Dagens bild

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag kan också rapportera att när man ankvandrar en gammal italiensk hoj, ja då kan växelföraren besluta att överge skeppet.

View attachment 499731

Det får bli en snyggare lagning ikväll, hemma i garaget där det finns verktyg och material.
Detta är vad som gick att åstadkomma på en parkeringsplats med vad som fanns i lanthandeln.

Är också numera ägare till en liten kinesisk skiftnyckel, som jag inte visste att jag behövde...

Nåja, det får duga till jag beställer rearsets...

1000014296.jpg

Och det som förra snubben glömde - 243!

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Föga exotiskt mot andras bilder och resor men det blev en liten grussväng efter Ängesån på väg hem från jobbet.

20240618_173950.jpg

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Var ute på en av mina små enduro-promenader i skogen, utan hoj då jag inte var säker på om bärplockarna redan börjat sin semester. Hur som helst, uppe på toppen på detta berg i Alby upptäckte jag ett slags läger. Verkar som om några haft ett litet kristet rave-party här. Kanske ett bröllop? Eller nån offer-fest? Dock inget blod nånstans så den tanken kan vi lämna.

IMG_2043.JPG

Noterade ordet "Peniel" målat på stenen där till höger, en googling på ordet ger lite info, här från JWs hemsida:

"Den plats i närheten av Jabboks vadställe där Jakob brottades med en ängel. Jakob gav platsen namnet Peniel, eftersom han där hade ”sett Gud ansikte mot ansikte”. (1Mo 32:22–31) Peniel är identiskt med Penuel. (Se PENUEL.)"

Samt en wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Peniel

Jag har fasen nästan lika kul utan hoj, som med hoj ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år