Dags att renovera min gs500e

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
Honda cbr 954 RR
MC Depån i Staffanstorp säljer helicoil-satser för typ 400-500.
Tar två veckor för att få hem det. Har du fått några prisuppgifter av lackare i lundaområdet? Ska lacka hojen i vinter jag me så behöver tips=)

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
CRC Gasket remover kanske?

annars brukar jag bara skrapa lite försiktigt med rakblad.. väldigt jobbigt dock...

FlyingSpirit

Längtar efter min ducce :-)
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Ja CRC verkar vara de man ska ha, jag ska nog även testa att låta 5-56 ligga å verka ett rätt lång tag för att se vad som händer.. sen tänkte jag testa att skrapa med en plexi-bit, den är ju mjukare än aluminiumet så att det inte blir förstört.. blir nog endel pill ändå verkar det som..

Sen behöver jag en ny packning, nåt tips på bra ställe att beställa de ifrån?

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Renoveringen börjar ge resultat!!!

Äntligen börjar jag få koll på läget.. Nu är packningen av och ny beställd, ramen är i stort sätt fixad från all rost, nya blinkers sitter på bak o fram, nya fotpinnar sitter nästan på (måste bara justera dem lite så att de passar ordentligt), olje och luftfilter bytt, en torkad bensinslang är bytt, de svarta stänkskärmarna och kedjeskyddet uppputsade...och.. nu är även kåpor och tank inlämnade för lackning (är rädd för att jag inte kommer få tid att göra det själv, så de va lika bra fick de till ett bra pris..) - supervitt blir de..ja bara väntar på att de ska bli klara så ja kan montera dem..!

De enda som återstår att ta tag i är avgasröret.. så fort jag får tag på en bra värmetålig färg (några tips???) så ska jag vid första bästa tillfälle blästra bort all rost å se till att få det målat!

Sen e de bara att göra de.....de, de och de... ja ni vet hur de e.. de där lilla som aldrig bir gjort.. men snart är det ju dags att komma ut på vägen igen så de får ju helt enkelt bli gjort snart!

Last edited:

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Då va den klar! Här kommer lite bilder om det är någon som fortfarande har koll på min renovering :tummenupp

Bifogat

• IMG_6558.jpg
    IMG_6558.jpg
    49.6 KB · Visningar: 95
  • IMG_6560.jpg
    IMG_6560.jpg
    69.7 KB · Visningar: 99
  • IMG_6564.jpg
    IMG_6564.jpg
    59.1 KB · Visningar: 104
  • IMG_6562.jpg
    IMG_6562.jpg
    66.1 KB · Visningar: 89

Ducati_Johan

Medlem
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
Ducati 750 Paso
Snyggt jobbat! Blev riktigt bra, får väl ta en titt på den sen en dag. Hur mycket har micke hjälpt till??? Snart är det väl lite bättre väder, se till att micke tar med dig när micke och jag tar någon runda...

/Johan O

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...