Wow! Vill ha!!
Rymlig p-plats, och ändå hamnade du utanför..?Upphittad: Rymlig parkeringsplats i trevlig, lantlig miljö...
Blev ca 20,5 mil idag, ca 5-6 mil asfalt resten på grus. Gjorde en en tripp som jag tänkt göra hela sommaren och det var att se om man kunde köra från Rödupp till Kainulasjärvi där kompisen sambo har stuga, då allt var planerat att genomföras åkte dom på corona vid urbrottet i Gällivare (dom klarade sig lindrigt) så resan blev inte av. Älgjakten närmar dig så jag tänkte att nu testar jag hur det går och jag kom fram efter småvägar tackvare GPS annars hade jag nog varit vilse ett flertal gånger.
Åkte ett tag parallelt med Narkån
Kom sen till en koja efter ån som var fräschare invändigt ä utvändigt
Tankstopp i Tärendö, lite konstiga öppettider på macken Fredag 18,00-21,00
Då jag var så nära var jag tvungen att åka till holmen
Minns svunna tider trots att jag bara fått vara med på slutet av epoken, men minns att jag sett Jerka, Boppers och fler artister, det var bättre förr med, folk, raggarbilar och rock n roll.
En sista bensträckare i skogen mellan Vallsjärv och Ängeså då jag togen annan väg hem efter att passerat metropoler som Kompolusvaara, Selkajärvi, Pempelijärvi, Lahanajärvi, Paharova och Dirivaara.
Grymt fin nostalgi.
Vi får starta upp "Holmen" igen
Ja ibland undrar man hur folk lyckas, säkert ett gott argument att få smacka upp vajerräcken där innan vintern(?!)"Vår" 2 km raksträcka mellan Häsen och Gysinge är fortfarande ockupperad av blåljus och heliköpeter sedan mitt på blanka förmiddagen idag. Typisk "SMS" eller "sova-sova-säng-säng-säng" olycka.
View attachment 455961
View attachment 455962
Ja ibland undrar man hur folk lyckas, säkert ett gott argument att få smacka upp vajerräcken där innan vintern(?!)
Inte denna tråden också...Men vajerräcken stoppar bara bilister, inte tyngre trafik!
Fast då är vi inne på logik och det har vi lämnat... Noll Vision...
Var?Himmelrike!
1.5km spikrak "dragracingbana" mitt på en allmän väg.
Raka motsatsen till Nürburgring, tack kalla kriget
View attachment 455960
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring