Dagens tips - billig mc-olja (OBS! Tidsbegränsat erbjudande)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, hade det varit så i ALLA hojar så hade ju troligen produkten försvunnit från marknaden, det är ju helt enkelt vissa lameller den inte är kompatibel med. Men det är ju också den enda oljan som har haft den effekten, både i dom hojarna och andra, så den är ratad i mitt garage.
Oljan är kompatibel med alla hojar som har torrkoppling :hihi

Löfbergsblå

Medlem
Gick med
20 Apr 2022
Hoj
Yamaha FZ
Jag hör er! Har castrol i min rackare nu, får väl byta vid tillfälle och se om jag upplever skillnad.
Edit: köpte Lidls helsyntetiska (lugna er nu, för bilen ?) 10w40 och ska testa den i Citran! Tres bien? Je ne sais pas

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Ner till "nollgradigt" kommer 10w-40 fungera utan problem. Jag skulle dock hellre kört på både Biltema, Motul eller SBK racing jämfört med denna olja.
Biltema mc 4l delsyntet dunken är bra och väldigt svårslagen prismässigt. "the Busa" har fått den i 10 år typ. Men beror lite också på att jag bor granne med Biltema.

Köpt racing oljan någon gång samt någon Mobil-olja på rea.

Original Suzuki oljefilter kan man köpa rätt billigt i mängd på Ebay

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
De flesta, om man kör när det är under -20°C. ?
5W40 eller 10w40 spelar ingen roll. Startar man den ute i minusgrader så skulle man vilja ha 0w40 och då en helsyntet.
Jag har kört vinter i norr sen 1996 på Motul och Castrol delsyntet 10w40. Aldrig kallstartad ute. Det har emellanåt varit turer i minus 35 grader. Oljan har funkat bra, däremot har ögona förfrusit nångång så hornhinnorna fått en gång dras ut i slemsor :)

GammelRettan har jag kört bara ner till minus 15 som mest, Castrol Power1 delsyntet.

Castrol Power1 del tycker jag är en bra olja. Däremot deras helsyntet är katastrof för eftermarknadskopplingar. Den är t o m värre än Swedols olja....

Bifogat

• 181006-2.JPG
    181006-2.JPG
    741.3 KB · Visningar: 23

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Tänker du på 20 liters dunken då?
Japp, men jag konstaterade med (idag) att den gått up till ca. 100 Sek/liter. Jag har förmånen att ha Ica Alvhem i närheten där man kan komma med egen dunk och köpa den i lösvikt, då landar man kring 75 Sek/liter.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
5W40 eller 10w40 spelar ingen roll. Startar man den ute i minusgrader så skulle man vilja ha 0w40 och då en helsyntet.
Jag har kört vinter i norr sen 1996 på Motul och Castrol delsyntet 10w40. Aldrig kallstartad ute. Det har emellanåt varit turer i minus 35 grader. Oljan har funkat bra, däremot har ögona förfrusit nångång så hornhinnorna fått en gång dras ut i slemsor :)

GammelRettan har jag kört bara ner till minus 15 som mest, Castrol Power1 delsyntet.

Castrol Power1 del tycker jag är en bra olja. Däremot deras helsyntet är katastrof för eftermarknadskopplingar. Den är t o m värre än Swedols olja....
Respekt....eller vansinne....beroende på vem du frågar.
Jag väljer det första - coolt, bokstavligt talat! :Bugar

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

No joke, du är typ min idol. Tog upp moped- och motorcykelintresset när jag läste om dina långresor på moped. Bestämde mig för köra året runt efter jag läste om din vinterkörning.

Säger du att 10w-40 funkar lika bra som 5w-40 så kör jag på det.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Den är t o m värre än Swedols olja....
Nu blev jag nyfiken. Vintereskapaderna har jag redan imponerats av. Det är swedololjan jag tänker på. Menar du sbk racing och vad gör isf denna olja så usel?
Jag har bara goda erfarenheter av den men nu, efter dryga 10 000 mil har min 21 år gamla kawa börjat slira. Originalkoppling.

Annars är mitt enda oljerelaterade kopplingsproblem att castrol gps, (eller var det gts?), limmade ihop lamellerna på min TRX. Också den enda olja jag varit med om bli till gelatin på ca 1 år i öppnad och återförsluten dunk.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC