Nej, den är snygg och rolig at köra.Tokyo oktober 2023 - en Tammer-hoj
View attachment 493760
Inte min bild heller, och inte mig grej kan jag väl säga.Inte min bild men morsan skickade den för en stund sen. -34,5 men I Överkalix är man hård och kör skoter. Själv är jag fast I Sundsvall den fen 3:e efter att VY-tåg utropat "force majeure" och anser det tydligen är okontrollerbar naturkatastrof i Norrbotten just nu.
View attachment 493872
Inte min bild heller, och inte mig grej kan jag väl säga.
Men....det går.
Kiruna igår, 40 minusgrader.
Jag antar att det är "bergvärme" i bakgrunden, jag har hört att det är effektivt.
View attachment 493885
Finns det någon i det landet som förfogar över kopplingsschema över nätet?Det här ingen ovanlig syn. Man får hoppas det gick bra, hastigheten borde inte varit så hög i stadstrafiken men stötfångare på bilen var ändå rätt deformerad.
Eftersom det här skedde vid lunchtid antar jag att de inblandade var nyktra men i augusti dog en ung vän här i en fyllekörning tillhörde familjen och jobbade som mc-mekaniker.
Lämnade ung fru och ett litet barn efter sig.
För nåt år sedan hittades han en gryning medvetslös i ett dike med motorcykeln över sig och ordentligt sönderbränt ben. Utöver att han lika gärna kunde ha drunknat. Dom fick samla ihop pengar inom familjen till operation av benet. Ingen gratis sjukvård här inte.
Dessvärre är det liksom helt normalt. Går knappt hitta en nykter chaufför ifall man vill ut och dricka öl en kväll. Det hör liksom till kulturen att chauffören ska bjudas på öl.
View attachment 494121
Exakt - träffade en kvinna vars man omkom i duschen. Varmvattenberedaren ledde strömmen genom duschmunstycket. Någonstans i norra Afrika var detInte en chans, dom drar garanterat bara ny kabel.
Du skulle se elinstallationerna i husen och då inte minst badrummen.
Exakt - träffade en kvinna vars man omkom i duschen. Varmvattenberedaren ledde strömmen genom duschmunstycket. Någonstans i norra Afrika var det
Igår hos en svensk kompis stod en tvättmaskin direkt vid duschen och en ojordad allmänt skitdålig kabel kom in genom fönstret till den. Man kan ju tycka att svensken borde sett över den saken.
Jag räknade med att andra duschat där många gånger utan att dö så det bordet ju inte ske just för mig. Sen vet jag inte om andra änden på skarvsladden var inkopplad.
Det är ju annars vanligt med duschvattenvärmare direkt på duschen och skitdåligt inkopplad el. De flesta hotell har så.
Mina grabbar har en sån med och några flerFinns hopp om dagen ungdom fått en demonstration att den har fungerande fjädring och växellåda
View attachment 494158View attachment 494159View attachment 494160
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |