Dagens METRO

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Muller - Oljud?

DonDiego skrev:
Människor med tragiska liv lider även av ett annat problem - en psykos som innebär att de måste gnälla på andra i samhället. Gnället kan riktas mot all jordens normala samt onormala ting - exempelvis då som i det här fallet med 'bullrande' motorcyklar (vilket e helt normal i vilket land som hellst - dock inte i sverige)...sjukdomen verkar dock spridas å har blivit mer av en folksjukdom i detta land - pinsamt.
Jag :zpy vid åtanken på dessa människor
Att gå till personangrepp istf att diskutera problemet är billig argumentation, faktiskt ingen argumentation alls!
Inse att det finns VÄLDIGT många, sannolikt majoriteten, som inte njuter av av muller/oljud.
Vill man göra mc-åkandet ännu mera impopulärt hos allmänheten än det redan är så gasa på bara!!
Konsekvenserna kommer....
Jag har haft moppegäng som dragit runt i bostadsområdena på nätterna under sommartid. Det eliminerades effektivt med en XT600+tillhörande polis.
Är det så vi hojåkare också vill ha det?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
När jag jobbar dygn så sover jag i en lägenhet som ligger vid en ganska tilltalande raksträck för motorcyklar och det enda som stör mig är alla jävla motarder som gasar som idioter mitt i natten för det låter tamigfan som ett åskmoln och då vaknar man garanterat.

Att folk stör sig på en glidare med raka rör som tokgasas och på motarder som låter sjukt högt förstår jag, men sporthojar låter ju inte så högt så det blir jobbigt. Låter bara gött ju! -Fast det kanske jag bara tycker för att jag är partisk.

Last edited:

sandstream

Guest
Ett litet tips till er som gnäller på barn: De har ingen PÅ/AV-knapp som en hoj :rolleyes:

Angående insändaren kan jag inte annat än hålla med om det gäller kråmpråmar.
En ylande radfyra däremot är musik :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag tar faktiskt inte ens åt mig, jag är inte en av de som som låter så illa, jag har EXUPen kvar och under 4000 hörs det inte särskilt mycket.

Däremot har jag en stånka som låter nåt för jävligt illa.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jäkla nötter som bullrar mer än de måste på kvällar, nätter och i bostadsområden. Det är inte så jäkla svårt att bullra mindre. Passerar jag områden där folk bor på sena kvällar så drar jag inte på och växlar jäkligt kort. Vips, så har det mesta av bullret försvunnit och jag kan inte påstå att jag lider av den inskränkningen. Snarare tvärtom, det är rätt mysigt att sakta glida omkring i en mörk och tom stad!

Sen är det den lilla minoriteten som bara måste dra på fullt och varva ur på varje växel i alla lägen, alltid och överallt. Vi kan aldrig räkna med att puckon är självsanerande, så till syvende og sidst så handlar det nog tyvärr om att ordningsmakten måste ta tag i problemet där det förekommer. Givetvis kommer det då att drabba alla oss andra också, som får stå ut med bullermätningar. Säkert kommer någon sedan på att finansiera det genom att vi får slanta någonstans...

Eller så tar vi själva tag i det och drar kettingen i inteckralen på dem! ;)

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Glöm det.
:mad:

Last edited:

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
yonsson skrev:
När jag jobbar dygn så sover jag i en lägenhet som ligger vid en ganska tilltalande raksträck för motorcyklar och det enda som stör mig är alla jävla motarder som gasar som idioter mitt i natten för det låter tamigfan som ett åskmoln och då vaknar man garanterat.

Att folk stör sig på en glidare med raka rör som tokgasas och på motarder som låter sjukt högt förstår jag, men sporthojar låter ju inte så högt så det blir jobbigt. Låter bara gött ju! -Fast det kanske jag bara tycker för att jag är partisk.

Så du menar att din v-twin med leo pipor inte lever om lika mkt som en cromsläde?
Alla hojar med effekt rör lever om då man gasar. Spelar liksom ingen roll om det är en rad, stånka, eller twin motor.

Man får väl helt enkelt gasa med förstånd :tummenupp

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...