Dagens bild

Varjjen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2015
Ort
Malmö
Hoj
2014, Aprilia 1000 Tuono APRC V4
Hohoho ojojoj här har ni en supersporthoj fantast OCH fotograf, tror jag skulle kunna lägga upp en bild om dagen ett par år med nuvarande bildbibliotek... kanske ska göra det för att hålla liv i tråden ;)
Här kommer första (som jag även använder för stunden som profilbild).
Tagen på Sturup Raceway 2022-06 och en kul detalj är att banchefen där har den uppsatt som förstoring på sitt kontor
 

Bifogat

  • Ducati.jpg
    Ducati.jpg
    886.7 KB · Visningar: 37

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Du Varjen, var det du som stod och fotade i "fotokurvan", sommaren för ca två (eller tre) år sen?

Jag och Camilla for förbi i vår lilla gula Miata i just den kurvan, och såg en snubbe stå mitt ute i åkern med en stor kamera. Camilla undrade vad han gjorde och jag svarade "Han fotar hojar och bilar. Det här är fotokurvan".

Fotokurvan01.jpg

Fotokurvan02.jpg
 

Varjjen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2015
Ort
Malmö
Hoj
2014, Aprilia 1000 Tuono APRC V4
Du Varjen, var det du som stod och fotade i "fotokurvan", sommaren för ca två (eller tre) år sen?

Jag och Camilla for förbi i vår lilla gula Miata i just den kurvan, och såg en snubbe stå mitt ute i åkern med en stor kamera. Camilla undrade vad han gjorde och jag svarade "Han fotar hojar och bilar. Det här är fotokurvan".

View attachment 473763

View attachment 473764
Tjena!
Haha nope det är inga trakter jag skjutit med min canon i :) men fotokurvan låter definitivt som ett ställe man måste besöka :)
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Jag tror man kan ta ganska dramatiska bilder där, både på utsidan samt insidan om kurvan, eftersom just den kurvan är lagom lång och inte för skarp så där kan hojarna ligga ner ganska ordentligt i högre hastigheter. Yttersidan har fina räcken ifall dom skulle rasa.

Fast nu tänker jag på yttersidan, vill man stå där? Ifall nån kör aningens för fort och rasar ut ur kurvan. Då gäller det att ta skydd bakom räcket.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag tror man kan ta ganska dramatiska bilder där, både på utsidan samt insidan om kurvan, eftersom just den kurvan är lagom lång och inte för skarp så där kan hojarna ligga ner ganska ordentligt i högre hastigheter. Yttersidan har fina räcken ifall dom skulle rasa.

Fast nu tänker jag på yttersidan, vill man stå där? Ifall nån kör aningens för fort och rasar ut ur kurvan. Då gäller det att ta skydd bakom räcket.
OT
Har någon bättrat på de rödvita curbsen som var ditmålade för flera år sedan?

Det var länge sedan jag bombade bulten, nu är jag gammal, långsam och feg i trafiken.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Gårdagens och dagens irrfärder har lett mig till Västernorrland. Körde till Lycksele igår och vidare till Holm idag via Åsele, Junsele, Sollefteå, Bispgården, Kovland.

Skulle ta lite bilder efter indalsälven åt en jobbarkompis som kommer från Frankrike, men var enda parkering var ju ett jäkla buskage.

20220707_122620.jpg20220707_125300.jpg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top