Men du, och alla andra SportHojare här som gillar att tälta, får komma till Rusk och träffa en av SportHojs medlemmar som inte bara kör några hundra mil när det är soligt och varmt!Några försök undet säsongen att dra ihop lite folk från forumet till gemensam träff, utan framgång. Så den här gången gjorde vi en privat SH-meetup ...
Jäkligt snygg!!!!Dagens bild visar mitt nyförvärv till "stallet". Min Kawasaki J300 har sålts efter 5 års tjänst och istället kom en Vespa 300 in i garaget. 278 cc och 24 pigga hästar.
EDIT: Och för den som undrar - nej, det är ingen sporthoj. Det är en posör-scooter för jobbpendling och småärenden. T ex till systemet. Eller till Clas Ohlsson för småinköp. Till saluhallen. Till badstranden. Å annat sån't.
View attachment 464210
Alltså, kan herrn sluta visa bilder på dylika Trajjor?Det skulle regna enligt YR men de hade fel!
Vi slog upp och tog ner tältet i sol och resten av dagen blev torr!
Stavkyrkan var inte öppen men den är med på nästa motorcykelrelaterade bild...
View attachment 464171
Alltså, kan herrn sluta visa bilder på dylika Trajjor?
en blir ju alldeles avundsjuk på den senapsgula Daytonan framför allt… ??
Här finns det inget att be om ursäkt för ?Jag ber om ursäkt!
Jag är inte bara i minoritet på SportHoj med att köra SportHoj, jag tillhör även minoriteten som inte byter var och vartannat år.
Så jag förstår varför du bli avundsjuk, det är en underbar SportHoj som inte bara är vacker att se på.
För din skull bryter jag därför mot TS regler i första inlägget eftersom bilden inte är tagen av mig eller föreställer mig.
Inte en vackert gul utan en tråkigt grå SportHoj!
Och avvikelse från ämnet är legio på SportHoj!
View attachment 464225
Din är objektivt bättre! Samma ljud och samma vackra transkåpa. Mer synlig som på Speed Triple dessutom! Mer praktisk men väcker ändå inte samma känslor hos mig. På pappret är RS en landsvägshoj medans min Daytona är mer för bana även om den är för tung och trögstyrd jämfört med konkurrenterna. Och när Polkarettan kom 98´ var Daytonan död hos alla seriösa banåkare. Men jag klarar inte av att köra ifrån en god RS-förare på bana med min Daytona...View attachment 464246En liten garagebild på de små liven.
När jag kom hem ikväll bad jag dem om ursäkt för min uteblivna uppmärksamhet till dem de senaste veckorna.
Klappade dem på sadlarna och lovade att visa dem mer uppmärksamhet.
Skulle helst kört hoj till jobb idag, men var tvungen att ta bilen pga ärenden efter jobb ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|