Dagens Blocket! (mc-relaterat)

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Hivmannen

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2021
Hoj
Honda cb600 hornet -99 Honda CB750 Sevenfifty -95 Honda cb900 hornet -02

Stark varg, inte speciellt intressant eller rolig annons. MEN! Vad menar dom med följande?

Nya Stark Varg EX: Landsvägsregisterad. 7.2kW batteri. Lyse och blinkers. Körs på lätt mc-kort A2 med fulla 80hp.

Ska man köra en hoj med 80 hästar på A2 lagligt eller uppviglar dom till brott?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Stark varg, inte speciellt intressant eller rolig annons. MEN! Vad menar dom med följande?

Nya Stark Varg EX: Landsvägsregisterad. 7.2kW batteri. Lyse och blinkers. Körs på lätt mc-kort A2 med fulla 80hp.

Den är väl regad i något strypt läge och dom talar om hur man avstryper när man hämtar ut den.

Eller så har dom lyckats med det där trolleritrick "den ger bara det under korta stunder" i snitt ger den vad en A2 hoj får ha...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Har dom gjort batteriet större? Hur mycket ökade vikten då?

Hivmannen

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2021
Hoj
Honda cb600 hornet -99 Honda CB750 Sevenfifty -95 Honda cb900 hornet -02
Den är väl regad i något strypt läge och dom talar om hur man avstryper när man hämtar ut den.

Eller så har dom lyckats med det där trolleritrick "den ger bara det under korta stunder" i snitt ger den vad en A2 hoj får ha...

Känns ju sådär seriöst av en firma att tala om hur man gör cykeln för effektstark isåfall. Det brukar ju vara upp till köparen att lista ut.

Samt att då är den ju inte laglig heller eftersom en A2 cykel inte får ha mer än 47 hästar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Känns ju sådär seriöst av en firma att tala om hur man gör cykeln för effektstark isåfall. Det brukar ju vara upp till köparen att lista ut.

Samt att då är den ju inte laglig heller eftersom en A2 cykel inte får ha mer än 47 hästar

Dom gör tydligen så med elmoppar och såna som ska gå att köra som 125'a att dom programmerar så att motorn i princip får ge vilken effekt den vill tills den kommer upp i en viss hastighet, sedan går den över till att leverera det den får enligt reglerna, vilket förvisso är bra för tjocka gubbar och dom som tänker skjutsa.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Som jag har förstått det mäter man ett sorts snitt, som för elhojar blir… ganska fördelaktigt!😃

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är sådant som Matt Wetzel i Utah får köra över tre delstater för att bärga när dom kraschat / gått sönder.

View attachment 509423

Japp. Han har en Rokon också.

Jo, man vill ju ha grejorna som tar sig längst ifrån vägen innan dom fastnar och/eller går sönder.... Tills man behöver bärgning och inser att man inte känner någon som tar sig lika långt i den terrängen.

Nu har jag lärt känna folk som tar sig längre än mig, men när jag hade min första terrängbil och man hade satt sig fast och inte hade någon att ringa var det inte så kul

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping