Efter grillspettet på Heby Wärdshus, pisspaus vid Björsund på väg mot Sundbyholm. Själva "modermodemet" med mc-körning.
https://www.google.se/maps/@59.4471...JUFXZnIDbobXZxEtUK0w!2e0!7i16384!8i8192?hl=en
View attachment 455368
Nytt personrekord idag, 48mil. Liten bragd med tanke på maskinen dom avverkades på. En småvässad Z50 från 1976.
[/IMG]
En väg man blir glad av.
272 Österfärnebo-Årsunda
Jag är från Edsbyn, bor i Uppsala. Gissa vilken väg jag brukar ta "hem". Hängde runt på de här vägarna medan man fortfarande bodde kvar. Mot Hofors och Hammarby är ok de med.
Jag körde norrut på den idag runt 16-17 tiden färnbo/årsunda med en av de röda banditerna (pizza i färnbo). Fortsätter 272'ar norrut hamnar du i Bergvik om du svänger av strax före Holmsveden. Rekommenderas. Nästan lika bra som kalvstigen till Delsbo.
Stod en röd i färnebo när jag åkte igenom nånstans 1530-1600.
Förra veckans bild men nu är jag hemma igen och på benen så gott jag kan med tidigare ryggmärgsskada. Har ju ramlat många gånger men hade väl lite otur just denna gången. Tippade omkull i en brant uppförsbacke medans jag stod i princip helt stilla och slog i höftbenet i en hård knöl där under mossan så vart någon form av brytning också gissar jag med foten under hojen och hela överkroppens vikt på höftkulan då överkroppen inte landade samtidigt på en plan yta. Började på att försöka resa upp hojen men sen insåg jag att får jag upp den så kommer inte jag att ta mig upp på den och än mindre ta mig därifrån. Och efter någon minut när smärtan tilltog så var det bara att hitta en bra liggposition och ringa på hjälp. Ringde morsan och försökte så positivt som möjligt förklara att jag kommer behöva lite hjälp hem så att hon inte ska bli helt galen med tanke på min skärmflygsolycka för 4 år sedan. Det värsta är ju om SOS eller någon annan skulle ringa och berätta vad som hänt.
Ska försöka sluta helt med det där jäkla morfinet imorgon och om några dagar kanske jag orkar vara ute och fortsätta bygga på tanken till 125an.
View attachment 455402
View attachment 455403
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2