Dags att byta upp sig ?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
muhahahhaha......han som skrev på pappret o tog bild va ju bara bäst! hahahahahhhaa.......intressepil i röven! :D:D:D
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Har läst och förstått:tummenupp:confused:
Vi har helt enkelt totalfel enligt "BMW 330":smasha Höll på å ramla av stolen att hans bil går så fort att syrran skriker när hon åker me':D
Länge sen man hittade en sån supertråd:banana
 

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Ort
På Söder
Hoj
Monster
Finns det ingen RR förare här på SH som kan steka den där banjospelaren så dom kan stänga den där tråden???
 

Lardi

Medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Såld =(
Jo men seriöst, luftmoståndet är alldeles för stort på en mc..:yoparty

T.o.m min r6 skulle ja vinna med, med feting felbestyckning..



Citat från Mr 330him self!

"Behövs inte, dom går inte bra ändå över 200km/h.

En 330 går just som bäst över 200km/h, hojen står nästan stilla om man jämför dessa 2 fordon.
Alla BMW bilar går som bäst över 200, då trivs dom som fisken i vattnet."



:banana
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
dsc00015.jpg
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Haha fan va go tråd :)

Min 220 kg Suzuki gör ju för fan 150 med 45 hästar, då hänger fan inte en BMW 330 med en sporthoj med fyrdubbla effekten och minst 20 kg mindre i vikt över 200... :p
 
Last edited:

Lokander

Spettmek.
Gick med
5 Jun 2009
Ort
På jobbet
Hoj
Aim 50
Haha fan va go tråd :)

Min 220 kg Suzuki gör ju för fan 150 med 45 hästar, då hänger fan inte en BMW 330 med en sporthoj med fyrdubbla effekten och minst 20 kg mindre i vikt över 200... :p

Haha fan va go tråd :)

Min 220 kg Suzuki gör ju för fan 150 med 45 hästar, då hänger fan inte en BMW 330 med en sporthoj med fyrdubbla effekten och minst 20 kg mindre i vikt över 200... :p

Haha denhär tråden spårar ju snart ut lika härligt som orginaltråden på Zatzy:)
Ska jag be tråd skaparen att registrera ett konto här också så det är non som provocerar lite och håller liv i tråden?:D
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
va d du som skrev lappen el du kopiera bilden? :D:D:D

intressant att se att så många sh.are hänger där. :tungan va fasiken är zatzy för något forum?

heheh kunde bara inte låta bli att posta tråden då jag hade en jävligt rolig läsning sj, tänkte jag att fler av er hoj vänner behövde ett skratt i dessa regn tider ;)...

btw har sj testat köra mot hoj och kan säga att jag hyffsat kan hänga på men blir ändå avhängd aldrig provat farter däremot mellan 250-300 km/h

Då har jag ändå hyffsat potent bil med 250++ hk mer än 330 hehehe
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Dagens garv utan tvekan :rofl
Han måste vara totalidiot om han själv tror att han kan dra en 1000cc sporthoj från 180 km/h och uppåt.

"En hoj tappar allt efter 200" Jo men tjena :rolleyes: Va fan fick puckot den iden ifrån :va Hehe.

Hoppas det skrivs mer i den tråden under kvällen, håller på å skratta ihjäl mig åt den nämligen. Hehe.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Jag upplevde precis samma sak som killen skriver i våras melllan Hamburg och Lubeck, men med lite andra odds. Jag låg bakom en "sporthoj" med en gasglad förare i skinnpyjamas som fick för sig att rejsa eller helt enkelt bara köra fort, han kröp ihop och höll stumt från ca 150 km/h till hojens toppfart som var knapp 250 km/h. Fan vad det skrek om hojen :D Det märktes att det gick tungt för runt ca 225 km/h kunde jag t o m ligga och pysa på 6an och testa, en växel för högt, utan att bli frånåkt. Efter ca 230 km/h eller något sådan var hojen rent ut sagt slö och det var bara att köra om på insidan med en en :tummenupp hälsning. Killen bockade artigt på huvudet och körde sedan in bakom till en långsammare fil. Han kanske inte såg mig förrän jag körde om och det bara var jag som trodde att det var ett rejs :va Just då kändes det väldigt skönt att köra bil, tyst och bekvämt. Killen med hojen såg inte ut att ha det speciellt bekvämt när han kröp ihop så mycket han kunde och det måste ha väsnas som satan från maskinen och av vindbrus.

Hojen var i det fallet en vit/blå/röd CBR 600 som såg ut att vara från mitten/slutet på 90-talet d v s på runt 100 hp. Bilen ifråga som också är en BMW i 3-serien ger 435 whp m h två små turboaggregat en Haltech styrenhet samt metanolinsprut. Men som andra redan har framfört så är läget förstås klart det omvända mot en modern 1000 CC sporthoj :gnissla. Toppfarten är dock ungefär densamma, 290+ km/h.

För att t.ex. köra något sånär jämt med en Busa eller en modern 1000 CC hoj hela vägen från stillastående och vidare genom växlarna krävs det 4wd och i storleksordningen 800+ hp på bilen.

[YOUTUBE-ID]xo4bg54cVNo[/YOUTUBE-ID]
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Att det var en sån jäkla skillnad på min 528a kontra en 330 kunde man ju inte ana.
Kanske ska ta tjänstebilserbjudandet i alla fall
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Jag upplevde precis samma sak som killen skriver i våras melllan Hamburg och Lubeck, men med lite andra odds. Jag låg bakom en "sporthoj" med en gasglad förare i skinnpyjamas som fick för sig att rejsa eller helt enkelt bara köra fort, han kröp ihop och höll stumt från ca 150 km/h till hojens toppfart som var knapp 250 km/h. Fan vad det skrek om hojen :D Det märktes att det gick tungt för runt ca 225 km/h kunde jag t o m ligga och pysa på 6an och testa, en växel för högt, utan att bli frånåkt. Efter ca 230 km/h eller något sådan var hojen rent ut sagt slö och det var bara att köra om på insidan med en en :tummenupp hälsning. Killen bockade artigt på huvudet och körde sedan in bakom till en långsammare fil. Han kanske inte såg mig förrän jag körde om och det bara var jag som trodde att det var ett rejs :va Just då kändes det väldigt skönt att köra bil, tyst och bekvämt. Killen med hojen såg inte ut att ha det speciellt bekvämt när han kröp ihop så mycket han kunde och det måste ha väsnas som satan från maskinen och av vindbrus.

Hojen var i det fallet en vit/blå/röd CBR 600 som såg ut att vara från mitten/slutet på 90-talet d v s på runt 100 hp. Bilen ifråga som också är en BMW i 3-serien ger 435 whp m h två små turboaggregat en Haltech styrenhet samt metanolinsprut. Men som andra redan har framfört så är läget förstås klart det omvända mot en modern 1000 CC sporthoj :gnissla. Toppfarten är dock ungefär densamma, 290+ km/h.

För att t.ex. köra något sånär jämt med en Busa eller en modern 1000 CC hoj hela vägen från stillastående och vidare genom växlarna krävs det 4wd och i storleksordningen 800+ hp på bilen.

Förarna börjar ju göra stor skillnad när vi kommer till sådana här extremer.

En Porsche 911 turbo gör ju 0 - 100 på 3,4 s och toppar över 310 km/h

Det fixar ju tant Agda då det är automat och elektronik och bara trampa på gasen.

Sporthojjar idag är ju mycket snabbare än så men där behövs det bra mycket mera "guts" och "skillz" för att steka bilen.
 

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Örebro
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Det tycks vara ett känsligt ämne det här, med tanke på hur många som har postat upprörda svar i originaltråden.
Är det inte huvudsaken att det är kul, och inte vad mätaren visar? En BMW 530 är säkert jättebra då man skall åka och handla och åka på semester med fru och barn.

Hoj - Om du älskar att köra.
BMW - Om du skall till Ullared.
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Mr_badguy
Registered User

Namn: Martin J
Reg.datum: apr 2005
Ort: just nu hos en polare :)
Inlägg: 481

Postat: 2010-08-03, 14:02

det är väl bara att göra en tråd på sporthoj.se och fråga om nån i umeå ställer upp med sin sporthoj mot din superduper snabba 330.

-----------

Nån från umeå som är sugen :D
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Det där är ju rent bullshit. Jag drog mot en GSXR600 med min Supra MKIV, när den var bpu, alltså ca 400hk. Låg jämt upp till 200 sen var han helt chanslös.

Testade dock samma sak mot en Fireblade och bladen låg en bra bit framför mig när vi nådde 200, så jag kände att vägen var för smal för att maxa.

Dock pratar vi om min 414hk (bänkad) supra, inte om nån bmw 330. Så att han skulle dragit nån 1000kubik sporthoj är rent skitsnack.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top