Dagens bild

Dagens bild(-er) kommer från Göteborgs Stadsmuseum där man nu ikväll hade ett föredrag om mc-märket Typhoon som tillverkades på Bike Street i Göteborg under några år. Den blev ingen succé och såldes bara i några hundra exemplar, bland annat på grund av att motorn var halvmisslyckad. Och en misslyckad motorkonstruktion kan ju påverka köplusten, har jag hört… :)
Googla om du vill veta mer.

Rätt fina linjer dock, tycker jag!

IMG_0627.jpeg

IMG_0629.jpeg

Last edited:
Det är blåsigt på västkusten idag. Byvindar på som mest 35,3 39,9 m/s på Vinga klockan 9. Jag fick surra fast Vespan för att den inte skall blåsa omkull.

(Jo, jag vet. Den borde stå skyddad inomhus. Men av diverse skäl är den utomhus idag.)

Edit: uppdaterat vinduppgiften. Vinden har ökat från 35 till 39,9 m/s.... :(

1708676833002.png

Last edited:
Hur är det ens möjligt? Stockholmsvintern har, med våra mått mätt, varit brutal i år. Lååång, ihärdigt bitter, kyla från mitten av november. Så min lilla Yamma (inte att förväxla med cykeln på bilden nedan, dock) har fått stå overksam sedan innan jul. Ute, såklart. Och ljusår från underhållsladdning och annat bjäfs. Idag satte dock husse nyckeln i tändningslåset. Igång direkt. Nope, inte minsta antydan till tvekan. Magiskt. Världsklass, kort och gott. *slår häpen och ödmjukt ut med armarna*

1708973369621.jpeg

Yuasa rules, så in i helsike!

Jorå. Folktandvårdens bokmärke med Bambi-motiv även till Yamaha som lyckats begränsa krypströmmen till försumbar nolla...

ba51843379bc640b3c13038b17a4900f.jpg
På väg hem från bastun…

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S