Dakar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vill minnas att PG Lundmark hade en budget på en miljon och det motsvarar ju en hel del mer idag så att bli mångmiljonär som Lundin är nog en bra början, han slapp ju tänka på att jaga sponsorer mellan träningspassen.
Nu har jag inte sett senaste rallyt (saknar tillgång) men i ganska många år efter PG så användes klipp på honom när han slangade över sanddynerna som actionklipp i sändningarna.

PG var helt klart en frisk fläkt som bjöd TV på många härliga klipp

Swedma

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2021
Hoj
Honda
Också sjukt intresserad! Vart hittar man liknande tävlingar om man vill prova på ? Tränas och tävlas det hemma i Sverige eller är det enduro åkare som ställer upp? Vad heter tävlingsformen?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
44teeth ska köra Dakar 2022 med Mick Extance. De räknar med £100000 tutti balutti. Eftersom de har Mick med (han har väl kört typ 9 Dakar) så bör ekonomin vara baserad på vad som verkligen behövs.

Oavsett, det kommer att bli kul att följa:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Charlie Boorman gjorde ju Road to Dakar för många år sedan, rätt intressant den också.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Som uppdatering på tråden. Nu har jag kört HellasRally i Grekland. Det gick helt ok.
förhoppningsvis kommer jag göra en liknande uppdatering om något annat rally om ett par år??
Kul!
Nu håller vi tummarna för att du får upp tempot och tar fler rallyn.

Fick intrycket i första posten av att du verkade vara en riktig skithög, men nu hejar vi på dig. Vilket blir det?

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Kul!
Nu håller vi tummarna för att du får upp tempot och tar fler rallyn.

Fick intrycket i första posten av att du verkade vara en riktig skithög, men nu hejar vi på dig. Vilket blir det?
Hej. Jag ber om ursäkt för den kanske något hårda tonen. Jag blir bara så trött på att endel ska säga att saker inte går att genomföra.
Jag är relativt trevlig faktiskt haha.
Det blir förmodligen Hellas en gång till och ett år turer till öknen för att testköra. Man behöver vara lite realistisk med att livet kan komma ivägen osv men jag tror att det blir nått av det lite mindre racen i typ Marocko innan Marocko dessert challange eller liknande:)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år