Dainese dagen på Mantorp 27/8?

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
hur blev det? var nån där o åkte? jag åkte inte pga vädret.. inte kul att åka 50mil t.o.r till banan i ösregn :(

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Taz79 skrev:
2416211 hur blev det? var nån där o åkte? jag åkte inte pga vädret.. inte kul att åka 50mil t.o.r till banan i ösregn :(

Yapp, det regn, mycket regn - hela dagen... och hela vägen hem :yoparty

Annars, gick det bra..
Tyvärr, var det flera som inte ville åka, eftersom att det var ganska fuktigt!
Men, dom som hang på - var väldigt förnöjda när dagen var slut.

Ok, det några stycken, som kom ut till höger på rakan - vart det är strip för dragrace - av dessa några, var det tyvärr ett par som fick lagt sig - det var ekstremt hallt... Första gång att jag har haft fullt spin på bakhjulet vid jämn gas :näsblod

Ganska mycket deltagare som inte finns här - så jag gissar vi några nya kompissar här på sporthoj.com

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Galne Dansken skrev:
2419993

Ok, det några stycken, som kom ut till höger på rakan - vart det är strip för dragrace - av dessa några, var det tyvärr ett par som fick lagt sig - det var ekstremt hallt... Första gång att jag har haft fullt spin på bakhjulet vid jämn gas :näsblod

Bra att du sa det så man vet det till Söndag om det blir regn race om man håller till vänster kan man hålla fullt då lr ??

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Gottis skrev:
2420212 Bra att du sa det så man vet det till Söndag om det blir regn race om man håller till vänster kan man hålla fullt då lr ??

Förvånande att inte någon lokal, talar om detta för dom som hyrer banan. Så håll till vänster om den gula linje på rakan, vart fästet är i topklass.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
blir som tvål när man kör i klistret efter dragracing strippen när det är blött. även en puch dakota från 73 blir hysterisk och spinner

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Jag vet... tyvärr. Åkte ett flertal timmar i hällregn med hyfsad fart (tycker jag själv).
Så skulle jag köra om några och höll ut lite till höger, och det var ta me f*n som att köra på is, även med den stackars svarven jag åker på. Ruskigt ruskigt halt.:gråta

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Galne Dansken skrev:
2420228 Förvånande att inte någon lokal, talar om detta för dom som hyrer banan. Så håll till vänster om den gula linje på rakan, vart fästet är i topklass.
när vi körde på fredagen var väl den delen avspärrad med koner... hade man tagit bort dessa till söndagen altså

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Maciej EVO VI skrev:
2420878 när vi körde på fredagen var väl den delen avspärrad med koner... hade man tagit bort dessa till söndagen altså

Fanns inga koner när jag var ute och seglade iaf. Tror dom ställde dit några senare.
Fast, jag hade blivit informerad om att det var halt utav bara den, men allt efter att dagen gick blev man modigare... sen blev det mera nerlägg än vad jag har lust med tyvärr.
Kommer att hata mig själv ett par månader framåt för detta.

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Om du var du som la omkull på rakan..Så var vi alla i depån lika förvånade hur långt du gled.:tungan Skönt att se att du mådde bra efteråt iallfall.:tummenupp
R1100S-01 skrev:
2420906 Fanns inga koner när jag var ute och seglade iaf. Tror dom ställde dit några senare.
Fast, jag hade blivit informerad om att det var halt utav bara den, men allt efter att dagen gick blev man modigare... sen blev det mera nerlägg än vad jag har lust med tyvärr.

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
Ok, då ångrar jag inte så mycket att jag stannade hemma i alla fall.. När det regnade hela dagen.. Första gången jag åker på bana vill jag gärna ha torrt väder.. särskilt med en hoj som har gått 100mil...

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
R1100S-01 skrev:
2420906 Fanns inga koner när jag var ute och seglade iaf. Tror dom ställde dit några senare.

Meh vad är det jag ser skrivet, hoppas det gick bra... inte mer än självförtroendet som fick sig ett törn hoppas jag ... ska vi bilda klubb.:tungan
Mantorp har den effekten att man blir modigare men men slår tillbaka rätt ordentligt.
//Heli

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...