Dagens status för Bogesund (uppdateras fortlöpande)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Fullt med poliser längs bogan när jag åkte där 14-15 nån gång.....:gnissla

Lustigt, dom måste ha tagit rast eller något när jag åkte där...:va:confused:

Förresten, var stog dom någonstans?

Last edited:

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Kom farande mot Vaxholm i lördags vid 14:30 i höjd med Sundby/Söderbyavfarten. Lång raksträcka och såg då i skogsdungen på andra sidan en röd Saab. Inte svamptider såhär års varför jag klämde åt bromsen. Satt en Länsman i en ihopvikbar campingstol och sköt med laser. Stod även en MC-polis precis efter backkrönet och "uppsamlingen" hade dom på avtagsvägen in mot Uteke. När jag passerade med svettig panna stod det fullt med hojar som hade vinkats in.

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Bara jag som vill ha en bild på detta...?
Lat polis sittandes i campingstol med lasern i högsta hugg.
:D

Nä, det är nog flera (mig inräknat) som vill ha det på bild...:D Antingen så måste jag ha missat dom totalt eller så dom inte på plats när jag passerade, synd för jag hade ju kameran med mig...

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Så klart man parkerar på torget,det har jag alltid gjort men vill man inte ha p-böter får man snällt ställa sig på den nya mc-parkeringen före torget.

Var i Vaxis igår och kan bara säga att den nya MC-parkeringen är ett stort skämt!! Hur lång kan den vara? Cirka tio meter? Förstår att SL behöver plats för bussarna men kan man då inte kommunen avsätta lite mark någon annanstans för hojarna.

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Igår mellan 22.30 och 23.30 var det fritt från poliser -- dock två harar och ett rådjur och en stackars kille som vandrade hela vägen till Elboda från Vaxholm (han avböjde skjuts). Väglaget var bra, men lite dimmigt här och var.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Var i Vaxis igår och kan bara säga att den nya MC-parkeringen är ett stort skämt!! Hur lång kan den vara? Cirka tio meter? Förstår att SL behöver plats för bussarna men kan man då inte kommunen avsätta lite mark någon annanstans för hojarna.

Bakom Winbergs uteservering finns det fyra fd p-rutor som numera är avsedda för hojar..

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj

Det är som tidigare sagts så är det nog så att dom inte vill ha dit en massa hojåkare, antagligen som ett led i att minska trafiken på bogan... Som jag ser det så finns det ju andra ställen att spendera pengar på än Vaxholm om det ska vara på det viset!

Men för att hålla sig till ämnet så var det fortfarande lite grus här och var även om det var mindre än tidigare...

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bara jag som vill ha en bild på detta...?
Lat polis sittandes i campingstol med lasern i högsta hugg.
:D

En kompis var ute och rastade sin Busa där men såg kampingpolisen lite för sent.
Notan på hans dagstur inkl. kaffe i Vaxholm 3226:-:mad:
Fan tycker 26 spänn för java e svindyrt !

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Noterade diesel/olje spill igår ungefär från stallet och ända bort till infarten från 274 vid Ladvik. Antagligen nån buss som har hål i tanken eller så.
Det syntes väl pga regnet men kan ju vara lika halt för det.
Spillet är på höger sida från Vaxholm sett.

insekten

Guest
Vi va ut och körde 2 repor på Bogan den 21 och såg inga poliser eller diesel spill eller några fel eller så.
Dock fortfarande lite grus i generatorkurvan.
Låg i 35-40 förbi stallet på 6an så folket ser att det finns folk som respekterar deras bostadsområde och stallet.:tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Låg i 35-40 förbi stallet på 6an så folket ser att det finns folk som respekterar deras bostadsområde och stallet.:tummenupp

Fullkommligt livsfarligt! :skrämd Tänk om nån boende i Bogesund hade kommit och kört in i dig bakifrån pga att du framför ditt fordon med överdrivet låg hastighet? Hur skulle det kännas?

Dessutom är det du gör fullständigt lagvidrigt! :mad:

'En förare får inte köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat sätt hindra andra förares körning.'

Skärpning för i helvete innan det sker en olycka!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jättebra! :tummenupp

Och i 70 där det står 70 på skyltarna hoppas jag.

Nope... men förbi boende och stall så håller jag farten, tycker det bara är dumt att stöta sig med de boende utmed vägar jag gärna kör.

Men det är jag det och jag dömer ingen som gör annorlunda, tycker bara det är onödigt att provocera men inget jag kommer stå och predika om.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nope... men förbi boende och stall så håller jag farten, tycker det bara är dumt att stöta sig med de boende utmed vägar jag gärna kör.

Men det är jag det och jag dömer ingen som gör annorlunda, tycker bara det är onödigt att provocera men inget jag kommer stå och predika om.

Kör så fort du vågar där du bedömmer risken som minst. För det föreligger förstås alltid en viss risk.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024