Dagens välgärning

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jahapp, nu ringde det på dörren, vilket sällan händer här nere.
"Usräkta, men vill du hjälpa mig med att bära ut det här skrotet, har hört att du gärna ställer upp" (En gammal TV som skulle skickas till soprummet)
Ska lugna mig med gärningar, ni är det OS och jag har inte tid.
Om jag hjälpte?
Klart jag gjorde.
Nu ska jag fortsätta se eftersända matcher.

Gabor

Guest
Hjälpte en människa idag med att överkomma sin hundrädsla.

Liten kurs på 15 minuter med våran schäfer och hon har en annan syn på hundar och hur hon ska tolka signaler hos hundar samt hur hon ska bete sig när hundar är nära .

Gick glatt hemmåt, med stärkt förtroende hos sig själv...kul att kunna hjälpa till.

Smagatusk

Guest
Jävla egoister allihop. Ni hjälper ju bara folk för att NI ska må bättre.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Hjälpte en herre i en OvloV V70 häromveckan.
Hans bränslemätare visade inte riktigt korrekt, vilket resulterat i att han fått bensinstopp mitt på den smalare delen av 2+1 väg.
Bogserade stackarn till macken.

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Visade vägen till en resturang för en äldre gubbe som hade gått fel på en 300 meter. Men det är klart är man inte från stan så kan det inte vara lätt. Ringde 112 för någon vecka sen då en bil hade kört av vägen och våltat. Roligt att man kan hjälpa till och så mår man själv bättre. :)

schizophrana

Guest
hittade en liten kall frusen hund som verkade vara borttappad och höll på att bli överkörd. Väntade ett tag och knallade sen efter den en bit tills den ställde sig utanför en väskaffär och ville in, jag släppte in den och frågade om dom kände igen hunden och visst va det deras men dom visste inte att den hade varit ute...ibland undrar man men människor är vi alla..

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
plogade grannens infart av bara farten när jag hade plogat min,fast jag var sen till jobbet..gratis dessutom

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Fotad 2 tjejer idag, de blev sjukt snygga.
Tror de var helvetiskt nöjda, bjöd dessutom på några extra bara för att de var så söta.
Tror vi var nöjda allihop till slut.

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Skottade trappa + lång gångväg mellan huset -gatan så grannen kunde gå ut med sin lilla hund. Killen som ska skotta/ploga ( & får bet. för det av husägaren) har inte synts till än...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hjälpte en skåning som sprängt remmen på sin skoter och inte hade en aning om hur man bytte!

Du skulle ha tagit nycklarna av honom istället!

Kan man inte byta rem har man inte på en skoter att göra.

Nu får ju fjällräddningen ut och söka efter honom när remmen går av nästa gång, för även om du mot förmodan lyckades lära honom så har han inte köpt en ny reservrem innan dess.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Killen på gården bredvid den jag har min häst på utförde dagens välgärning idag när han kom med sin traktor och drog loss både min bil och stallägarnas två. Det snöade mycket här i natt, i förmiddags regnade det, och när jag skulle från stallet snöade det igen. Is med vatten ovanpå är halt... Gårdsplanen sluttar litegrann, och när jag bromsade efter att ha backat, för att ändra riktning, hände det ingenting. Gled nerför backen och blev ståendes längst ner. Stucked... Killen med traktorn drog mig över fältet ut. Tack, tack! =)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag gick utanför dörren, då blir alla som ser mig oerhört glada.
Varsegod.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Du skulle ha tagit nycklarna av honom istället!

Kan man inte byta rem har man inte på en skoter att göra.

Nu får ju fjällräddningen ut och söka efter honom när remmen går av nästa gång, för även om du mot förmodan lyckades lära honom så har han inte köpt en ny reservrem innan dess.

Mja, just de där skåningarna har faktiskt insett sina begränsningar och håller sig mest på lederna i närområdet.

Är dock lite orolig att möta ekipaget. Skoterovan skåning på 800cc Rave RC kan bli farligt. ÅAS har jag oftare varit nära på att krocka med några av de lokala förmågorna som kör sina tävlingsmaskiner som om det vore tävling konstant och anser att de kör så bra att 120blås genom en blind kurva är inga problem, jag är ju tävlingsåkare!

Edit: Men jag frågade faktiskt vilket ärkepeke som höll i deras kurs. Vi fick då lära oss byta både tändstift och rem när vi tog kortet.

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Fotad 2 tjejer idag, de blev sjukt snygga.
Tror de var helvetiskt nöjda, bjöd dessutom på några extra bara för att de var så söta.
Tror vi var nöjda allihop till slut.

Det är nånting med manliga "fotografer" och söta små tjejer... ni liksom dras till varandra på nått sätt...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC