va d du som skrev lappen el du kopiera bilden?
intressant att se att så många sh.are hänger där. va fasiken är zatzy för något forum?
Haha fan va go tråd
Min 220 kg Suzuki gör ju för fan 150 med 45 hästar, då hänger fan inte en BMW 330 med en sporthoj med fyrdubbla effekten och minst 20 kg mindre i vikt över 200...
Haha fan va go tråd
Min 220 kg Suzuki gör ju för fan 150 med 45 hästar, då hänger fan inte en BMW 330 med en sporthoj med fyrdubbla effekten och minst 20 kg mindre i vikt över 200...
va d du som skrev lappen el du kopiera bilden?
intressant att se att så många sh.are hänger där. va fasiken är zatzy för något forum?
Jag upplevde precis samma sak som killen skriver i våras melllan Hamburg och Lubeck, men med lite andra odds. Jag låg bakom en "sporthoj" med en gasglad förare i skinnpyjamas som fick för sig att rejsa eller helt enkelt bara köra fort, han kröp ihop och höll stumt från ca 150 km/h till hojens toppfart som var knapp 250 km/h. Fan vad det skrek om hojen Det märktes att det gick tungt för runt ca 225 km/h kunde jag t o m ligga och pysa på 6an och testa, en växel för högt, utan att bli frånåkt. Efter ca 230 km/h eller något sådan var hojen rent ut sagt slö och det var bara att köra om på insidan med en en hälsning. Killen bockade artigt på huvudet och körde sedan in bakom till en långsammare fil. Han kanske inte såg mig förrän jag körde om och det bara var jag som trodde att det var ett rejs Just då kändes det väldigt skönt att köra bil, tyst och bekvämt. Killen med hojen såg inte ut att ha det speciellt bekvämt när han kröp ihop så mycket han kunde och det måste ha väsnas som satan från maskinen och av vindbrus.
Hojen var i det fallet en vit/blå/röd CBR 600 som såg ut att vara från mitten/slutet på 90-talet d v s på runt 100 hp. Bilen ifråga som också är en BMW i 3-serien ger 435 whp m h två små turboaggregat en Haltech styrenhet samt metanolinsprut. Men som andra redan har framfört så är läget förstås klart det omvända mot en modern 1000 CC sporthoj . Toppfarten är dock ungefär densamma, 290+ km/h.
För att t.ex. köra något sånär jämt med en Busa eller en modern 1000 CC hoj hela vägen från stillastående och vidare genom växlarna krävs det 4wd och i storleksordningen 800+ hp på bilen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |