Någonstans måste du ju bestämma dig om du vill ha en hoj som är som den du har idag, eller om du vill ha något annat. Som det är nu verkar det som om du vill ha något som är annorlunda, men som ändå inte skiljer sig för mycket mot nuvarande hoj.
Jag skulle tro att en FZ1 skulle passa jättebra för dig. Att det skulle vara för stor skillnad mot nuvarande hoj tror jag inte. Eventuellt tar det några dagar för dig att vänja dig, men efter det kommer det säkert gå bra. Det är ju en japansk radfyra så du har inte all kraft för tidigt i registret, men samtidigt har den mer pulver så du få mer kraft på låga varv.
Annars kanske en Z1000 SX kunde passa? Problemet där är väl bara att hitta någon inom budget.
Jag har varit på tur till Norge 4-5 gånger och vi har haft allt från 600cc sporthojar till Harleys och stora BMW GS1200 i gänget jag åkt med. Så det är nog inte så jäkla noga så länge man har något man gillar att köra själv.
En av killarna som varit med körde faktiskt en Suzuki 650 första gången han var med, men bytte sedan upp sig till en Z1000 SX och han var hur nöjd som helst.