Dagens tidning, misshandeln i somras. (Film från efterlyst)

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Hittade denna tråd på ett annat motorforum som rimmar på ett tärningsspel.

Personligen blir jag så satans förbannad när jag hör att sånt här händer, och det gör det alldeles för ofta!
För er som inte läst artikeln så kan jag berätta att dom som blev misshandlade såg några killar vandalisera ett gäng blomkrukor och sa åt dom att ge upp med det.
Är det en anledning att slå någon så dom får ligga på sjukhus i en månad och vara oviss om sin framtid? Stod även att han som blir sparkad i ansiktet nu lider av koncentrationssvårigheter och inte vet om han kan jobba i framtiden....... :huvet för vad??!!?? jag kan känna mig så jävla maktlös när jag läser/ser sånt här.....varför ska det behöva hända?
Sen att personerna i fråga FILMAR hela grejen och håller på och idiotar sig å sätter poäng på utdelade slag och sparkar.....mycket oroande.

på sin plats med en varning för filmklippet iaf......gillar du inte att se våld ska du nog inte titta på klippet.
http://lukke32.1go.dk/lukas/double_jam.AVI

Lev väl/Miller

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
att folk inte fatta hur mycket skada en spark i huvudet kan göra.... :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko
skulle inte göra något om dom "tappar" bort nyckeln..

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Vegas skrev:
att folk inte fatta hur mycket skada en spark i huvudet kan göra.... :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Ett knytnävsslag på rätt ställe kan göra sån otrolig skada, och då vill man inte tänka på vad en spark kan göra.....men det är det som är problemet med dessa människor. Dom lever i en fantasivärld, det märker man ju på filmen när Herr Kameraman ropar "Eeeey double jam"...... :7peta
Sen går dom antagligen till BurgerKing å käkar efter detta......eller hem å kikar på filmen kanske :huvet
Nä nu måste jag gå ner i källaren och skrika lite tror jag........ :mad:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
MilleR skrev:
Sen att personerna i fråga FILMAR hela grejen och håller på och idiotar sig å sätter poäng på utdelade slag och sparkar.....mycket oroande.
Varför går du idioternas ärende och sprider deras "film" på nätet då? Hur jävla skoj kan det vara för de drabbade att få en film där de blir misshandlade spridd på nätet? Jag hade då tamigfan inte uppskattat det om jag vore i deras kläder.

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
måste ju säga att det är bara bra om filmen sprids, då kommer fler se den och till slut kommer någon känna igen mupparna på filmen, och då åker dom förhoppningsvis fast. Sen tror jag det är bra att se nåt sånt här, och få höra om vilka enorma skador smällarna gjorde, förhoppningsvis fattar folk att det inte är som videospel när man gör nåt sånt här.

Och nu lägger jag i ännu en växel :
förhoppningsvis kommer alla som ser detta att lägga sig i om dom får se något sånt här, just därför att man vet hur farligt det är med dylika sparkar / slag. Jag hoppas på en framtid där den enskilda människan lägger sig i när dylika situationer inträffar, just därför att om alla skulle lägga sig i, skulle inte sånt här kunna hända.... ( okej utopi, men man kan ju hoppas )

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag hade uppskattat om nån spred videon om jag var med på den. Hur som helst så visades bilder från den på aftonbladet.

Sen så är det ju rätt hemskt, verkar verkligen som att angriparna inte alls kan slåss, men att gå ihop flera, det funkar ju alltid. Usch. Hoppas de hoppar på fel kille nån dag.

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
sgtpepper skrev:
Varför går du idioternas ärende och sprider deras "film" på nätet då? Hur jävla skoj kan det vara för de drabbade att få en film där de blir misshandlade spridd på nätet? Jag hade då tamigfan inte uppskattat det om jag vore i deras kläder.

Visades på Efterlyst i torsdags.....mera spridd än så blir den nog inte.
Sen som RaveSmurf skrev så är det kanske nån som ser den å tänker....Vafan dom där idioterna känner jag igen! å så kanske dom blir gripna och ställda inför rätta.

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Behöver inte ställa någon till rätta här inte. Varför inte utvisa skiten. Många här fattar nog inte hur vanligt det e med "sånna" gäng som drar runt på stan.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Jag skulle vilja ta ett SNACK mellan 4 ögon med en i taget av dom........
gissa er till resten, största problemet är nog att inte allt för många skulle ingripa om man såg det med risk för att själva bli offer

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Oush, mår verkligen dåligt av att se sånt där.
Blev själv påhoppad av ett gäng engång som endast var ute efter att "ha kul" så jag vet hur killarna som ligger på marken känner sig...

Jävla pack alltså!
:kulspruta

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Är döda packet. Ingen ide att sätta dit dom så dom får gratis mat och boende.

Jag fick en känga i huvudet för ett gäng år sedan. Tvär knock på engång. Minns bara att jag klivit av bussen på ett ställe där det inte är busshållsplats och där åker inte bussen normalt äns förbi. Hela bussen var full med folk och efter någon kilometer stanna chaffisen och släppte av alla. Sen sa det bara spark och jag låg ner. Vaknar upp efter ca 10min(tror jag kan ha varit upp till en timme) senare och ser att jag är nära statoil går dit och inventerar skador och ringer taxi. Huvud, sidan och ena låret har fått sig reäla törnar. Tur att man va dyngrak och kände först dagen efter hur ont det gjorde att gå i knock.

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
När dom åker dit så kommer dom inte njuta lika mycket,dom måste ju skaka av rädsla redan nu! Dom vet att polisen är dom på spåren.Antar och hoppas att skadeståndskraven blir skyhöga.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Vad ovanligt, filmen visar ju hur det är egentligen.

Tror säkert de har så mycket skit på sig redan att de inte bryr sig i någonting, finns många sånna exempel.
Nästa gång är det mord som gäller.

Känner flera som råkat ut för liknade saker, dvs omotiverat våld från gäng.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln