Dagens lärdom...

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Nu vet jag vad alla menar när de säger att man måste vara extra försiktig på hojen. :mad: Det finns folk där ute som har NOLL koll... :6surkart

Imorse höll jag på att krascha på väg till jobbet. I rondellen vid AB G Persson skulle jag avverka trekvartsvarv men blev plötsligt avbruten efter ett halvt av att en vimsig kärring i ful äcklig Skoda :kulspruta körde ut mitt framför mig! :eek: Jag hann med att hitta tutan så att hon stannade, fick ner farten mitt i kurvan, dock med släpp o kast på hojen men lyckades kasta mig runt hennes motorhuv på nåt jävla vis... Skärrad men oskadd...

Ta det lugnt där ute... :fakta
Vi hörs!

joakims

No more "Learn"-sign
Gick med
14 May 2003
Hoj
Suzuki sv650s gul -99
Usch, otäkt :( ! Tur att det gick bra i alla fall! :p
Man blir livrädd när man hör sånt där, men som sagt man får köra som om folk håller på att köra på en hela tiden.

Ha de' bra Libben
:) Jocke

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ja, sånt där råkar man ut för dagligen. Ibland som mindre nästan-incidenter och andra gånger är det bra nära. Tja, och så finns det tillfällen när man kanske smäller också och då kan man hoppas på att inte bryta sönder sig alltför mycket... :eek:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag lärde mig också nåt igårkväll. Man ska lita på bilister som blinkar med helljuset fastän klockan är 21.45 en måndagskväll och man är på väg hem från Rörken. :fakta

Kom på 55:an i, låt oss kalla det en gnutta mer än laglig fart, då en mötande bil blinkade frenetiskt på mig. Först tänkte jag att de stört sig på mitt lyse eftersom strålkastaren på en hoj kan blända rätt bra även på halvljus vid hård acceleration. Men sedan tänkte jag att jag har ju faktiskt inget att förlora på att slå av……..och en halvkilometer längre fram står Bosse och väntar! Känns alltid lika löjligt att smyga förbi i prick 90 knyck med en hand på styret. :rolleyes:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Peefell

Nu har du blivit invigd i motorcyklistens vardag :fakta

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Usch det där lät otäckt......tack o lov att det gick bra!!

Kör man hoj får man verlkligen köra åt alla andra och sig själv!! Så tappa inte koncentrationen när kör.....Särkilt inte i den här stan.

// Carola (bluegreengrey) ^På Taz profil

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ja, har man otur så kan det gå så här även om man färdas i laglig hastighet och är bromsberedd (när kärringar i bil är framme):

http://irt.slu.se/tomk/xray/

Krockvåldet är alltid hårdare än man tror...

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
peefell skrev:
Nu vet jag vad alla menar när de säger att man måste vara extra försiktig på hojen. :mad: Det finns folk där ute som har NOLL koll... :6surkart

Imorse höll jag på att krascha på väg till jobbet. I rondellen vid AB G Persson skulle jag avverka trekvartsvarv men blev plötsligt avbruten efter ett halvt av att en vimsig kärring i ful äcklig Skoda :kulspruta körde ut mitt framför mig! :eek: Jag hann med att hitta tutan så att hon stannade, fick ner farten mitt i kurvan, dock med släpp o kast på hojen men lyckades kasta mig runt hennes motorhuv på nåt jävla vis... Skärrad men oskadd...

Ta det lugnt där ute... :fakta
Vi hörs!

Man skall aldrig lita på någon annan än sig själv! :fakta

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Penguin skrev:
Jag lärde mig också nåt igårkväll. Man ska lita på bilister som blinkar med helljuset fastän klockan är 21.45 en måndagskväll och man är på väg hem från Rörken. :fakta

Kom på 55:an i, låt oss kalla det en gnutta mer än laglig fart, då en mötande bil blinkade frenetiskt på mig. Först tänkte jag att de stört sig på mitt lyse eftersom strålkastaren på en hoj kan blända rätt bra även på halvljus vid hård acceleration. Men sedan tänkte jag att jag har ju faktiskt inget att förlora på att slå av……..och en halvkilometer längre fram står Bosse och väntar! Känns alltid lika löjligt att smyga förbi i prick 90 knyck med en hand på styret. :rolleyes:

Det var väl kul för dig att du kunde slippa bli invinkad en gång iaf... :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping