Dagens bild

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Är det en (Gp)Z750som plötsligt ser ut som en mkII?
En 1000 tror jag. I Japan såldes några som var nedfodrade till 750 cc pga någon regel. De hade väl också hastighetsmätare som bara var graderade till 80 km/tim. Vissa hade en lampa som tändes vid 80.

En asball hoj i alla fall. Inspirerad av amerikanska superbike-klassen. Plötsligt var det ok med ett superbike-styre istället för clip-on eller nerbockat TT-styre. Som jag nu har på min 750-4 tillsammans med bakåtflytt. Fast jag tror att det är originalstyret från min CB500 -72. Originalstyre på den tiden var för rikstöntar. Nu ska jag ha det. Wes Cooley, jag och några till. 😎

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
En 1000 tror jag. I Japan såldes några som var nedfodrade till 750 cc pga någon regel. De hade väl också hastighetsmätare som bara var graderade till 80 km/tim. Vissa hade en lampa som tändes vid 80.

En asball hoj i alla fall. Inspirerad av amerikanska superbike-klassen. Plötsligt var det ok med ett superbike-styre istället för clip-on eller nerbockat TT-styre. Som jag nu har på min 750-4 tillsammans med bakåtflytt. Fast jag tror att det är originalstyret från min CB500 -72. Originalstyre på den tiden var för rikstöntar. Nu ska jag ha det. Wes Cooley, jag och några till.

Japansk nummerplåt, men kan inte läsa vilken region.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Mc firmor man minns.

IMG_1186.jpeg

Det var inte igår man var där och kollade på motorcyklar. Som jag minns det så var det en rätt stor lokal där garageporten är nu. Lite högre priser på begagnade hojar.

Grandells länk dök upp när jag googlade.
Kul läsning.
Ena sonen har skrivit om Stig Ericson i tråden, Stig som ägde den firman bl a och även har skrivit denna bok från 1989.

IMG_1190.jpegIMG_1189.jpeg

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Dagens bild får representera....serviceanda!
Köpte en ny farkost på Heds Motor (Yamhacenter) i Luleå den 19:e december förra året.
För någon vecka sedan, när jag skulle starta den ur sin säsongsdvala så var batteriet helt dött, ca 2Volt.
Tog med mig det idag när jag var ute i andra ärenden och svängde förbi, dels för att köpa ett nytt batteri, men även höra om dom har haft några speciella problem med dessa.
Generellt så tycker dom att batterierna har blivit sämre, men det här var för dåligt.

"-Ta en kopp kaffe så hämtar jag ett nytt batteri - gott nytt år på dig!"

Visst, jag har säkert betalat det genom åren, men det är det värt....bra kundupplevelse :tummenupp

YUASA_1.jpg

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
View attachment 508515
Jag hittade den här jäveln i källaren. Jag ska ta upp den i gatuplan och byta styrlager.

Den andra motorcykelelen fick nya däck i lördags. Rätt eller fel håll?
View attachment 508516
Det beror helt och hållet på vilket håll du ämnar att rulla den.......
Den upphittade skurhinken har jag letat efter ett tag nu, men du får gärna fortsätta att förvara den.
Behaglig att titta på, tack för att du visar den.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...