Dainese Luce nypris?

fidelie

Guest
Hell_Man skrev:
2102280 Gick att köpa förra året för 4995.- vill jag minnas.

Nån skillnad på dam och herr? Eller det kanske inte finns i båda? Var fanns det för 4995?

GixxerMike

Gixxerpilot. V-Man-Racing.
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
suzuki Gsxr1100 -87 Såld + en DM-02
fidelie skrev:
2102285 Nån skillnad på dam och herr? Eller det kanske inte finns i båda?
Det kostar nog mellan 8-9000:- finns även i damstrl antagligen lite billigare pga avsaknad av knäpuckar. Lelles har ett ställ som liknar Luce dom kallar M4 för 7795:- dom flesta välsorterade Mc butiker säljer Dainese.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
fidelie skrev:
2102285 Nån skillnad på dam och herr? Eller det kanske inte finns i båda? Var fanns det för 4995?

Dam saknar knäpuckar och är damsytt - dvs generösare vid stuss och bröst. Herrmodellen är rakare.

Jag köpte mitt på Lelles i Uppsala förra påsken för 4995:-

fidelie

Guest
GixxerMike skrev:
2102435
fidelie skrev:
2102285 Nån skillnad på dam och herr? Eller det kanske inte finns i båda?
Det kostar nog mellan 8-9000:- finns även i damstrl antagligen lite billigare pga avsaknad av knäpuckar. Lelles har ett ställ som liknar Luce dom kallar M4 för 7795:- dom flesta välsorterade Mc butiker säljer Dainese.

Men Hell_Man o duckie säger 4995, var det specialpris eller annat ställ på ngt vis? Det är ju inte lite billigare än 8-9000, det är ju megamkt billigare ;)

duckie skrev:
2102483 Dam saknar knäpuckar och är damsytt - dvs generösare vid stuss och bröst. Herrmodellen är rakare.

Jag köpte mitt på Lelles i Uppsala förra påsken för 4995:-

Men jag fick prova Motulens idag o det var väl knäpuckar på det? Om det inte var det så vete fanken hur ett ställ med knäpuckar e (dvs jag är rätt stensäker på att det var knäpuckar). ;) Men det var även plats för bröst = dam. Så vad är det för skillnad på detta ställ och de ni säger bara finns utan knäpuckar till dam? Är det ngt nytt att det inte är knäpuckar längre eller? Tror hans var liite äldre.

M.L

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
CBR 1000rr-04
Luce görs inte längre tror jag, utan det nya heter M4, var i Helsingborg på yamaha center där hade dom ett luce ställ för 4995 storlek 52 herr om det kan vara till någon nytta.

fidelie

Guest
M.L skrev:
2102614 Luce görs inte längre tror jag, utan det nya heter M4, var i Helsingborg på yamaha center där hade dom ett luce ställ för 4995 storlek 52 herr om det kan vara till någon nytta.

Aha, så de sålde ut dem då kanske.. Så nya modellen heter M4, okey tack!
Nej tyvärr inte, lite stort för mig :rolleyes:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
fidelie skrev:
Men jag fick prova Motulens idag o det var väl knäpuckar på det? Om det inte var det så vete fanken hur ett ställ med knäpuckar e (dvs jag är rätt stensäker på att det var knäpuckar). ;) Men det var även plats för bröst = dam. Så vad är det för skillnad på detta ställ och de ni säger bara finns utan knäpuckar till dam? Är det ngt nytt att det inte är knäpuckar längre eller? Tror hans var liite äldre.

Men självklart finns det plats för bröst även i ett herrställ....

Men vad spelar det egentligen för roll? Om stället passar, du trivs i det och priset är rätt - slå till, annars leta vidare.

fidelie

Guest
duckie skrev:
2102676 Men självklart finns det plats för bröst även i ett herrställ....

Men vad spelar det egentligen för roll? Om stället passar, du trivs i det och priset är rätt - slå till, annars leta vidare.

Jo men enl honom så var det just den där (visade) sömmen som gjorde att det var sytt som damställ men det hade knäpuckar, det var bara det som förvirrade mig :confused: Det passade kanon! Mkt tacksam att jag fick chansen o prova det ( :Bugar Moluten) men tyvärr var det nog i lite för bra skick för mig :gnissla

Motulen

Dislocerad roterad proximal humerus :(
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Ducati
fidelie skrev:
2102770 Jo men enl honom så var det just den där (visade) sömmen som gjorde att det var sytt som damställ men det hade knäpuckar, det var bara det som förvirrade mig :confused: Det passade kanon! Mkt tacksam att jag fick chansen o prova det ( :Bugar Moluten) men tyvärr var det nog i lite för bra skick för mig :gnissla
Stället du provade är ett damställ. Det sitter givetvis knä skydd på stället men inte knäpuckar. Knäpuckar är en "puck" som sitter utanpå ställ. För övrigt satt det perfekt på dig :tummenupp Skicket på stället är ju som sagt bra, nytt. Tänk över det i helgen ock kolla runt vad du får ge för motsvarande utrustning som jag erbjöd dig. Så hörs vi ;)

fidelie

Guest
Motulen skrev:
2102918 Stället du provade är ett damställ. Det sitter givetvis knä skydd på stället men inte knäpuckar. Knäpuckar är en "puck" som sitter utanpå ställ. För övrigt satt det perfekt på dig :tummenupp Skicket på stället är ju som sagt bra, nytt. Tänk över det i helgen ock kolla runt vad du får ge för motsvarande utrustning som jag erbjöd dig. Så hörs vi ;)

Aha :huvet Nu e jag med ;)

Jo jag tror inte jag kan få mer för pengarna, inte alls! Snarare så att jag isf får dra ner på vad jag får för att kunna lösa det billigare... Varför är man inte gjord av pengar :4skrika

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Dainese luce´s ventilation är riktigt go vid sommaren och fungerar fortfarande bra vid höst/vår

fidelie

Guest
Ljunghusen skrev:
2103042 Dainese luce´s ventilation är riktigt go vid sommaren och fungerar fortfarande bra vid höst/vår

Låter ju bra! Jag som kände mig lite lagom kvävd på alla sätt o vis när jag för första gången krängde på mig ett skinnställ :lol

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Luce har dragkedjeförsedd ventilation på ryggen/skulderbladen, gör faktiskt skillnad när det är varmt :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Biker66 skrev:
2109751 Luce har dragkedjeförsedd ventilation på ryggen/skulderbladen, gör faktiskt skillnad när det är varmt :tummenupp

Knävecken, armhålorna

när det är varmt öppnar man bröstfickan och då blåser det SKÖNT :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln