Dainese Laguna Seca

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
storleken är liite väl stor i ryggen, vilket gör att man ser ut som en ballong.
Är 190 cm och väger 86 kg. Storleken på stället är 56, och 54 är definitivt för litet. Ett raceställ borde ju inte vara gjorda för korpulenta personer, eller? De brukar ju oftast inte köra sporthoj (ursäkta till de som har några kilo för mycket).

Finns det något att göra för att få det lite mindre i midjan? Kan det sys in på något sätt, så att det ser lite bättre ut, speciellt när man går med det. Det är nästan så att man måste hålla in det i sidan så man inte ser ut som om man vägde 50 kg mer.

Borde väl egentligen skickat med en bild, men det vågar jag inte. :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Känns som du trampade i klaveret där med ditt uttalande om att större personer inte kör sporthoj, tror de finns en hel del. :va
Men åter till din fråga...

För att svara på den så har de kommit upp i fler trådar/disskutioner om att man kan lämna in dom till en skräddare för att få dom modifierade. Så mitt tips är att kolla upp med en sådan. :tummenupp
Känner till ett par som gjort de med gott resultat.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Till att börja med är Laguna Seca inte ett raceställ! Men visst, jag har ett sånt jag också, som gatställ, och jag kan ju inte direkt påstå att det sitter tight om kroppen, men å andra sidan, där gör inte rörelser så mycket och det kan vara skönt att få in en tröja under vår och höst. Dock är det lite kort i ärmarna, så en skräddare ska nog få gå loss på det i vinter och förlänga det lite där, då kanske han kan göra det något smalare också.

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Känns som du trampade i klaveret där med ditt uttalande om att större personer inte kör sporthoj, tror de finns en hel del. :va
Men åter till din fråga...

För att svara på den så har de kommit upp i fler trådar/disskutioner om att man kan lämna in dom till en skräddare för att få dom modifierade. Så mitt tips är att kolla upp med en sådan. :tummenupp
Känner till ett par som gjort de med gott resultat.

Jag menade förstås att man inte ser tävlingsförare som är överviktiga, och jag antog att Laguna Seca stället var ett raceställ och de små liven som kör Moto GP är ju minst sagt smala.

Som sagt, ber om ursäkt om jag trampade på någon tå.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA