Dakar 2008 ställs in !!

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Va fan då!

Vad har fransoserna legionen till??? Hyr in legionen som "skydd" och det är bara att kör sen! Grrr...

Ge mig en bysse och jag ställer upp med arbetskraften. Det vore ju inte första gången man gjorde nåt liknande iaf...

Suck. Dom vet då hur man fixar ovänner...

/Lucky9

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
va faen...!!? :(
vad har man att tjäna på att terrorhota dakarrallyt?? bättre reklam än så här kan man ju inte få i de länder rallyt går... finns ju INGET att vinna på att det ställs in, oavsett var man bor!
jävligt tråkigt att det ställs in, då har ju den elake terroristen vunnit!

Om terroristernas mål är att göra reklam för afrikanska länder så är det givetvis fel. Men vilka indikationer finns det på att detta är terroristernas mål? Aldrig hört något liknande.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Om terroristernas mål är att göra reklam för afrikanska länder så är det givetvis fel. Men vilka indikationer finns det på att detta är terroristernas mål? Aldrig hört något liknande.

tror han mena att dakar rallyt ger reklam åt länderna. inte terrorhoten.

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
Last edited:

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Dakarrallyt genom Ungern?

Årets upplaga av Dakarrallyt ställdes in. Nu planeras det för en tävling genom centrala Europa till våren.

Uppgiften kommer från det tjeckiska teamet KM Racing. Enligt teamet ska rallyt köras genom Ungern och Rumänien i maj.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Annie och Henrik kör vidare, fast inte hela sträckan om jag tolkar rätt.

Annie kicks ass
...Ett gäng avser nu att köra till Portimao (nästa anhalt i rallyrutten) när vi ändå är här. Sen får vi se hur vi fortsätter...

Bike
Genom sms-kommunikation till redaktionen meddelar Annie Seel om att hon och Henrik Rahm, båda anmälda till start i det inställda Dakar-rallyt, inte ger upp. Båda två kommer att köra hela sträckan för sig själva.

I lördags, när rallyts start skulle gå körde de den första planerade sträckan till Portimao i Portugal. Regnet öste ner hela vägen. I går fortsatte de vidare mot Marocko. Om allt går som planerat når de Dakar den 20 januari.

MC Doktorn

Guest

Årets upplaga av Dakarrallyt ställdes in. Nu planeras det för en tävling genom centrala Europa till våren.

Uppgiften kommer från det tjeckiska teamet KM Racing. Enligt teamet ska rallyt köras genom Ungern och Rumänien i maj.

Ryktet är mer officiellt, vad kommer detta sluta? någon forma av maraton Enduro?
http://www.dakar.no/

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag tror att du får läsa mitt inlägg en gång till ;).

då får du nog förklara va du menar. jag kan inte tolka det på något annat sätt iaf:va

tydligen inte bara jag heller.

Ot men fan vilken jobbig avatar:huvet

va å vifta på skärmen för att den fan skulle flyga iväg:D

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Är det nån repris av Dakar rallyt som går varje kväll på eurosport eller har jag missat nåt?!

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
tror inte jag heller förstod riktigt vad du menade :va

Du skrev såhär: "vad har man att tjäna på att terrorhota dakarrallyt?? bättre reklam än så här kan man ju inte få i de länder rallyt går... finns ju INGET att vinna på att det ställs in, oavsett var man bor!"

Jag tolkade det som att du ifrågasätter vad terroristerna har att tjäna på att hota dakarrallyt eftersom att länderna faktiskt får bra reklam i och med rallyt.

Men du menade säkert något helt annat eftersom att du inte förstod mitt svar... lite förvirrande :).

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det nån repris av Dakar rallyt som går varje kväll på eurosport eller har jag missat nåt?!

Japp!
Ikväll är det 95 års paris dakar de visar highlights ifrån.

Säger bara jäklar vad de kunde köra på den tiden.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC