Sukkaha
Gudomlig sporthojare
Råkade få med mig en buskig gammal R1 fajjter hem. Jag som trodde jag skulle få en vinter utan projekthoj i år.
[/IMG]
Verkar vara en kanonhoj! Har helt strykt KTM-idéerna, T7 checkar av allt jag gnällt på hos min 660Z (tex effekten, fjädringen och avsaknaden av en till cylinder.. ). Enda problemet är "plastpolisongerna" som obönhörligen kommer att repas vid första vurpan, men sånt kan ju mildras med en störtbåge. Återkom gärna med en reflektion när du smält intrycken.Hemma, torkar kläder, och försöker att smälta alla intryck från en weekend med nya Teneren i Norge.
Life is pretty good
View attachment 450338
Ge inte våra myndigheter några idéer om fler lagkrav, tack. Det räcker så bra med de som finns. Den lilla risken att man ska lyckas landa handlöst med fejset i gatan vägs upp av frihetskänslan med fartvinden i ansiktet. Kör man dessutom en klassiker vill man säkert gärna ha en hjälm som passat till den stilen. En integralhjälm på en 60-talshoj är lika fel som en öppen hjälm på en modern sporthoj.Apropå öppna hjälmar tycker jag att jag ser dem hela tiden och undrar hur de ens är lagliga och varför man vill se ut som en mupp innan man skrapar bort fejan helt i första vurpan.
OBS Inget illa menat mot Mupparna®.
Lilla Linköping, Hagalund, Solna. Svängen upp mot Elfa. Det låg en korvkiosk där tills för några dagar sedan. Den sprängdes i luften. Glömt nu.
Det är för tusan inte hojen som läcker. Fläcken fanns där redan.
Finfint hojväder. Tog en sväng till Brottby (!) via Sjöberg. Lugna gatan och idyll.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Apropå öppna hjälmar tycker jag att jag ser dem hela tiden och undrar hur de ens är lagliga och varför man vill se ut som en mupp innan man skrapar bort fejan helt i första vurpan.
OBS Inget illa menat mot Mupparna®.
View attachment 450431
View attachment 450432
Min nya Katanahjälm tillhör väl avdelningen onödiga men roliga prylar (inte hjälmen i sig, men med tanke på att jag har andra hjälmar så...)!
Det gamla (1981) reklambladets mörka moln och blixtar på framsidan och där bakom en samuraj som skär upp ett pergament och blottar ett Japanskt landskap. Den skrivna texten är hämtad från reklambladet och landskapet är baserad på en målning av Takahashi Shotei med Fuji i bakgrunden. Det tog några månader tillsammans med aerografen att diskutera fram mönstret och sedan lacka upp hjälmen. Jag tycker den blev riktigt bra
Wow, det där väcker lust och en smula habegär
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS