Dagens körning på Gelleråsen - 29/5

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Vädergudarna var med oss, Veidec-killarna visade var skåpet ska stå, otroligt många forumnunor var på plats och jag själv var en ordentlig besvikelse på banan. Istället för att kapa någon sekund på personbästa körde jag långsammare än tidigare. Är uppriktigt förbannad över hur dåligt jag kör.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
veidec killarna på dom gula hojarna körde under dom passen vi klockade inte så specielt bra tider tycker jag.. runt 1,11-1,12
du och chrille körde då vi klockade runt 1,19.
supermoto på sin husa körde 1,21..

en mycket trevlig dag var det :tummenupp

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
blom skrev:
veidec killarna på dom gula hojarna körde under dom passen vi klockade inte så specielt bra tider tycker jag.. runt 1,11-1,12
supermoto på sin husa körde 1,21..

en mycket trevlig dag var det :tummenupp
inte för att jag är snabbare :D men med tanke på vad det presterats för tider där..

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tycker det är en smart plan att form-maskera när så många forummänniskor är på plats. Vänta med 1.12-tiderna tills rejset i Juli!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:

Exactamente! Har blygsamma 1.18 som personbästa. Jag har som mål att köra 1.14-1.15 i slutet av säsongen och hade hoppats nå 1.16-1.17 idag. Istället går man ett steg bak och kör 1.19. Skandal!

Chrille tog väl sig i kragen under eftermiddagen dock, tror han körde på 1.16 iaf. Han fyller väl i här senare när han är hemkommen.

Synd att vi inte skakade tass, såg inte till dig i depån?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Copy/Paste

Vilken fin dag det blev, perfekt RR-väder; molnigt men inte kallt!

Tack till alla som kom fram och pratade och peppade; man känner sig ganska liten när man kravlar fram på kryckor efter en sådan här olycka.

Mitt främsta mål med att åka och titta idag var att bli av med obehaget som infinner sig när jag hör en MC köras hårt. Jag är väl inte helt botad, men det känns mycket bättre. Dessutom har jag nog iallafall nästan tagit beslut på att behålla Hondan; det kan ju bli riktigt kul att göra den banklar i vinter (om nu inget är snett). Om jag sedan kommer att våga åka under 1.58 på Åsen får helt enkelt bli en senare fråga.

Smart ass mode on:

Efter lite klockning från läktaren ställer jag mig frågan varför apstruts slösat bort pengar på kraschkåpor och slicks? Tiderna var ju samma som jag åkte med gatdäck, oskruvad fjädring och bögputs....?

Smart ass mode off.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Dagens körning på Gelleråsen - 29/5

No1 skrev:
He he he...

Får ta och jaga dig med kameran nästa gång så att du får upp farten...

No1...

Måhända, något behöver göras iaf.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
abstruse skrev:
Exactamente! Har blygsamma 1.18 som personbästa. Jag har som mål att köra 1.14-1.15 i slutet av säsongen och hade hoppats nå 1.16-1.17 idag. Istället går man ett steg bak och kör 1.19. Skandal!

Chrille tog väl sig i kragen under eftermiddagen dock, tror han körde på 1.16 iaf. Han fyller väl i här senare när han är hemkommen.

Synd att vi inte skakade tass, såg inte till dig i depån?
ja det var lite trist, jag såg dig bara på banan, snackade dock en del med chrille.. men du och han hade lite race där ett tag.. :D

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
No1 skrev:
Med tanke på Sm helgens bedrövelse att få bryta i solklar ledning så måste jag erkänna att det känns riktigt bra, och än bättre då det inte kändes som ett "perfekt" varv... :eek:

No1...
det kommer med andra ord bara att bli bättre då, riktigt bra tid ialf

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Don Quixote skrev:
Tycker det är en smart plan att form-maskera när så många forummänniskor är på plats.

Jag önskar att så vore fallet. Sanningen är väl dessvärre betydligt mer smärtsam än så.

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
abstruse skrev:
Vädergudarna var med oss, Veidec-killarna visade var skåpet ska stå, otroligt många forumnunor var på plats och jag själv var en ordentlig besvikelse på banan. Istället för att kapa någon sekund på personbästa körde jag långsammare än tidigare. Är uppriktigt förbannad över hur dåligt jag kör.

Men Jocke, menar du att det gick sämre än vad det gjorde för oss sist?

Kanske tur att jag inte var där idag. Dumt att sabba självförtroendet som jag byggt upp på Sviestad

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
men du och han hade lite race där ett tag.. :D

Ja, men det där ville han inte kännas vid när jag låg och lekte frimärkte ett tag. Strunt samma iofs, vi körde ju inte snabbare än 1.19 då heller. Senare efter lunch fick ju Chewbacca upp ångan, vilket jag inte kan beskyllas för. Inga framsteg alls.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
No1 skrev:
Är själv lite förvånad men har stuckit ut hakan och sagt att jag siktar på en 1.10 eller bättre villket skulle räcka väldigt långt i NSB, så gissa om man är taggad...

No1...
bra då får du racea med pierre dahl och grabbarna.. han kör väl 1,10 tror jag..

abstruse: håller med sanningen är nog lite mer smärtsam än så

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Dagens körning på Gelleråsen - 29/5

Packalen#27R600 skrev:
Men Jocke, menar du att det gick sämre än vad det gjorde för oss sist?

Jo. :( Jag tyckte jag pressade tidigare ut ur kurvorna, bromsade senare än någonsin men klockan visade annorlunda. Sista passet hade jag bakhjulssläpp ut ur var och varannan högerkurva samt låg fel i växlarna, inget stämde.

Misstänker man får vara glad över att jag inte fick några parkeringsböter.

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillebrors räser
Re: Re: Re: Dagens körning på Gelleråsen - 29/5

abstruse skrev:
Jo. :( Jag tyckte jag pressade tidigare ut ur kurvorna, bromsade senare än någonsin men klockan visade annorlunda. Sista passet hade jag bakhjulssläpp ut ur var och varannan högerkurva samt låg fel i växlarna, inget stämde.

Misstänker man får vara glad över att jag inte fick några parkeringsböter.

Låter inte så kul, men så är det väl ibland.

Skall du åka på Falkenberg eller blir Karlskoga ditt första race?

Vet du om det är någon mer körning på kullen innan Falken går av stapeln? Måste köra in motorn innan falken

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Dagens körning på Gelleråsen - 29/5

Packalen#27R600 skrev:
Låter inte så kul, men så är det väl ibland.

Skall du åka på Falkenberg eller blir Karlskoga ditt första race?

Vet du om det är någon mer körning på kullen innan Falken går av stapeln? Måste köra in motorn innan falken

Jag vet inte om jag har tid och råd att åka förrän i juli nästa gång. Palte hetsar mig att åka med på nästa Kinnekulle-körning, Stefan M. har postat info i racingforumet, men den banan äter ju däck.

Vi får se. Tänker du åka Kinnekulle?

För att svara på din fråga: De enda tävlingarna jag åker i år blir Gelleråsen och Knutstorp. Men, som det ser ut nu kommer jag inte vara i närheten av att kvala in.

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillebrors räser
Re: Re: Re: Re: Re: Dagens körning på Gelleråsen - 29/5

abstruse skrev:
Jag vet inte om jag har tid och råd att åka förrän i juli nästa gång. Palte hetsar mig att åka med på nästa Kinnekulle-körning, Stefan M. har postat info i racingforumet, men den banan äter ju däck.

Vi får se. Tänker du åka Kinnekulle?

För att svara på din fråga: De enda tävlingarna jag åker i år blir Gelleråsen och Knutstorp. Men, som det ser ut nu kommer jag inte vara i närheten av att kvala in.

Jag borde väl åka till falkenberg o träna istället men jag har lite ont om tid på veckorna. Något måste jag i alla fall åka innan nästa tävling. Måste ju köra in den andra motorn efter raset på Sviestad. Kinnekulle ligger ju nära så det skulle väl passa bäst.

Gör som Palte säger :fakta

jiwe

Assumptions is the mother of all fuckups
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000
Re: Re: Re: Re: Re: Dagens körning på Gelleråsen - 29/5

abstruse skrev:
Palte hetsar mig att åka med på nästa Kinnekulle-körning, Stefan M. har postat info i racingforumet, men den banan äter ju däck.

Däck är väl inget problem. Har ju en hel trave till dig och Palte i källaren. Den ursäkten får du allt stryka från listan. :D

Även regnisar så väder ursäkten får strykas även den.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning