Dainese (utan rabatt) vs Berik/Arlen Ness (med rabatt)

Gick med
26 Oct 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Sv 650S -04, Kawasaki Versys -07
Angående trubbel med blixtlåset: Betyder detta att Dainesekläder är felfria, eller att blixtlås är problem med Berik/Arlen, medan Dainese har andra problem? Någon som hört nånting som brukar fela på Dainese?

Jag har inte haft några som helst problem med mitt berik, men däremot vet jag ganska många som klagat på dainese sömmar som gått upp efter halva säsongen. Som tur så har ju det gått på garantin, men det är väl inte jättekul att behöva skicka ner stället till italien mitt i säsongen och få tillbaka det mitt i vintern..
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Mitt dainese ställ gick också upp i sömmen. Men det kan också ha att göra med att stället var ett par år gammalt och att fläsket tryckte på för mkt.
 

Kneedrag

Guest
Mitt gamla Arlen Ness ställ höll bra för en vurpa jag gjorde landa i gräs/jord på Kinnekulle. Nu två år senare har jag bytt ut en dragkedja och fixat en sömm som släpt det är allt. Jag är nöjd med kvaliten med tanke på priset som jag betalde på bikedagarna 3990 :-

De nya arlen ness ställen är bättre i kvaliten tycker jag. Kolla i mitt garage för bild på mitt nya ställ. Kangaroo skinn :tummenupp :tummenupp
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Då blir det väl Arlen/Berik, hoppas bara att har några coola plagg i 2007 års kollektion. Kommer nog bli tudelat och inget helställ, men jag antar att det är same same när det gäller kvalitet...
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Vilket skitsnack. Det är reklamation, OM du har kvittot kvar givet.

Till frågan.

Vad det gäller Daninse har det funkat i en marksyning i 130 för mej. Förutom skrapmärken även en cm i en söm som gick upp.

Vad det gäller Arlen Ness vet jag två som har dessa ställ & båda har fått trasiga dragkedjor. Men som någon skrev, tror detta fel är åtgärdat.

Det är en djungel att hitta rätt, lycka till med köpet.

// Ullis




Sant :tummenupp
Eller får man gå tillsammans med andra Alpinestarsstövlar, då behöver man inte känna sej utpekad.


Det tyckte jag också och jag hade kvitto. Komentaren va att om du tar ett nytt så händer samma sak igen. Man ser ju ganska tydligt att kardborren (heter det det ? eller vad säger man) är ganska klen ("ludd" och "krokar" är smått) så jag tänkte att det är väl kanske sant och det går att köpa mycket bättre löst. Så det gjorde jag, blev s-t bra. kanske borde stått på mig mer, men men det blev bra tillslut.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top