Uppdatering,
efter att kompisen provkört och jag åkte bakpå.
Det första vi gör är att drar till statiol, så gott det går, och köper akut förgasar rengöring helt utan resultat, gick nästan värre tyckte jag.
Men men, iväg drar vi och efter en sådär 5st motorstopp så drar vi till Honda o ber någon slänga ett öga på den..Tyvärr hade dem ingen tid att provköra.. Så jag fick tipset att dränera förgasarna direkt efter motorstopp & se om det är någon soppa i fuggarna.
Japp ok, har inga verktyg så vi beger oss hemåt istället. Vi kör o kör..tillslut kommer ännu ett jävla motorstopp & denna gången startar den fan inte oavsett vad!!
Jaja, efter att ha avlagt diverse svordomar så får jag ideén att ge pumpen 12v direkt från batteriet.
Om pumpen nu funka, vilket jag testat innan. Så borde den fylla fuggarna om jag ger den ström direkt från batteriet. Tur va hade jag en stump kabel över från larmet under sadeln. Sagt & gjort så provar jag... Till min förvåning pumpar hojen utav bara satan!! Några sekunder för att sakta men säkert sluta. Jaha, det var ju konstigt tänkte jag och tryckte på start knappen.. VROOOOOOM starta hon som en stucken katt! Vilken lättnad ja kände!
Så vi packar på oss kläderna och drar vidare.. för att samma sak skall hända... vi upprepar proceduren med batteri & pump. Självklart startar hon efter att pumpen gjort sitt.
Så vi kör en kort sträcka igen och jag säger åt polaren att stanna för jag vill prova pumpen innan det blir motorstopp. Japp, pumpen går när jag ger den ström. Och den gick då inte när jag slog på tändningen inte.
Imorrn skall jag börja kika vidare på reläet & diverse sladdar, kanske man tabbat sig när man slängde in larmet. Men det verkar som om jag lokaliserat problemet ialla fall.. eller vad säger ni?
Edit:
Det knasiga är ju att jag stått & gasat på neutralen och känt hur pumpen jobbat emellanåt, snubben på honda stod o kände på pumpen och kom fram till att den jobba..