Dainese skinnställ !

AlexPersson72

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2012
Hoj
04
Hej !
Jag beställde ett dainese skinnställ förra veckan. Är det någon som kör med Dainese som har något att säga om det, bra eller dåligt ?
Jag beställde från lellesmcklader.se, är det någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att få paketet där ifrån? Jag beställde för en vecka sedan (12-04-04), när kan jag förvänta mig att få paketet ? ! :confused:

MVH
AlexPersson72

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Super!!!
Det är en jävla skillnad i kvalité mot mitt gamla budget Berik som jag hade innan, inget större fel på det men Dainesen är så mycket bättre, bra skydd och riktigt skönt.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Har du beställt utan att prova så är det bara hoppas det passar ;)

Lelles har väl vart si o så med postorder...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag köpte en W frame, det var inte det billigaste och jag förväntade mig bättre kvalitet. På reparation 2 ggr...den andra gången skickat till fabriken. Borta i 2 månader av säsongen sammanglagt.

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Kör Dainese och är mycket nöjd. Alla mina ställ har varit Dainese och har därför inte haft andra ställ att jämföra med.
Bra skinn, sitter bra, skydden sitter still och bra kvalité. Tycker dessutom att mitt sista är riktigt snyggt... :tummenupp

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
Har haft mitt Daineseställ i 3 år nu och har egentligen bara haft ett problem.

Det sitter triangelformade metallskydd på axlarna på jackan och efter 1½ år så släppte det lite i ena hörnet.

Det var dock inga problem alls att reklamera det. När jag lämnade in jackan va den lite smutsig, när ja fick tillbaka den från Dainese så var felet lagat och jackan fullständigt rengjord. Även dom vita skinndetaljerna som ofta är svåra att rengöra hade Dainese polerat upp så bra att dom var blanka som vitt A4 papper.

Så.. jag är nöjd :)

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Samma här, har haft mitt Dainesställ i över 10 år, har varit skitbra. Det enda som gått sönder är fodret i fickorna men jag har så mycket skrot i fickorna så jag var förvånad att tyget höll så länge, nu är det utbytt mot airbagtyg.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Mitt Dainese Kirishima var helt underbart, sen böt jag till ett Laguna Seca, och det är jag inte alls lika nöjd med, inte alls samma passform som Kirishima, men ett helt ok ställ är det!

kille69a

Fånga dagen!
Gick med
5 Dec 2007
Hoj
-99 suzuki GSXR750
Köpte mitt 2delade dainese ställ utav lelles för ett antal år sedan!
Hade aldrig ägt ett innan så jag anlitade "expertis" (försäljare) inne i butiken för att slippa göra bort mig.
Killen plockade fram ett ställ som jag fick på mig med möda (kunda knappt andas i det), men personen garanterade att det skulle tänja ut sig och sitta perfekt med tiden (jag var skeptisk men litade på försäljaren förstås) !

Jodå, byxorna sitter fin fint än i dag, men jackan (där storleken var bortklippt) var 1 storlek mindre än byxorna, och den har jag fått skrota med tiden (efter att jag insett att den blir inte större hur mycket jag än vill och tänjer på den) och inhandlat en annan jacka med rätt passform!

Aldrig mer "Lelles".

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Jag skrev nån tråd för två år sen om mitt skit-ställ från Dainese, aldrig mer... Provade ett i butiken, visade sig vara sprucket i sömmarna när jag skulle köpa, måndags-ex sa Lelles. Fick ett nytt, använde 2-3ggr har jag för mig, sen sprack det i grenen... Återigen "måndags-ex", mjae...

Lelles var super dock! Fick byta in skiten mot ett Alpine Stars som fortf. är mycket fint, höll super för en vända i backen och gjorde sitt jobb! Jag vet vilket märke jag håller mig till :tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Har fn Arlen Ness men har alltid kört Dainese, har bara gott att säga om dem. Snygga och riktigt bra kvalitet. Enda svagheten har varit vissa dragkedjor men det verkar inte vara specifikt för Dainese.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Budgetmodellerna oavsett märke är sällan bra. Top of the line-grejorna från Dainese är wunderschöna! Jag har haft... ja, alla märken och allra sämst har IXS varit. Skräp!

Är du den Alex Persson jag gissar att du är så MÅSTE du ha inutistövlar också. Mer GP blir det inte. ;)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har sett många billiga Dainese-ställ som spruckit oförklarligt i både skinn och sömmar vid lågfartsvurpor på bana. I den prisklassen finns det bättre märken. Deras dyra ställ är däremot riktigt bra.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept