Bra tråd! det kliar i fingrarna men eftersom första kaffet ej är inmundigat står det helt still i pallet än så länge.
Får bjuda på mig själv som idiot retroaktivt från i förrgår. Skulle vara med och gam-trejda i HQ-aktien och köpte för en stor summa pengar, lade sedan snabbt in en säljorder och andades ut. I går morse åkte aktieportföljen fram på datorn där det visar sig att säljordern inte gått i lås. Till detta hör att jag dessutom klämt i ett par nollor för lite på köpordern samt att kapital som hämtats hem registreras några dagar i efterhand på kontot.
Effekten av detta var att det som mötte mig på skärmen var ett fortsatt innehav av HQ samt ett saldo i portföljen på endast 15 tusen spänn!!
Under ett par millisekunder upplevde jag insikten om att hela mitt sparade kapital från år av lägenhetsaffärer helt käkats upp på morgonquisten.
Ögonblicket senare såg jag alla mina misstag och att totalförlusten låg på knappt en tusing men under ett ögonblick kan jag ha varit norra halvklotets mest skitnödiga humanoid.