Dainese Sukhoi

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Är det någon som kör med Dainese Sukhoi och kan rekommendera alt. avråda. Vet någon om den kommer att ersättas med något nytt i 2009 linjen ?
Hur förhåller den sig mot Daninese W frame...det verkar vara samma prisklass men vari ligger skillnader ?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Sukhoi kom 05 eller 06. W-Frame är väl det nya top of the line-lädret nu då. Jag har haft ett Sukhoi, och det var alldeles... underbart. W-Frame lär inte vara sämre. Köp ett, bara. Nu.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Fan W Frame kostar nästan 20 papp på MC Varuhuset...på en Italiensk Webshop i Firenze kostar den 12800...Inte någon dålig skillnad...

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Heello...

Sitter här på jobbet och funderar.... någon insatt kanske kan hjälpa mig.

Köpte mig ett W Frame och undrar om man får behålla bröstvårtorna om man ligger med asfalten i högre hastigheter? Eller är det helväst/bröstskydd som gäller tillsammans med stället?

edit:
förtydligande, håller stretchmatrialet bra för slipskador?

Last edited:

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Heello...

Sitter här på jobbet och funderar.... någon insatt kanske kan hjälpa mig.

Köpte mig ett W Frame och undrar om man får behålla bröstvårtorna om man ligger med asfalten i högre hastigheter? Eller är det helväst/bröstskydd som gäller tillsammans med stället?

edit:
förtydligande, håller stretchmatrialet bra för slipskador?

Sitter det stretchmaterial över bröstvårtorna...? :brynad

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Sitter det stretchmaterial över bröstvårtorna...? :brynad

Hahah :tuttar

Nej men seriösa svar uppskattas... Klart de alltid är bättre att komplettera med skydd för bröst osv, finns även ficka för bröstskydd insydd i stället. Men rent allmänt hur håller stretchmatrialen på Daineseställen mot slipskador? Det sitter ju även vid arm/benväck osv... kan vara kul och bra att veta :D

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Hahah :tuttar

Nej men seriösa svar uppskattas... Klart de alltid är bättre att komplettera med skydd för bröst osv, finns även ficka för bröstskydd insydd i stället. Men rent allmänt hur håller stretchmatrialen på Daineseställen mot slipskador? Det sitter ju även vid arm/benväck osv... kan vara kul och bra att veta :D

De sätter stretchmaterial över ytor som inte slipas mot asfalten när du klotar. Skulle du lyckas slipa dessa områden så är du nog redan död.

Den där skyddsvästen du pratar om har man för att skydda sig mot smällar, inte friktion.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har vurpat rätt flitigt i ett Dainese Kirishima, som också har massor med tyg frampå, och trots has, snurr å volt i massor så har bröstet aldrig vart i backen. Så du kan låta piercingarna sitta kvar ;)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...