Dagens METRO

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
läste en insändare i dag i tidningen METRO, alltid roligt med ett gott skratt så på morgonnen..
(Metro..skåne..)

http://www.metro.se/metro/pdf.phtml skåne..sidan 19.

Bifogat

• Doc1.doc
    81.5 KB · Visningar: 517
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Läste i sydsvenskan i helgen att de boende i södra dalby utanför Lund(eller om det var dalby) slänger sten och skor på motorcyklisterna då de totalt ruttnat på folk som blåser förbi byn i 150 på högsta volym...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag håller med insändaren helt då den antagligen syftar på HD-knuttar.. Det trista för dom är att om det inte ens låter så finns det ju inget kul kvar med deras hojar..

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
..fast man kan ju förstå dem lite. Folk blir väl rätt trötta på MC-mullret inne i stan gissar jag..

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Finns lika mycket bilar som låter mycket, eller mer :mad:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Är det inte motorcyklar så är det bilar, eller nån som spelar musik för högt.
Vissa är bara nöjda med sina liv om dom får gnälla på alla andra.

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
E22 skrev:
läste en insändare i dag i tidningen METRO, alltid roligt med ett gott skratt så på morgonnen..
Du är välkommen att bo hos mig en vecka så får vi se hur mycket du skrattar sen. Dygnet runt får man tillvaron förstörd p.g.a. dessa sinnesslöa förvuxna moppefuckon på custombågar utan tillstymmelse till ljuddämpare. Detta sommarfenomen är en av de grejer som driver mig från Stockholm.
Mailade polisen i stan och fick som svar från självaste trafikpolischefen i Sthlms län att de tyvärr inte har utrustning för bullerkontroll(!) men minsann utfärdar föreläggande om ny besiktning till höger och vänster. Jo tjenare, jag har kört hoj i innerstan i sex år, aldrig sett några sådana kontroller.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag får nog be lite om ursäkt då jag vet att min låter en del när man kör inne i stan och det ekar mellan husen, men inte är det sååå farligt. På natten kanske man inte måste dra gärnet inne i stan, men det finns också alltid lätt väckta personer

jag släpper av på gasen om ja kör förbi tex. en barnvagn eller hästar eller liknande. Vad skulle vi tjäna på att störa dessa? Ganska meningslöst för allas del eller :va

DonDiego

Muttern
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Trajja Daytona
Människor med tragiska liv lider även av ett annat problem - en psykos som innebär att de måste gnälla på andra i samhället. Gnället kan riktas mot all jordens normala samt onormala ting - exempelvis då som i det här fallet med 'bullrande' motorcyklar (vilket e helt normal i vilket land som hellst - dock inte i sverige)...sjukdomen verkar dock spridas å har blivit mer av en folksjukdom i detta land - pinsamt.

Jag :zpy vid åtanken på dessa människor

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
DonDiego skrev:
Människor med tragiska liv lider även av ett annat problem - en psykos som innebär att de måste gnälla på andra i samhället. Gnället kan riktas mot all jordens normala samt onormala ting - exempelvis då som i det här fallet med 'bullrande' motorcyklar (vilket e helt normal i vilket land som hellst - dock inte i sverige)...sjukdomen verkar dock spridas å har blivit mer av en folksjukdom i detta land - pinsamt.

Jag :zpy vid åtanken på dessa människor

kan bara hålla med.. tycker det är ett jävla gnäll på allt verkligen..

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
"Jag skulle då vilja skriva en insändare mot alla föräldrar som inte kan få sina ungar att sluta skrika dygnet runt. På resturanger, på stranden, hemma, i lekparker ÖVERALLT skriker dom :3freak folk kan inte sova på grund av detta skrikande i lägenheten brevid. Tänk på dom stackarna som får ont i huvudet av att höra mins 20 barn skrika på deras jobb dagarna i ende... fan, skaffa en ljuddämpare = Napp till ungarna"

(man kan vända det i alla möjliga riktningar, och den disskusionen om ljuddämparna kommer inte sluta förrens alla förstår varför man vill ha ljudet, och förrens vi förstår att ibland kan man lungna sig lite, det va det jag ville uppnå med "insändaren" ovan)

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Industrialismen har lett till många negativa saker såsom negativ miljöpåverkan, stress, förslitningsskador, utbrändhet och MC-buller. Det är inte bra men vår verklighet. Det finns väl öronproppar? Gillar man inte stadens koncept som ju innebär bilar och mycket folk så är min rekommendation att man flyttar till landet helt enkelt. Men den som har skrivit insändaren skulle väl lacka på att vinden viner för mycket eller något annat. Det är lite för mycket gnällspikar där ute.

/Sidharta Gautama

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Förra året var jag på fullt allvar VÄLDIGT nära tt hoppa på en sån där jävla HD idiot rent fysiskt.
Han åkte med fullt gaspådrag fram och tillbaks genom gatorna i centrala lysekil.
Skrämde min då tre-årige son fullständigt från vettet. Han skrek och grät och var helt förstörd
Hade han kommit förbi oss EN gång till så hade jag hoppsparkat honom ur sadeln. Jag tror aldrig jag varit så förbannad.
Vuxna människor som beter sig som jävla 5 åringar fy fan säger jag.

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
hrc skrev:
Du är välkommen att bo hos mig en vecka så får vi se hur mycket du skrattar sen. Dygnet runt får man tillvaron förstörd p.g.a. dessa sinnesslöa förvuxna moppefuckon på custombågar utan tillstymmelse till ljuddämpare. Detta sommarfenomen är en av de grejer som driver mig från Stockholm.
Mailade polisen i stan och fick som svar från självaste trafikpolischefen i Sthlms län att de tyvärr inte har utrustning för bullerkontroll(!) men minsann utfärdar föreläggande om ny besiktning till höger och vänster. Jo tjenare, jag har kört hoj i innerstan i sex år, aldrig sett några sådana kontroller.

Jaaa gärna..tror det hade varigt rena rama semestern för mig & co..lugn & ro..
men bara på ett vilkor..att du hade bott i mitt hus..brevid E22...10 000 fordon perdygn när det är lugn trafik, nu i sommar tider kan du nästan lägga på det dubbla..säg då att 10 procent är lastbilar..som avgasbrosar då hastigheten går från 90 till 70..(avgasbromsa låter kanske inte så mycket :rolleyes: , men får bara väggarna i huset till att dallra)
MEN på onsdagar som i dag...då njuter jag massor med alla bikers som skall till sjöborakan..fint med mc muller.. :tummenupp Sååå sluta gnäll eller flytta till norrland..
DOCK kan jag hålla med om onödigt mucket muller som harley parkinson maskiner kan föra med bara raka rör är onödigt..men Ååå andra sidan vad är en brölmaskin utan sitt bröl??
Neeee vi måste lära oss ge & ta.. inte bara ta...

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Nu har jag inte läst alla inlägg. Men faktum är att skränande mopeder med sina trimkrökar låter då fan mer än de flesta sporthojarna i alla fall...

Sporthojarna låter mycket men "mullrar" lite mer. Mopederna skränar verkligen när de plågas upp för backarna här i stan...

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
E22, Fint sagt, rent poetiskt ; )

Muller är irriterande i städerna, men det är väll inget nytt?
Som flera sagt, störs man av ljudet i staden så flytta till landet!

Låter lite som en diskution som pågick här i uppsala Runt militärbasen F16.
Det var flera nyinflyttade i området som klagade på flygplanens buller?
Hur fan kan man klaga på det bullret om man självmant flyttat och blivit granne
med en flygfotilj?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!!?!?!
./Redan

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Miss_Orchidee skrev:
"Jag skulle då vilja skriva en insändare mot alla föräldrar som inte kan få sina ungar att sluta skrika dygnet runt. På resturanger, på stranden, hemma, i lekparker ÖVERALLT skriker dom :3freak folk kan inte sova på grund av detta skrikande i lägenheten brevid. Tänk på dom stackarna som får ont i huvudet av att höra mins 20 barn skrika på deras jobb dagarna i ende... fan, skaffa en ljuddämpare = Napp till ungarna"

(man kan vända det i alla möjliga riktningar, och den disskusionen om ljuddämparna kommer inte sluta förrens alla förstår varför man vill ha ljudet, och förrens vi förstår att ibland kan man lungna sig lite, det va det jag ville uppnå med "insändaren" ovan)

Instämmer helt!! :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
De som låter mest och som ju berörs mest av insändaren är customhojarna, de kan höras kilometervis här i skogarna.
Sen går de så långsamt med så det hörs länge.

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Skrikiga barn tycks ge känsla av belåtenhet

Vi är oerhört många som störs av höga ljud från barn där napp eller hela bröst tagits bort.
Allra störst skada tror jag dessa ”fjantiga” föräldrar gör när de passerar en motorcykel där föraren brutalt blir skrämd av det den hör.
Men skada lider också alla andra som störs, oavsett om de sitter på ett utekafé eller ligger vakna flera timmar varje natt på grund av barnaskrik.
Jag undrar varför varken polis eller politiker tycks bry sig om detta problem. Det skulle vara intressant att få ett svar.
Jag hoppas också att någon eller några av de föräldrar som plockar bort nappen för sina barn kan ge ett svar på varför det är så viktigt att låta så mycket och varför hänsyn till andra är så lite värd. Kan det bero på annat än en i grunden dålig självkänsla där uppmärksamhet och därmed känsla av belåtenhet tillfälligt nås genom att låta barnet skrika på hög volym.

ADHD

Respekt föder oftast respekt -barnet går dock inte bättre för att det får skrika :tungan
Personligen har jag en mc som låter en del, därför kör jag nära tomgång förbi bostadshusen tidiga mornar och sena kvällar.

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Jag kan hålla med lite. Jag har lite svårt för de där glidar-hojarna som ligger
på 102,9999 dB på tomgången. OK att det lever om när man drar på och är
ute på vägen, men inne på gården vid barnens lekpark, eller liknande? Sport-
hojar är ju oftast snälla och tysta på låga varv i alla fall. =)

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...