Zebra6
Sporthojsnörd
Kul att du är i nordvästra Skåne och när du ändå är här......Kör sträckan Vedby (Klippan) mot Eket ....riktigt skön väg
Man börjar bli rätt så ensam med sporthoj på vägarna nu.
Kul att du är i nordvästra Skåne och när du ändå är här......Kör sträckan Vedby (Klippan) mot Eket ....riktigt skön väg
Snön kom idag här uppe i norr, så det känns lite som "end of season" för oss som inte kör med dubbdäck.
Fördelen är att man kan pillra med bilder i brasans sken.
Gjorde en tavla som fick tryckas på en 8mm plexiskiva, med bakgrundsbelysning.
Lite hemtrevligt att kunna njuta av en körning på havsbotten vid lågvatten, det kanske kan värma ett fruset bröst kalla vinterdagar.
View attachment 456709
Vi är rätt ensamma här på SportHoj att köra SportHoj också, inte bara på vägarna...
Vi är rätt ensamma här på SportHoj att köra SportHoj också, inte bara på vägarna...
Nåjo, jag fuskar iofs också en hel del, dåligt med isofix och plats för barnvagn på gixxern.
När lappmöglet kommer så blir det volvo på heltid, så vek är jag.
Kan man få en lista på godtagbara cyklar? Vad är en sporthoj?
Jag finns inte på SOE för jag kör inte gruSHoj.
Men jag har kamrater som kör det mesta motoriserat på två hjul och det de flesta av oss är överens om är att vi ska köra det vi själva gillar.
Senaste träffen var det 10% SportHoj men också 10% sidvagnSHoj. En CX500!
De flesta körde motorcykel mer lämplig för våt grusväg, eftersom vi var ute i skogen vid en våt grusväg, men vi hade inte mindre trevligt för det!
Nu heter detta forum SportHoj och det kanske är besvärligt för dig att det heter så men så är det.
Att de flesta av oss här inte kör SportHoj längre är väl heller ingen nyhet?
Ska jag skämmas för att jag tillhör minoriteten som fortfarande kör SportHoj?
Får jag inte känna samhörighet med någon annan av minoriteten som kör SportHoj?
Måste jag köpa en gruSHoj och posta bilder från grusbus?
Av minoriteten som kör SportHoj kör en minoritet engelsk SportHoj, här är två!
View attachment 456734
Nu känns det som att du tog min kommentar på fel sätt. Jag vill ju också vara ball och åka sporthoj, men vet inte var gränsen går. Det kanske behövs jättemånga R i beteckningen för att det ska räknas. Min CBR1000F är rimligen en sporttourer även om den påstås gå ganska fort.
Så nu sitter man här och undrar vart denna säsongen tog vägen ?
Säsongen 2020 var en bland de bästa någonsin. Väldigt lite trafik på krokvägarna och inte för varmt. Jobbat hemifrån och anpassat arbetstid efter hojkörning. Jobb morgon och kväll, körning dagtid!
Säsongen 2020 var en bland de bästa någonsin. Väldigt lite trafik på krokvägarna och inte för varmt. Jobbat hemifrån och anpassat arbetstid efter hojkörning. Jobb morgon och kväll, körning dagtid!
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|