Dags att åka till affären

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Nu är det äntligen dags, jag ska iväg och handla nästa vecka.
Jag har kollat lite på ZX7R och ZX9R, jag har inte riktigt bestämmt mig ännu, så jag skulle gärna vilja veta vad ni andra har för argument for och mot respektive hoj. Är det något speciellt man ska kolla på dem utöver det vanliga?

/J

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Casca skrev:
Nu är det äntligen dags, jag ska iväg och handla nästa vecka.
Jag har kollat lite på ZX7R och ZX9R, jag har inte riktigt bestämmt mig ännu, så jag skulle gärna vilja veta vad ni andra har för argument for och mot respektive hoj. Är det något speciellt man ska kolla på dem utöver det vanliga?

/J

Köp ej nån ny ZX7R. Dom är bly tunga, tom mkt tyngre än en ZX9R. Köp hellre en Gixxer 750 istället. Mer effekt samt mkt lättare. Av ren kuriosa så undrar jag varifrån du tog ditt nick name? Jag läste en viss pocket bok lr rättare sagt en hel serie med en viss Casca. Mannen som inte kunde dö, helt grym var den och nu ska den snart bli film oxå.

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Jo jag har lagt märket till att ZX7R är en hel del tyngre, kanske man vågar hoppas på lite billigare försäkring men den suger nog hur som helst. Det är inte viktigast att jag kommer snabbast fram på rakorna, kanske är den mer balanserad, vad vet jag. Hur som helst ska det bli roligt att kunna köra på väg OCH ha skoj, dyngsprätten är skoj i skogen så nu får jag det bästa av båda världar så att säga.

Ang nicket så har du helt rätt, men jag lovar det var inte jag som dödade Jesus ;)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag håller med!!! :D Vill du inte ha en R1, (som Jag har ;) ) eller en gixxer R1000, om det är priset som avgör, Göp gsx750r!!!
20 kilo lättare än zx9r och ungefär samma effect. Sedan får du även en USD gaffel som är fräst och blänger i stället för en gammal gjurgots standard.
Jag är personligen USD fetishist så zx9r:en är inget för mig. :fakta

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Jag kan bara uttala mig om själva utseendet. Vilket säkert ingen bryr sig om. Men en zx-7:a är såå snygg. Eller var i alla fall en gång i tiden. Var på väg att skaffa en sådan -97. (Men det blev en gixer 1100 istället, ville ha mer hk och vrid..)

Antar att du inte ska köpa någon flång ny?

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
[Ang nicket så har du helt rätt, men jag lovar det var inte jag som dödade Jesus ;) [/B][/QUOTE]

:p HA HA HA! Nä, det förstod jag, fast man önskade att man inte kunde dö som han när man kör som en tok.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...