Dags att säga ifrån!!!!!

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Japp nu får det vara nog! :mad:

Varje dag föds en ny miljöpartist! använd kondom! :tummenupp

Politik= hyckler i och spel för galleriet! :kocko :huvet
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
bebbe skrev:

Tror i alla fall att vi motorcyklister inte drabbas..fick betala in 305 kr till på bilen fast man betalade in 1380 kr i december! Skattugglan har man fått och den sitter på, igentligen skulle man bara för att djälvas o visa sitt missnöje, "del"-betala in, så man gör det på en ny inbetalning o skriver" 5 kr av 305 kr, sen en ny 5 kronor av resterande 300 kr, då blir det nog rätt knäckta på vägverket, de är ju inte deras fel...

Tror det här var miljöpartiets största misstag..så de får nog inga nya väljare, bara samma gamla :kocko nötter...som inte inser sitt bästa, oftast miljöpartister de värsta MILJÖBOVARNA, åker inte kollektivt, gamla skitbilar utan katalysator mm mm HYCKLERI på hög nivå :mad:
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Sjukt att höja skatten på drivmedel. Ska vi inte åka till våra jobb? På landsbygden kan man ofta inte ta ett jobb utan att ha tillgång till bil. Så länge vissa människor har bil, bostad och arbete så kan de alltid betala mer i skatt. Gammalt socialdemokratiskt ordspråk. :tomten
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Personligen tycker jag att miljöpartiet inte skulle få bestämma någonting, det är få som röstar på dem och därmed skulel de inte ha så mycket att säga till om överhuvudtaget.
Jag fasar för att det här med samma skatt för alla fordon ska gå igenom, tänk er 2000 i skatt på hojen för nöjesåkning 500 mil på sommaren, på et fordon med totalvikt 300kg och 2 hjul, det är ju inte ens vettigt tänkt.

Har de inte beskattat drivmedel nog snart, alla bor inte i S-holm och kan ta tunnelbanan, vakna upp.

Jag kör själv bil till och från ett arbete på landsbyggden (10 mil dag) och det här funkar snart inte längre, det är ju inte nöjesåkning jag ägnar mig åt.
De vet att jag är tvungen att betala helt enkelt, det är ju ingen som kommer förbättra kommunikationerna här ute i skogarna.
Vi är som alltid en mjölkko för skatter som man sen inte ens vet var de går, för inte fasen reparerar de vägar med vägskatten eller enbart förbättrar miljön med miljöskatterna.
 
Last edited:

sordal

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
kalmar
Hoj
Honda Cbr 900 rr
påskrivet o klart.
vad gör alla människor som bor på landet o inte har så mycket annat val än att ta bilen till jobbet. :kocko
min mor pendlar 12 mil till jobbet varje dag.
kul hon kommer få :huvet
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
sordal skrev:
påskrivet o klart.
vad gör alla människor som bor på landet o inte har så mycket annat val än att ta bilen till jobbet. :kocko
min mor pendlar 12 mil till jobbet varje dag.
kul hon kommer få :huvet

Ni som kör så mycket till/från jobbet tar väl upp det i deklarationen hoppas jag.
 

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Fd älskare med en CBR 600 -99
Fan jag köpte en tv för några månader sen.
Tänk om jag får hem en räkning med moteveringen "priset på din tv 2005 har ökat till ----- så var vänlig och betala in 1500kr" :kocko
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Kan inte påstå att jag är insatt i varför skatten på drivmedel höjs, men jag antar att politikerna försöker få folk att köra mindre bil/mc och åka mer kollektivt.

Dom flesta kommer troligen inte att sluta åka bil för att skatten höjs, så varför inte satsa på utveckling av alternativa bränslen istället? Våga utmana OPEC om miljön nu mår så dåligt av utsläppen.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Bosse Ringholm säger jag bara. Hur i helvete kan man rösta på sossarna? :kocko
En kille på bromsolja i spetsen och en finansminister som inte klarade matten i skolan. katastrof!
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
jag har skrivit på vidarebodrat till hela mail/msn listan
gör det ni med :tummenupp
 

Backen

Den som inte gasar tar bara upp plats
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
Såld
Nu har jag också skrivit på.
Sjuka priser på soppa och 204kr extraskatt på bilen, hojen lär ju klara sig smärtfritt.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Har skrivit på

Har skrivit på men betvivlar ändå trots allt att det leder till något men bättre några namn än inga alls.Hopp finns iallafall om att de vaknar till.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Borgelig regering 2006

Så vi blir av med dom där jäv-a trädkramarna. Denna regering har inte gjort mycket bra. Blir arg då man ska höja miljöskatter på något som saknar substitut. :huvet
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Problemet är att vi svenskar accepterar höjningen mer lr mindre. I frankrike hade dom rivit hela regeringskansliet.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Äh, det är la ingen fara. Bensin är ju fortfarande billigare än brännvin.

Nått får man väl göra för att tvinga fram nya drivmedel och bensinsnålare fordon. Om soppan fortfarande hade kostat 3 spänn hade väl alla åkt runt i BigBlock-jänkare som drar 3 liter milen (vilket jag förvisso gör. Kostar flis men är värt det) ;)
Allvarligt, hur många procent av en hojåkarbudget går till soppa?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Skatter

Är det fel att vi betalar skatt när vi faktiskt genererar en kostnad eller är felet vart pengarna tar vägen. Jag har inget emot dagens skattepolitik då våra transportvanor bör/måste ändras. Däremot är det åt h-vete fel när pengarna försvinner i ett svart hål som GP gärna vill få oss att tro är det fina svenska folkhemmet. Att allt är nedrustat vid det här laget är en annan sak.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top