Det är dags att kassera min elva år gamla Shoei XR-800 men det är fan rena djungeln med alla hjälmmärken nuförtiden. När man köpte hjälm senast så var det i princip bara Shoei, Arai, Nolan och AGV som var något att ha. Nu finns det ju en uppsjö med olika märken som Shark, Uvex, Suomi och HJC m.fl. Vad ska man välja? Ska man gå på beprövade märken som Arai, Shoei eller AGV eller är det värt att pröva något nytt? Vissa märken sitter ju bättre än andra men om man bortser från det, vad rekommenderas? Priset är inte så avgörande med tanke på att man har hjälmen såpass länge samt att man ska skydda den lilla hjärna man har
Jag funderar på en Schubert för att dom ska vara marknadens tystaste hjälmar. Jag vill även ha inbyggt solvisir samt utandningsskydd. Givetvis ska den också vara bekväm och inte ligga platt mot ansiktet när man gasar litegrann
Så med dom kriterierna i åtanke, vad har ni för förslag?
Jag funderar på en Schubert för att dom ska vara marknadens tystaste hjälmar. Jag vill även ha inbyggt solvisir samt utandningsskydd. Givetvis ska den också vara bekväm och inte ligga platt mot ansiktet när man gasar litegrann
Så med dom kriterierna i åtanke, vad har ni för förslag?