Efter ett evinnerligt tjatande av Abstruse att man måste komma till Åsen för att kika på lite högkvalitativ roadracing så lånar jag grannens hoj och puttrar upp mot Karlskoga.
Första turen på en båge sen man blev av med körkortet i augusti förra året. Härlig känsla
Väl där tar det inte lång tid att lokalisera grabbarna och det första man får höra är Abstruse med sitt vanliga gnällande:
- Bakhjulet gungar och hoppar ur kurvorna!
Inför nästa pass så hotade Valmers med att klocka lite tider för att få upp ångan på grabbarna men vi vet inte om det lyckades då vi fortfarande stod kvar och tjatade under hela deras pass.
Väl tillbaka så börjar Abstruse vara lite tuff i munnen och säger att han låg som ett klistermärke på Chrilles rygg och att han har vittnen denna gång. Det vet vi inget om, vi i depån såg inget
Efter ett litet lunchintag så bär det iväg för våra RR-gossar och tjejer än en gång och nu har Valmers grävt fram tidtagaruret!
Till våran besvikelse så är tempot förvånansvärt gataktigt och avsaknaden av powerslides samt inbromsningar a´la "backa in i kurvorna" a´la "Valentino Rossi stil" gör att den annars så heta publik denna dag suckar djupt.
Det enda nämnvärda är Chrilles formadibla uppkörning långt bakom Abstruse och sen förbi! Måste bero på hans atletiska kroppsbyggnad.
Tja mycket mer hände inte denna dag för mig då jag drog hem efter detta pass. Kul och träffa lite forumfolk fast dom fortfarande med all säkerhet inte vet vem jag är
Om jag går för hårt på dig Abstruse ge igen bara, jag väntar på ett giftigt svar
Skämt åsido så är man ganska så avis!
Vill inget hellre än att själv gasa runt på bana. Till hösten får det bli licens och sen leta efter ett projekt i Norge. Om sen Abstruse och grabbarna åker åttor runt mig det är en annan femma
Kul att träffa Valmers också som har gjort en makalös insats efter sin olycka. Han verkar inte ha haft det så lätt den sista perioden men var en mycket trevlig kille att prata med.
Creds till dig mannen
Nu är det dags för mig att hålla käft!
Tack för en bra dag Abbe och gänget
/Fredrik