Dags att köpa hoj, men kan man lita på säljaren?

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 929
Den enda som är tramsig tycker jag faktiskt är du, pulkaskurk. Trådskaparen försöker ju ta reda på fakta, dock via andra kanaler än säljaren. Är det fel? Tyvärr lever vi i en värld där det gäller att vara på sin vakt och internet är ett verktyg många använder för att ta reda på fakta. Det har ju trådskaparen nu gjort, bland annat genom din info.

Sen söker han en hoj som i hans åsikt är välskött. Han och många med honom, anser inte att denna hoj är "välskött". Det borde du ju förstå, med tanke på alla skador.

Du pratar om "asfalt är asfalt". Ja, men is är inte asfalt? Skulle ALDRIG köpt denna hoj efter att ha sett bilderna. Det skulle, enligt denna tråd, nog enbart du gjort...

Dock framgår det ju ganska tydligt att du och säljaren har någon form av personlig relation och givetvis försvarar du säljaren. Vi övriga är objektiva och det säger en hel del...

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Folk är fan idioter och det är sånt här som gör att man tappar tron på människan.

Du, det är stora ord du slänger dig med... Är det konstigt att man som köpare av en hoj i det här prisläget vill ha känd historik så långt det går?

Med tanke på användningssättet, dvs thrasha en sving utan att bry sig nämnvärt, skulle jag leta efter en annan hoj. Han har troligen inte skött sin hoj på det sättet många andra på forumet skulle definiera välskött.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Daniel och även ägaren till hojen är bra killar som även är ÄRLIGA, hojen är välskött efter konstens alla regler och svingen är bytt för länge sen.

Jag blir ju mörkrädd, "välskött efter konstens alla regler". Trodde man kollade om hjulen kan snurra innan man sågar sönder halva ramen med bakhjulet eller svingen om detta nu är samma maskin :confused::confused::confused:

Vi har nog olika referensramar för vad som är konstens alla regler av skötsel :D

Men som sagt det är kanske inte samma maskin:confused:

DSC_1757.JPG

Last edited:

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Men som sagt det är kanske inte samma maskin:confused:

Jo det är väl det som är själva haken, att det är samma hoj. Enl pulka-bruden.

Det finns olika sätta att använda och sköta sin hoj och det är upp till var och en men jag tror inte att TS är den rätta köparen för just denna R6an.

/Fredde

moy807

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Hoj
ktm 690 smc -10 gsx-r 750 -07
Tack för stödet och tipsen! Jag kommer leta vidare.

Jo, jag tycker det också. Förstår inte varför man har en hoj avställd. Enligt säljaren så har hojen varit helförsäkrad hela tiden. Vad har man då att vinna på att ha den avställd? Skatten på 180 kr / år? Eller har den endast varit garage-försäkrad? Detta är självklart bara spekulationer.

nej inte en hoj för dig! typiskt att du missa min min r6 08 för 67950kr
med stålomspunet bak fram pazzo koppling o broms grepp, men har öhlins styrdämpare kvar att sälja och 1 mån gammalt mivv slip on till bra pris om du nu hittar o köper r6 a=)

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
jag tror inte att TS är den rätta köparen för just denna R6an.
/Fredde

Nä, Att ens orka lägga ner mer energi på ett objekt TS för längesedan har bestämt sig att inte köpa är för mig :va

Beställ en 2011 och filma varje tankning så vi vet om det har kommit ner något gruskorn i tanken.:banana

Jag köpte min R6 och hittade sen en spricka i ramen. Jag var ute efter en beggad hoj och inte en ny. Så nu ska jag stämma säljaren, -not.
Funkar hur bra som helst.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
nej inte en hoj för dig! typiskt att du missa min min r6 08 för 67950kr
med stålomspunet bak fram pazzo koppling o broms grepp, men har öhlins styrdämpare kvar att sälja och 1 mån gammalt mivv slip on till bra pris om du nu hittar o köper r6 a=)

Missade faktiskt inte din hoj, såg den på blocket samt här på SH. Mailade även på den ;)
Men eftersom jag redan hade planerat att åka till Avesta så ville jag inte dra till Malmö just då. Du fick sålt din snabbt, tog inte många dagar. :)

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Hahaha, vilken rolig tråd :D, ramlade nästan ur stolen vid "välskött enligt konstens alla regler" :rofl :rofl

själv gillar jag att köpa skrapade misshandlade hojar så man slipper va rädd om dem ;), men så betalar man typ inte ett skit för dem heller :p

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Har du fakta på var den sprickan sitter?

Ja, på ramen, det står här: "...och hittade sen en spricka i ramen" <= (sista ordet).

Jag skiter väl i din spricka, du får åka runt med hur många sprickor du vill - jag sa bara att jag inte skulle åka runt med en sprucken ram.

/Fredde

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Pulkaskurk

Haha du gjorde min dag! Roliga är att du tror du hjälper Daniel med dina inlägg. :D

\Masonit

Ja, på ramen, det står här: "...och hittade sen en spricka i ramen" <= (sista ordet).

Jag skiter väl i din spricka, du får åka runt med hur många sprickor du vill - jag sa bara att jag inte skulle åka runt med en sprucken ram.

/Fredde

:D :mattias

\Masonit

Last edited:

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
själv gillar jag att köpa skrapade misshandlade hojar så man slipper va rädd om dem ;), men så betalar man typ inte ett skit för dem heller :p

Första repan är ju redan gjord :tummenupp
Precis. Men vill man se schnygg ut vid caféet så får man väl ta av transportplasten på den nya hojen runt hörnet på caféet.:D
Men passa så inte en fluga krockar mot det schnygga skinnstället med oskrapade puckar så det blir förstört...

Hellre en egenservad hoj än en klåparfirma som säger sig ha servat den... -Man har ju läst på Sporthoj ju... Öhhh:arsele

PMS

/Fredde

Nä den satt i stenen på botten av sjön.:näsblod

Känns som att din hoj ser ut som tivoli med neonljus och är skitfrääään
:tummenupp:Bugar

Jorusåattåbilengårbra?

Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Han har alla ggr råd att betala skatt, varför han inte gjort det vet jag inte.
Men antagligen har han inte gjort det pga det inte blivit allt förmånga gatmil för honom.

Men ni som gnäller om hojen, ni kan ju aldrig köpa annat än en ny hoj för det är ju det ni är ute efter.

Denna hojen är inte ny, den är BEGAGNAD men i ett bra skick, till och med mycket bättre skick än många andra och den är använd så som en motorcykel är tänkt att användas, den har inte stått på en pidestal i vardagsrummet för att se häftig ut..

Så ja ni är jävligt tramsiga vill ni ha en ny hoj gå till affären och köp det, vill ni ha en bättre begagnad hoj i fint skick titta på den här eller någon annan.

Att börja tjafsa om att säljaren skulle vara oärlig när han inte är det gör mig förbannad när ni inte ens tittat på grejerna.

Folk är fan idioter och det är sånt här som gör att man tappar tron på människan.

Bara lösa antaganden från luften istället för att ta reda på riktig fakta.

Hehe vem fan vill köpa en hoj som har haft svingen utbytt för att någon haft isdubbdäck på den att rensa runt med som en bonne på sjön haha... Snubben gör ju rätt, han kollar upp sitt köp, det är en skit r6a och ingen kommer vilja ha den nu när alla vet vad den varit med om, haha... Du bara jusitfy köpet för du ska vara så jäkla tvärtemot..

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Första repan är ju redan gjord :tummenupp
Precis. Men vill man se schnygg ut vid caféet så får man väl ta av transportplasten på den nya hojen runt hörnet på caféet.:D
Men passa så inte en fluga krockar mot det schnygga skinnstället med oskrapade puckar så det blir förstört...

Hellre en egenservad hoj än en klåparfirma som säger sig ha servat den... -Man har ju läst på Sporthoj ju... Öhhh:arsele

Vill man ha en repad hoj förväntar man sig ett lågt pris.

Hellre en egenservad ja, men inte ev. servad av en okänd.

freddexwing

&#1076;&#1100;&#1103;&#1074;&#1086;&#1083;
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Känns som att din hoj ser ut som tivoli med neonljus och är skitfrääään
:tummenupp:Bugar

Nu vet jag inte vad jag har med denna tråden att göra men för att stilla din nyfikenhet:

Jag har haft en uppsjö av r-hojar, 5-6st CBR900, 750R, R1, R6 alltifrån fabriksnya till totalkrockade hojar som jag renoverat själv, sen den tid då jag jobbade som hojmeck.

Men visst, spricka i ramen är skit-fett och så coolt att man gärna skryter om det på nätet, alla vill ha det - få har råd! Wow en sprucken ram, killen måste ju köra asfett!!!!1111

/Fredde

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har nog inget att tillföra annat än att hösten är här och som alltid då, köparens marknad.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Noterade att annonsen numera är borttagen, ifall hojen är såld eller om annonsen försvann i och med denna tråd låter jag er spekulera i. Jag vet ju vilket registreringsnummer den har, så det är ju ganska lätt att kolla ifall den har bytt ägare eller ej.

För nya läsare som undrar vad vi pratar om för hoj så tog jag en kopia på blocket-annonserna:
http://quikk.se/?06a08

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Seså...ihop och slåss nu tjejer !
Det är alltid lika underhållande med trådar likt denna. :D Fler inlägg tack !

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept