Dagens RR träning på Knudan

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Glömde säga att Zilversurfers nya hoj var sjukt fin! ...en sån vill jag ha!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Re: Re: Re: Dagens RR träning på Knudan

GSXR1100R skrev:
Har du hittat felet på dina bromsar :confused:

Jag var inte jättesugen på att leta fel när jag kom hem!
Ska till BrInK idag o hämta en ny bromsvätskebehållare samt skaffa ordentliga luftningsverktyg, sen får vi se hur det går. Hade faktiskt varit trevligt med fungerande bromsar på Atorp... :crash

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Oscar, vad hände?? Fading eller bara "helt borta bromsverkan"? Var på banan?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Vänstern innan hårnålen på första varvet, inga bromsar alls...
Ett tips är att känna lite på bromsarna när man rullar ut på pit lane, inte så kul att konstatera att bromsarna inte funkar i 150 blås :skrämd

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Är det så enkelt att du inte pumpat ut beläggen efter hjulbyte Oscar? Så kan man inte hålla på!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Vänstern innan hårnålen på första varvet, inga bromsar alls...
Ett tips är att känna lite på bromsarna när man rullar ut på pit lane, inte så kul att konstatera att bromsarna inte funkar i 150 blås :skrämd

Det är ännu tråkigare i 200+ på Åsen.... :mad:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chrille skrev:

Hade lagat o luftat systemet efter vurpan på Falken. Ut på Knudan i mitten av klungan o känner på grejerna o det känns helt ok så jag tar mig förbi alla innan varvet är slut. Iom att jag körde på kalla däck så tog jag det lugnt som tur var och i slutet av rakan kändes bromsarna ok faktiskt, men när jag kom till vänstern innan hårnålen så hade jag verkligen INGEN bromsverkan. Bromsgreppet åkte rakt in till handtaget o absolut inget hände!!! Som tur var lyckades jag reda ut det utan att klota o sen var det till att meka, tack Pålle, till nästa pass. Då lade jag mig sist o tuffade runt bakom två pers i 2-3 varv innan jag gasade om, men sen kände jag att samma sak höll på att hända så det blev till att avbryta det passet också.

Nåja, jag är glad att det inte hände då man hunnit få upp lite tempo! :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Seriöst tips då :) :
Inför ERFet på Gelleråsen hade jag fulmeckat lite väl vårdslöst och råkat vika slangen mellan bromsvätskebehållaren och bromscylindern på handtaget. När bromsarna sen fick upp värme verkade det som om de tryckte tillbaks lite olja upp i behållaren men den vikta slangen hindrade sedan att ny kom ner i cylinder. Som tur var tog bromsen lite allra längst in vid handtaget och tempot ar inte fullt men efter att ha rätat ut slangen så var vi med i matchen igen.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
oscar skrev:
Nja riktigt så lost är jag inte! :)

Var det bara under den inbromsningen du inte hade nån bromsverkan? Ett känt fenomen är ju att om du har kraftig fladder på framhjulet så kan ju bromskolvarna tryckas utåt, så att nästa gång du bromar så behöver du dra långt in mot handtaget, men sen är allt tillbaka till normalt igen.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
ZoulFly skrev:
Var det bara under den inbromsningen du inte hade nån bromsverkan? Ett känt fenomen är ju att om du har kraftig fladder på framhjulet så kan ju bromskolvarna tryckas utåt, så att nästa gång du bromar så behöver du dra långt in mot handtaget, men sen är allt tillbaka till normalt igen.

Hade inget fladder alls! Den kändes LITE matt efter rakan men sen var den HELT borta! När jag ställde hojen mot däcken så kände jag igen på bromsen och då verkade den ok igen. Eftersom jag körde så pass lugnt andra passet så kom det mjukare då och jag kunde köra in i depån utan problem!

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
Re: Re: Re: Re: Dagens RR träning på Knudan

Snabbe_jag skrev:
Bra då ska du få köpa en tröja också :hej

Visst kan jag köpa en tröja.Men jag vill även ha
Depåstöd fram & bak till en suzuki GSX-R 750 02:a

Ps. du kan pm:a mig om du har tid att göra
sådana till mig :hej :hej

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Kanonkväll, om än lite för lite körtid.. Jag körde ett par låga 8'or, det sladdade lite. Räknade ut att däcken har gått 3h 20min (200min, veidec-killarna byter efter 20..) så jag är nöjd, och jag ska nog fan kunna kvala in med en 6'a...

Vurprädslan var som bortblåst, inte ens efter framhjulsläpp i min "åka långt upp på gräset" kurva kändes det scary. Givetvis redde jag upp hela situationen med knäet :D

/Joakim

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...