Dagens insikt..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
BMW har blivit för mycket Mercedes. Klunsar utan körglädje.
Egentligen borde man åka i en 535i E28 utan M-paket, men alla har nog rostat bort.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Minns min gamla 535 E28 med mpaket och bbs split. saknar den än!
Vi har i familjen en BMW M635 CSI med M88 motorn som stått nedplockad i ca 20 år. Dags att ta tag i den, bättre än så blir det inte.
En gammal kompis köpte en mörkgrön M535i -86 för åtta år sen. Då hade den stått avställd sen 1999. Har gått 7500 mil ungefär. Den är lite charmig. Fast en M635CSI smäller högre.

Jag har dock en annan favorit från BMW, 850CSi. Sången vid rödmarkeringen är svårslagen.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
En gammal kompis köpte en mörkgrön M535i -86 för åtta år sen. Då hade den stått avställd sen 1999. Har gått 7500 mil ungefär. Den är lite charmig. Fast en M635CSI smäller högre.

Jag har dock en annan favorit från BMW, 850CSi. Sången vid rödmarkeringen är svårslagen.
Ja 850 Csi är magisk. Åkte i baksätet en gång som grabb när ngn halvsnabb chaufför busade lite. Lite kul video om 850 csi.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
För min del så dog BMW när M5 E34 las ner.

Och raka sexor kommer alltid stå högst i kurs för mig, tätt följt av boxersexor.

Åker ju idag en Porsche Boxster 00 samt en Cayman 2017. Caymanen är ju såklart överlägsen Boxstern i alla avseenden. Men motorn! Där har inte Caymanen mkt att säga till om med sin 4 boxer och turbo. Visst det går fort men inte direkt njutbart jämfört med de gamla sexorna.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Japp! Åkte med min far i den redan nämnda M635. Bör väl ha vart 93? 13 år gammal var jag då...

Var du där?
Ja, jag var med i BMW-klubben då och om jag minns rätt åkte jag 323i E21 dit. Hade dock inte 980 kkr att handla bil för.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Dagens insikt, fler inlägg om bilar och annat än tvåhjuligt på forumet... ;)

Men imorgon ska jag köra en motorcykel jag gillar och njuta av det... :krama
Jag ser det som att de övriga diskussionerna håller forumet levande. Motorcyklandet är betydligt vanligare andra tider på året.
Det enda mc-relaterade jag gjort idag är att öppna välkomstbrevet från MC Veteranerna. Förutom alla annonser jag läst på Blocket och recensioner på Youtube...
Torrsim, typ...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag ser det som att de övriga diskussionerna håller forumet levande. Motorcyklandet är betydligt vanligare andra tider på året.
Det enda mc-relaterade jag gjort idag är att öppna välkomstbrevet från MC Veteranerna. Förutom alla annonser jag läst på Blocket och recensioner på Youtube...
Torrsim, typ...
Sant, om det bara vore de med ett motorcykelinnehav som namnet på ett forum antyder OCH dessutom körde dessa fordon skulle det inte bli många inlägg... :hej

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Sant, om det bara vore de med ett motorcykelinnehav som namnet på ett forum antyder OCH dessutom körde dessa fordon skulle det inte bli många inlägg... :hej
Om alla bara körde hade ingen tid att skriva heller = dött forum. Tänk så många som inspireras av gula sporthojar som faktiskt körs när man kan läsa om dem på internet! :tummenupp

Kanske till och med folk vågar sig utanför kommungränsen och tar med tält… jag slutar aldrig hoppas.

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Tält? Jag trodde det var hängmatta och presenning som gällde nuförtiden utom på kalfjället då.

Det sagt så är mitt betalkort mycket mer lättpackat och ger tillgång till både stora härliga sängar, vattenklosett och dusch.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tält? Jag trodde det var hängmatta och presenning som gällde nuförtiden utom på kalfjället då.

Det sagt så är mitt betalkort mycket mer lättpackat och ger tillgång till både stora härliga sängar, vattenklosett och dusch.
Det är ju najs det med. Problemet är väl bara att då måste man hela tiden åka dit där det finns ett hotell…

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Det är ju najs det med. Problemet är väl bara att då måste man hela tiden åka dit där det finns ett hotell…
Jag håller med, det är mer det att jag går när vi kampar.

Med motorcykel har jag mycket större chans att komma till ett hotell. Eller något annat man kan hyra. Det är gott om stugor av olika modell. :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år