Dagens RR träning på Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Perfekt väder idag, solen sken och alla va glada, dagens klotsmurf va Kajyl som knäckte styrhalvan och slog sönder silvertejpen, Oscar gick av utan bromsar innan hårnålen, jag sprutade bromsvätska på kåpglaset i bägge passen, någonstans läcker det.

Åsa drämde till med en tid under 1.12, själv så tourade jag runt på 1.17 och njöt av den fina naturen, Bingo missbedömde min sena inbromsning och fick lite beach längtan, Bingo klarade sig igenom detta utan problem.

No 18 skruvade på alla sina inställningar som vanligt.

Vi hade jätteroligt idag och detta måste vara meningen med livet :tummenupp

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Dagens RR träning på Knudan

Snabbe_jag skrev:
1,11,5 drämde hon till med:tummenupp
Det är fanimej skitbra :tummenupp Åsa kör snabbare och snabbare, lite besök i sandfållan ibland men övning ger färdighet, dessutom så klotade hon inte idag, skönt att det funkar nu.

Jag bromsade vid flaggtornet idag och det kändes helt ok, endast en väldigt nära fållan tur idag för mig, mina tider skyller jag inte på hojen, Kawan går asbra och det är endast SBS som måste fixas :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Åsså gjorde jag kåpskrap utan att knäpucken gick i, säkert bara för att Kawan är nylackad med Roadracing.se dekaltrim :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Snabbe_jag skrev:
Åsa visar det vi alla vet men tenderar att glömma. Man måste träna för att bli bättre. Åsa är den som kör mest och därför den som sänker sina tider mest. Jäkla kul Åsa, starkt jobbat :tummenupp

Själv bevisade jag det vi också alla vet men också tenderar att glömma. Om man inte tränar så blir man sämre. Bortsett från Anderstorp var det över en månad sedan jag satt i sadeln. Resultat: jag körde som en påse skit. Sitter som en stålfjäder när jag kör, även på rakan :rolleyes:, och blir helt slut på några varv. Absolut inget funkade. En hemsk dag :skrämd Ajja, det är bara att inse att man legat av sig och att man måste jobba sig tillbaka och förbi.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Dagens RR träning på Knudan

Bingo skrev:
Åsa visar det vi alla vet men tenderar att glömma. Man måste träna för att bli bättre. Åsa är den som kör mest och därför den som sänker sina tider mest. Jäkla kul Åsa, starkt jobbat :tummenupp

Själv bevisade jag det vi också alla vet men också tenderar att glömma. Om man inte tränar så blir man sämre. Bortsett från Anderstorp var det över en månad sedan jag satt i sadeln. Resultat: jag körde som en påse skit. Sitter som en stålfjäder när jag kör, även på rakan :rolleyes:, och blir helt slut på några varv. Absolut inget funkade. En hemsk dag :skrämd Ajja, det är bara att inse att man legat av sig och att man måste jobba sig tillbaka och förbi.
Kanske nervös för att miss Bingo va på plats :skrämd

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Tack för alla hurrarop, det värmer :bow
Kul att se att träningen och övning ger färdighet.

Bingo, öva mera så ska du se att det snart släpper för dig :tummenupp

Håll tummarna på kvalet på lördag. Vill så gärna vara med och fajtas med "di store grabbarna".

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Re: Dagens RR träning på Knudan

GSXR1100R skrev:
Kanske nervös för att miss Bingo va på plats :skrämd
Mrs Bingo, om jag får be. :D Jag önskar att det vore så enkelt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Åsa #96 skrev:
...Bingo, öva mera så ska du se att det snart släpper för dig :tummenupp

Håll tummarna på kvalet på lördag. Vill så gärna vara med och fajtas med "di store grabbarna".
Jodå, jag är itne orolig för att det inte skall släppa. Jag tycker att jag under gick riktigt bra genom vissa partier. Hårnålen t ex flöt jag igenom på ett sätt jag inte kan erinra mig att jag gjort tidigare (men tusan vad grov asfalt de lagt där, jag trodde först att knäpucken hade lossnat, så konstigt lät och kändes det). "Dubbelvänstern" efter krönet hade jag hygglig fart genom. Men flytet var helt borta. Det sladdade, jag härjade runt i kurbsen, fotpinnarna släpade i backen, okontrollerade inbromsningar osv. Men det var samma sak på Anderstorp de första två passen. Där blev det bättre allteftersom utan att för den sakens skull bli bra. Nåja, Det är en träningssak - trägen vinner. :hej

Jag håller alla tummar för dig Åsa. Här ser du den ena :tummenupp och här ser du den andra :tummenupp

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Åsså gjorde jag kåpskrap utan att knäpucken gick i, säkert bara för att Kawan är nylackad med Roadracing.se dekaltrim :D

:( Det var ju tråkigt att dekaltrimingen blev skadad. Jag har fler dekaler om du behöver. Hojen blev verkligen snygg med svart underkåpa :tummenupp

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös

Snabbe_jag skrev:
Applåder och visslingar! Jag blir SÅÅÅÅ stolt och SÅÅÅÅ rörd!!! :rock :bow

Och så vet jag vad jag måste sikta på för tider med moppen, när jag kommer ner nästa gång... :crash

Diablo

Fulare än någonsin
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -06 Racer
Jag tyckte Åsa gjorde ruggigt bra ifrån sig, och flera andra också. Det ska bli kul med SM nästa vecka, jag håller tummarna för er alla :tummenupp :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Jaha.. då var första vurpan på knutstorp avklarad! Årets 10:de förövrigt :crash Hände lagom till första gången morsan var på platts också.. Men precis när jag trodde att jag skulle få räjsförbud så förklara hon att hon förstod vad jag såg i sporten och att hopn gjärna hade provat själv :confused: :tummenupp

Anledningen till vurpan var att jag är för bra :rodnar
För mycket nedlägg så fotpinnen gick i och avlastade bakhjulet, så nu ska dom kortas... förövrigt så satte jag nytt personbästa på ca 1.15 :cool: :tummenupp

Nu blir det meck till SM, då ska det gå snabbt!!! :rock

Kanon dag!! :bow

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: Re: Re: Dagens RR träning på Knudan

Yasha skrev:
Applåder och visslingar! Jag blir SÅÅÅÅ stolt och SÅÅÅÅ rörd!!! :rock :bow

Och så vet jag vad jag måste sikta på för tider med moppen, när jag kommer ner nästa gång... :crash

Tack gumman :rodnar

Härligt, då har du lite att sträva efter när du börjar leka med plastraket istället :).

Och tack Diablo :tummenupp Det kändes verkligen bra idag, trotts att Lilltösen är lite förkyld ännu. Första passet var jag lite förbryllad över att hon fortfarande går lite knasigt, men till andra passet bestämde jag mig för att ignorera det - och det verkar ju ha funkat. Ska bli intressant att se hur det hela funkar på A-storp. Första träningen på torsdag. Det är låååååååånga raksträckor där, kommer väl att somna när dom stora cyklarna kör om mig där :(

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Jag är oxå nöjd... 1.09.6 trots tidiga inbromsningar och dålig fart på baksidan....

Nu vet jag hur det känns att rädda en highsider.. Gjorde det idag.. resultarade att jag helt plötligt bara satt på tanken och kollade på nr 18... Lite ont i pungen men sånt får man ta...

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
härligt att få komma dit o köra igen. Körningen var jag dock inte alls nöjd med.
Inbromsningarna pekar åt rätt håll men behöver mer träning o jag har så jäkla dålig fart ut ur svängarna. hade hoppats på att knäcka en 8-tid men fick nöja mig med 1.09.3

mer skriveri o bilder kommer att dyka upp i Loggboken på min site

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Åsa #96 skrev:
:( Det var ju tråkigt att dekaltrimingen blev skadad. Jag har fler dekaler om du behöver. Hojen blev verkligen snygg med svart underkåpa :tummenupp
Äsch så skrapigt blev det inte :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...