Daniel Hermansson Klar fr FPW-Racing 125GP/Moto3 Motostar BSB

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Det är ju lite dumt att massmedia inte vill ens ha en liten notis med om att svenska motorsportare är ute och ställer till ofog i resten av världen...

Gör ett bra jobb där i BSB, och lycka till med att skrapa ihop till hela säsongen :tummenupp

Inte så konstigt de har fullt upp med att vitpixla förbrytare!

Grattis och hoppas du får ihop full säsong!!!!!:yoparty

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Kul!
Grattis.
Grabbar häng på utomlands. .gör sverige till u-land
Tills Sverige och Svemo vaknar.
Om ni behöver hjälp i Tyskland lr Spanien tveka inte å hör av er
Kontakter finns.

Daniel_H

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600-07
Bara en tanke, det finns inget typ kickstarter där ni kan lägga upp er så vanligt folk kan typ donera en liten slant till er racing-budget? Tänkte många bäckar små..

Vad är en kickstarter? :)
Planen är väl att kanske ta fram en T-shirt eller dylikt som man kan köpa och lägga en peng extra om det skulle vara av intresse tex.

:)

Daniel_H

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600-07
Gött!! Hoppas du kan skrapa ihop till en hel säsong!!

P.S, Jag tror vi körde 125 Junior tsm under 08-09? :va Lite extra kul!!

Det måste varit under 08 vi körde ihop! 09 satt jag på en 600 :)

Tack för alla lycko önskningar! Självklart ska vi kunna ordna fler pressmedelande under säsongen.
Förhoppnings vis även med lite bilder där ni ser hur jag har det!
:yoparty

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Vad är en kickstarter? :)
Planen är väl att kanske ta fram en T-shirt eller dylikt som man kan köpa och lägga en peng extra om det skulle vara av intresse tex.

http://www.kickstarter.com/

Det är en sida där du kan lägga upp t.ex utvecklings-projekt för att dra in pengar så du kan förverkliga dina idéer. En skitbra sida rent utsagt där du kan välja att donera en slant till det du gillar.
Många erbjuder då även någon gåva vid vissa nivåer av doneringar, t.ex donera 20Euro och du får en t-shirt eller liknande.

Borde ju finnas eller skapas en sida där man kunde (med lätthet, t.ex paypal, visa/mastercard, paysafe etc) sponsra valda förare/team med en valfri summa. Och då kanske som sagt vid lite större privat-sponsringar som sagt få en t-shirt, signerad t-shirt etc etc :)

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
T-shirt till mig, pengar till dig! Men tänk på att inte trycka alla i XS...!
Lycka till!

Daniel_H

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600-07
http://www.kickstarter.com/

Det är en sida där du kan lägga upp t.ex utvecklings-projekt för att dra in pengar så du kan förverkliga dina idéer. En skitbra sida rent utsagt där du kan välja att donera en slant till det du gillar.
Många erbjuder då även någon gåva vid vissa nivåer av doneringar, t.ex donera 20Euro och du får en t-shirt eller liknande.

Borde ju finnas eller skapas en sida där man kunde (med lätthet, t.ex paypal, visa/mastercard, paysafe etc) sponsra valda förare/team med en valfri summa. Och då kanske som sagt vid lite större privat-sponsringar som sagt få en t-shirt, signerad t-shirt etc etc :)

Ja det där var ju faktiskt inte en dum ide alls! bara frågan vem som kan skapa en sån sida! :)
Ska kika vidare lite på det där! :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja det där var ju faktiskt inte en dum ide alls! bara frågan vem som kan skapa en sån sida! :)
Ska kika vidare lite på det där! :)
Alla kan skapa en sån sida. Fenomenet kallas crowdfunding, och kickstarter är inte den enda sidan där det görs, de har olika fokus, men kickstarter och indiegogo är nog de mest kända sidorna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crowdfunding

Tänk igenom upplägget och rewardsen noga i förväg, se till att ha en bra text, lite bilder och videos. Titta på andra projekt för att få en ide om hur uppläggen ser ut, och titta på vad som lyckats/misslyckats få ihop pengarna. Tänk på att rewardsen kommer kosta pengar med, och räkna in det i budgeten.
Vanliga gåvor är kepsar, t-shirts m.m. men det är också bra att koppla det till det du specifikt söker pengar för, så en träff med dig vid banan, eller liknande kan ju också vara av intresse, eller en åktur bakpå en hoj på bana med för den delen. :)

Lycka till!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Alla kan skapa en sån sida. Fenomenet kallas crowdfunding, och kickstarter är inte den enda sidan där det görs, de har olika fokus, men kickstarter och indiegogo är nog de mest kända sidorna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crowdfunding

Tänk igenom upplägget och rewardsen noga i förväg, se till att ha en bra text, lite bilder och videos. Titta på andra projekt för att få en ide om hur uppläggen ser ut, och titta på vad som lyckats/misslyckats få ihop pengarna. Tänk på att rewardsen kommer kosta pengar med, och räkna in det i budgeten.
Vanliga gåvor är kepsar, t-shirts m.m. men det är också bra att koppla det till det du specifikt söker pengar för, så en träff med dig vid banan, eller liknande kan ju också vara av intresse, eller en åktur bakpå en hoj på bana med för den delen. :)

Lycka till!

Intressant!!!! När jag läser på om detta så verkar det som det oftare handlar om att samla in pengar till ett mer ädelt syfte än ens egen racing, alltså nödhjälp och olika sociala stödprojekt. Finns det exempel på racers som lyckats med crowdfunding? Samtidigt som jag skriver detta har jag för mig att jag hört talas om det… Kanske Björn Gunnarssons IoM-start kan räknas som åtminstone delvis crowdfunded?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Intressant!!!! När jag läser på om detta så verkar det som det oftare handlar om att samla in pengar till ett mer ädelt syfte än ens egen racing, alltså nödhjälp och olika sociala stödprojekt. Finns det exempel på racers som lyckats med crowdfunding? Samtidigt som jag skriver detta har jag för mig att jag hört talas om det… Kanske Björn Gunnarssons IoM-start kan räknas som åtminstone delvis crowdfunded?

Just kickstarter har ju som regel att sociala hjälprojekt inte är tillåtna. Har för mig att det finns en tidigare snubbe som lyckades finansiera en säsong med crowdsourcing, men kommer inte ihåg namn eller något.

Lyckas man få till ett lockande koncept så kan man däremot säkert lyckas få ihop det genom crowdsourcing. Den här verkar ju vara riktad mot just crowdfunding av sporter: http://sportfunder.com/ även om den ser totalt död ut.
Och bg kan nog ses som till viss del crowd funded. :) Även om det varit lite mer informellt från hans sida. Man ska inte underskatta de små bidragen i stora mängder.

En annan idé som slog mig är ju att man skulle kunna få en banner på hojen/stället för en viss summa med, lite som det är för vanliga reklamintäkter, fast kanske på något sätt som inte tävlar med deras bidrag och placeringar då...

http://www.crowdfundingguide.com/crowdfunding-motorsports-part-1/

Grävde vidare lite till och hittade den här CFsidan: http://www.crowdfunder.co.uk/projects/search/category:sports/
Ser ju lovande ut iaf.

Last edited:

Daniel_H

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600-07
Just kickstarter har ju som regel att sociala hjälprojekt inte är tillåtna. Har för mig att det finns en tidigare snubbe som lyckades finansiera en säsong med crowdsourcing, men kommer inte ihåg namn eller något.

Lyckas man få till ett lockande koncept så kan man däremot säkert lyckas få ihop det genom crowdsourcing. Den här verkar ju vara riktad mot just crowdfunding av sporter: http://sportfunder.com/ även om den ser totalt död ut.
Och bg kan nog ses som till viss del crowd funded. :) Även om det varit lite mer informellt från hans sida. Man ska inte underskatta de små bidragen i stora mängder.

En annan idé som slog mig är ju att man skulle kunna få en banner på hojen/stället för en viss summa med, lite som det är för vanliga reklamintäkter, fast kanske på något sätt som inte tävlar med deras bidrag och placeringar då...

http://www.crowdfundingguide.com/crowdfunding-motorsports-part-1/

Grävde vidare lite till och hittade den här CFsidan: http://www.crowdfunder.co.uk/projects/search/category:sports/
Ser ju lovande ut iaf.

Helt klart värt att spinna vidare på iaf!!

Som sagt va ska ta fram lite saker som man kan få köpa tex t-shirt sen ett minsta pris sen om nån vill slänga in mer så är det ju helt klart själv valt!! :)

Kommer även uppdatera lite här i tråden hur det går och lite om vad som händer fram över!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Helt klart värt att spinna vidare på iaf!!

Som sagt va ska ta fram lite saker som man kan få köpa tex t-shirt sen ett minsta pris sen om nån vill slänga in mer så är det ju helt klart själv valt!! :)

Kommer även uppdatera lite här i tråden hur det går och lite om vad som händer fram över!

En snygg T-shirt till mig= 100 pund till dig! Deal?

Daniel_H

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600-07
Efter en del frågor och undrande av folk som vill veta, Så kan jag berätta att så här ser min kalender ut i dagsläget. Har fortfarande ett tag på mig att få ihop till dom sista tävlingarna men det här är en bra början!
6-9 mar Cartagena (Test)

18-21 april Brands Hatch
3-5 maj Oulton park
13-15 jun Snetterton 300
18-20 jul Brands Hatch
8-10 Aug Oulton park
16-17 Aug Falkenbergs Motorbana (SM)
5-7 Sep Donnington park
19-21 sep Assen (Holland)
17-19 okt Brands Hatch Final Round

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Efter en del frågor och undrande av folk som vill veta, Så kan jag berätta att så här ser min kalender ut i dagsläget. Har fortfarande ett tag på mig att få ihop till dom sista tävlingarna men det här är en bra början!
6-9 mar Cartagena (Test)

18-21 april Brands Hatch
3-5 maj Oulton park
13-15 jun Snetterton 300
18-20 jul Brands Hatch
8-10 Aug Oulton park
16-17 Aug Falkenbergs Motorbana (SM)
5-7 Sep Donnington park
19-21 sep Assen (Holland)
17-19 okt Brands Hatch Final Round

Grymt Daniel, en fin säsong!!!!:tummenupp

Nyheter