsätter o försöker gasa, då tappar den effekt snabbt & slutligen dör.
Efter att den dött väntar jag nån minut så startar den..
Det enda jag ändrat såvitt jag vet om är byte till kn filter då det gamla hade gjort sitt. Då undrar jag om jag kan tejpa för luffarturbon för att kanske kompensera? För att utesluta att det är det som är problemet.
Jo, när ja skulle starta den första gången för i år så läckte det härifrån, detta försvann dock då o-ringarna blivit fuktiga antar jag.
- Pumpen pumpar funkar som den skall, provat med 12 volts matning. Relät slår till.. Trycker jag på startknappen så känner jag hur pumpen får jobba.
- Bensinen är funky fresh. Även dränerat förgasarna.
- Bränslefilter bytt
- Stiften är bytte, trodde det var dem först.
- Förr satt en vakumslang till luftburken löst, då gick hojen inte alls i princip.
- Provblåst slangarna till tanken, dem så det inte blir vakum, var inga problem alls.
Någon som har något förslag?
Utan den dör när jag håller konstant fart efter nån minut.
Däremot kan jag köra utan problem om jag gasar o bromsar mycket, inga problem att varva ur hojen.
När jag håller jämn gas så känner jag hur motorn tappar effekt och farten saktar in.. provgasar lite och den blir ryckig.. fortsätter o försöker gasa, då tappar den effekt snabbt & slutligen dör.
Efter att den dött väntar jag nån minut så startar den..
Det enda jag ändrat såvitt jag vet om är byte till kn filter då det gamla hade gjort sitt. Då undrar jag om jag kan tejpa för luffarturbon för att kanske kompensera? För att utesluta att det är det som är problemet.
Jo, när ja skulle starta den första gången för i år så läckte det härifrån, detta försvann dock då o-ringarna blivit fuktiga antar jag.
- Pumpen pumpar funkar som den skall, provat med 12 volts matning. Relät slår till.. Trycker jag på startknappen så känner jag hur pumpen får jobba.
- Bensinen är funky fresh. Även dränerat förgasarna.
- Bränslefilter bytt
- Stiften är bytte, trodde det var dem först.
- Förr satt en vakumslang till luftburken löst, då gick hojen inte alls i princip.
- Provblåst slangarna till tanken, dem så det inte blir vakum, var inga problem alls.
Någon som har något förslag?