Dagens Nyheter imponerade av ”de stora hjulen”

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
I helgen provkörde DN´s Jacque Wallner och Annelie Lindbergh BMWs nya R 1200 GS...

Bifogat

• bild.JPG
    bild.JPG
    141.8 KB · Visningar: 252
Last edited:
Haha. Kan du länka till hela artikeln?
Iofs tycker jag generellt att samtliga DNs provkörningsreportage suger. Får intrycket att de verkligen inte vet vad de pysslar med därborta....

Bifogat

• Skärmavbild 2013-06-03 kl. 13.55.20.jpg
    Skärmavbild 2013-06-03 kl. 13.55.20.jpg
    45.7 KB · Visningar: 180
Haha. Kan du länka till hela artikeln?
Iofs tycker jag generellt att samtliga DNs provkörningsreportage suger. Får intrycket att de verkligen inte vet vad de pysslar med därborta....

Samma här!
Lite av dagens trafikmagasinet då dom inte kan låta bli kommentarer om helt ovidkommande saker gällande de aktuella fordonen! Om dom testar en fet bil som en porsche eller ferrari så kommer det kommentarer av typen "inget bra bagageutrymme samt dålig bränsleekonomi"....

Dock så var deras reportage om sporthojar ännu mer komiskt!

"Den klassiska sidkicken från boxer*motorn finns där när jag vrider om startnyckeln."

Har bmw av någon anledning valt att starta motorn med nyckeln och inte med knapp på styret? :va

Samma här!
Lite av dagens trafikmagasinet då dom inte kan låta bli kommentarer om helt ovidkommande saker gällande de aktuella fordonen! Om dom testar en fet bil som en porsche eller ferrari så kommer det kommentarer av typen "inget bra bagageutrymme samt dålig bränsleekonomi"....

Dock så var deras reportage om sporthojar ännu mer komiskt!
Christer Glenning är svårslagen :fakta
http://youtu.be/ZprpfA3EDPY

Svensk MC-journalistik kallas det. På redaktionerna imponeras man antingen av stora hjul eller diskuterar vart man ska skjuta nästa nummers bakhjulskörningsomslagsbild med stödblixt.

Undrar vad kvalifikationerna var för att få bli mc-skribent på DN. Känns som om jag skulle kunna göra det där jobbet på fritiden, verkar vara rätt skönt att få åka till Spanien och provköra två hojar och sen skriva 25 - 30 rader om det.

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show